רשימת 14 סדרות קומיקס מומלצות שכדאי לכם להכיר



דירוג של 14 סדרות קומיקס מהגרוע ביותר לטובה ביותר

מכירים את כל סדרות הקומיקס שרצות כיום במגוון רשתות הטלוויזיה האמריקאית. תהיתם פעם מי היא הסדרה הטובה מכולן? One show to rule them all, טוב נו קצת הגזמתי עם ציטוטי שר הטבעות. בגדול הבנתם את מטרת המאמר, נראה מי היא סדרת הקומיקס הטובה ביותר, מנגד נשפיל סדרה אחת ונכריז עליה כסדרת הקומיקס הגרועה ביותר.

רק כדי לחדד את העניין אני אסקור את רוב סדרות הקומיקס שרצות כיום (החל מעונת הסתיו 2016 ועד היום - קיץ 2017) בטלוויזיה האמריקאית. בגלל חוסר זמן לא יכולתי לסקור את הפרקים או את העונות השלמות של הסדרות הבאות בזמן ריצתן. לכן כאן אני אפצה אתכם בהתייחסות קלילה על מה שראינו העונה מהסדרות הבאות. נתחיל מהסדרות הפחות טובות ומשם נתקדם לקראת הסדרות שמהם נהניתי יותר מכל.


14. סופרגירל

אם אתם עוקבים אחרי הבלוג כבר למדתם שיש לי סלידה דיי רצינית מהסדרה של מליסה בנויסט. הסדרה הייתה בינונית ומטה בזמן ריצתה ברשת CBS אחרי המעבר לרשת CW והצטרפות לשלושת הסדרות האחרות של הפלארוורס היא עדיין התקשתה לבדר עם פיתוח עלילתי רדוד, התרכזות בדמויות שוליות, המון פרקי פילר, דחיפה אגרסיבית של אג'נדות פוליטיות וחברתיות ובכללי התעסקות בכל הדברים שיוצרים פרובוקציה ולא שיפור עלילתי או חווית צפייה מהנה עבור הצופה. מנגד היה לנו את סופרמן שקפץ לביקור בתחילת העונה וחזר לקראת הסיום. אתם בטח שואלים "אם אתה סובל כל כך, למה אתה ממשיך לצפות בסדרה" אז הסיבה היחידה שאני ממשיך היא בגלל הקוואטרו קרוס שמתחולל בין ארבעת הסדרות של CW אי שם באמצע העונה. מה שעצוב בכל הסיפור היא העובדה שהפרק של סופרגירל שהביא לקרוס היה סוג של פרק בפני עצמו שלא השפיע על דבר מעלילת הקרוס הכולל, מה שנותן לי חומר למחשבה לקראת העונה הבאה של הסדרה.
סופרגירל תחזור עם עונה שלישית בסתיו 2017

סופרגירל

סופרגירל

13. לגיון

אי אפשר ממש לקרוא ללגיון סדרה גרוע, לגיון היא פשוט לא סדרה לכולם. אני משתייך לאותה הקטגוריה שלא ממש נהנתה מהעונה הראשונה של הסדרה החדשה של רשת FX (כמו שניתן לקרוא בביקרות הזאות של לגיון). העלילה האיטית והמבלבלת, כמו גם המשחקים הפסיכולוגים והקושי בקליטת הפרטים הקטנים גרמו לי לסבל רב בזמן צפייתה של סדרת האקס מן הייחודית. מנגד הצילום האחיד, סצנות הסלו מו הנחמדות וסצנות הפעולה הבודדות הוכיחו שלגיון יכולה להיות מהנה. הבעיה היא שהיתרונות היוו משהו כמו 1% בלבד מהסדרה שראיתי, רוב הזמן לא ידעתי היכן לקבור את עצמי בזמן הצפייה.
לגיון תחזור לעונה 2 כנראה ב 2018


12. לוציפר

אין הרבה מה להגיד על לוציפר בגלל שהיא מהסדרות הקלילות האלה שרואים אותן ברקע בזמן שעושים משהו הרבה יותר חשוב. הכריזמה של הדמות הראשית היא זאת שגורמת ללוציפר לצוף מעל המים. בעונה השנייה של הסדרה נראה שהדמות הראשית התרסנה במידה מסוימת, דמויות המשנה הפכו לתפאורה ובכללי לא ברור מה היה הקו המנחה שהוביל את הסדרה בעונתה השנייה. מה שבסופו של דבר הביא לדעיכה באיכותה. עדיין היה נחמד לראות את טרישיה הלפר כאימו של הגיבור הראשי כמו גם את טום אליס (המרוסן טיפה) כלוציפר.
לוציפר תחזור לעונה שלישית

לוציפר

לוציפר

11. גותהאם

לכל אורך העונה הנוכחית כמו גם העונות הקודמות גותהאם שמרה על רמת בינוניות רציפה. היא הציגה משחק מוגזם של רוב המשתתפים, עלילה שלא עניינה את העטלפים ודמותו של ברוס ווין הצעיר שגרר את הסדרה כולה לתהום ללא מוצא. מנגד היו כמה נקודות אור שהצליחו לשמר אותי כצופה: הצמד ברברה את טאביטה שהכניסו את הטירוף של הרוע לאופנה, ניגמה שהפך לאחת הדמויות המעניינות של הסדרה כולה. והשמועה שהארלי קווין תופיע בפרק סיום העונה. חוץ מזה היה הרבה מאוד פיזור והסדרה הציגה אינספור נבלים וקווי עלילה כלליים שלא התחברו אחד לשני והרגישו כאילו כותבי הסדרה יורים לכל הכיוונים על מנת לראות מה עובד. באופן מפתיע לקראת סיומה של העונה, הסדרה השתפרה משמעותית ולא הייתה קשה לצפייה כמו קודם.
גותהאם תחזור לעונה רביעית בסתיו 2017


10. פלאש

הפלאש חוותה השנה את העונה הגרוע מבחינתה, נראה שהיא עוברת תהליך דומה למה שאחותה הגדולה החץ עברה בשנים הקודמות. זה התחיל דיי מעניין עם הפלאשפויינט שהשפיע על כל היקום המורחב של הפלארווורס ב CW. אך אחרי ההתרגשות הראשונית נראה שמשהו לא ממש דפק בפלאש, זה פשוט הרגיש מעייף ומשעמם. כתיבה עצלה והרבה מאוד פילר שנראה כמו המתנה לקראת פרק הסיום ולא יותר מזה. מילא אם פרק הסיום היה מביא את הבשורה אך זה לא מה שקרה והסיום היה דיי אנמי עם תקוות גדולות לקראת העונה הרביעית שתנסה לפצות על העונה הבינונית שחווינו עם הפלאש העונה.


9. הפחד מהמתים המהלכים

הפריקוול המצופה של המתים המהלכים שבעיני רבים לא ממש מצליח לשחזר את הצלחת הסדרה המקורית. אז נכון שיש לנו כאן הרבה פחות אקשן והדמויות הן לא ממש סוחפות (לפחות אלה שהצליחו לשרוד עד עכשיו). עדיין הפחד מהמתים המהלכים מייצרת תוצר סולידי על המסך ואי אפשר לקרוא לה סדרה גרוע, היא פשוט שונה מאוד מהמתים המהלכים. העלילה הגיונית ופיתוח הדמויות הוא טוב בסה"כ, אז נכון שחלק מהדמויות מתנהגות בילדותיות יחסית אבל גם זה צריך להתקבל בגלל שהן יחסית לא מחוספסות בעולם החדש.
העונה השלישית של הפחד מהמתים המהלכים מגיע בקיץ 2017


8. לוק קייג'

בד"כ כלל לסדרות נטפליקס ישנם רגעים בהם אתה מרגיש שזהו קטע פילר שנועד למרוח את הזמן על מנת להגיע לסוף. לוק קייג' התאפיינה ביותר מידי רגעים כאלה. בגלל סיבה זו לדעתי לוק קייג' היא לא כל כך גדולה כמו שעושים ממנה. מי שחובב את תרבות השחורה של ארה"ב כנראה התחבר לסדרה הזאות הרבה יותר ממני (כמו שניתן לקרוא בביקורת הזו לעונתה הראשונה), ועדיין לוק קייג' הציגה על המסך את הטון הבוגר של נטפליקס (טון אותו אנחנו רואים לעתים רחוקות) משהו שתמיד נחמד לראות. לדעתי לוק קייג' היא הסדרה הפחות טובה מבין ארבעת הסדרות של נטפליקס.


7. סוכני שילד

מה שאפיין את סוכני שילד לאורך השנים היו השיפורים המתמידים שעברו על הסדרה. העונה הנוכחית התחילה בהייפ בלתי רגיל עם ההכרזה על הצטרפותו של גוסט ריידר. הכול היה מוכן על מנת שהעונה הזאות תתרומם לגבהים חדשים. אך ככל שהפרקים התקדמו ניתן היה לראות שהגוסט ריידר הזה לוקה בחסר והוא לא האיש שיסחף את העונה הזאות. בדיוק כשהכול נראה עבוד (ודובר על ביטולה של הסדרה) הגיעה הסיומת של העונה הרביעית עם עלילת AIDA והמציאות האלטרנטיבית של הידרה. זה היה כל כך שונה ומפתיע ששינה את כל הרושם שלי על העונה שברובה הייתה בינונית והזכירה את הבינוניות של העונה הראשונה של הסדרה. אבל הסיומת, איזו סיומת לעונה.
איך אפשר לחכות בסבלנות לעונה החמישית ?


6. ג'סיקה ג'ונס

עוד סדרה של נטפליקס שלא ממש התחברתי אליה. שלא תטעו, ג'סיקה ג'ונס עשויה היטב עם הטון הבוגר של נטפליקס. עדיין הייתה יותר מידי התעסקות עם דמויות משנה ומריחה במידה מסוימת של העונה (הכול יכול היה להסתיים אחרי כ 3 פרקים). הסדרה הביאה לסדר היום נושאים חברתיים שמציבים את הנשים במרכז הבמה והציגה גיבורה ראשית פגומה לחלוטין ועדיין כזו שיכולה בהחלט לסחוף אחריה את הסדרה.
העונה השנייה של ג'סיקה ג'ונס כנראה תגיע ב 2018

Marvel's Jessica Jones

ג'סיקה ג'ונס

5. אגדות המחר

זה כנראה יפתיע רבים מכם לראות את אגדות המחר ממוקמות במקום כל כך גבוהה בדירוג סדרות הקומיקס הנוכחי. אגדות המחר היא אולי לא הסדרה העמוקה ביותר שתמצאו ברשימה, יש לה כמה חורים בגלל שהיא מתעסקת במסע בזמן ודמויות רבות בסדרה מתנהגות כאילו הן דמויות מצוירות. עם כל החסרונות האלה אגדות המחר עם עונתה השנייה הייתה אחת מהסדרות היותר מהנות שצפיתי בהן מתוך רשימה זו. קשה לשים את האצבע על מה בדיוק עבד כל כך טוב כאן, אבל מה שעזר היה שינויי האווירה התכופים (מסע בזמן והכול), ומגוון דמויות משנה שקפצו לביקור לאורך כל העונה, כמו גם הקריצות הרבות לפלארוורס בפרט ולכל מיני נושאים כלליים שהעוקבים הגיקים של הז'אנר הצליחו לתפוס. באגדות המחר לא היתה דמות גיבור דומיננטית כמו בשלושת הסדרות הנוספות של הפלארוורס, אלה יותר אוסף של גיבורים שלקח את המושכות מידי פעם בפרקי העונה. בסה"כ לא היה רגע דל לכל אורך העונה השנייה של האגדות ובכללי נראה שאגדות המחר היו סוג של דבק שהחזיק את כל הפלארוורס כיקום ב CW.
אגדות המחר אמורה לחזור עם עונתה השלישית לקראת סופה של 2017.


4. איירון פיסט

למי שזוכר איירון פיסט של נטפליקס נתקלה בהמון בעיות עוד כשהיא הייתה על הנייר. בהמשך נטפליקס חטפה על הראש עם הליהוק של פין ג'ונס. בנוסף לזה אחרי שהסדרה עלתה לאוויר היא ספגה גל של ביקורות שליליות, ביקורות ששלושת הסדרות הקודמות של ה MCU של נטפליקס לא חטפו. עכשיו כשהורדנו את זה מהלב, איירון פיסט היא לא כל כך נוראה כמו שהרבה אנשים חשבים. אז נכון שציפינו להרבה יותר קרבות למרות שכל מה שקיבלנו לא ממש איכזב. ובניגוד ללוק קייג' וג'סיקה ג'ונס היא לא קידמה איזה אג'נדה חברתית חשובה. אבל כאן כל היופי שלה, איירון פיסט פשוט ניסתה לספר את סיפורו של הגיבור על נגיעות קלילות של מיסטיקה. כנראה שאנשים התרגלו לדברים מסוימים וזאת הסיבה שהם לא ממש אהבו את הסדרה. בסופו של דבר כמו שאתם רואים לפי דירוגה ברשימה זו, סדרת איירון פיסט נמצאת מעל אחיותיה הרציניות והקודרות. איירון פיסט הציגה לנו את הגיבורה האמיתית של הסדרה - קולין וונג, ורק בשביל זה שווה לחדש אותה לעונה שנייה.

Marvel's Iron Fist

איירון פיסט

3. החץ

החץ היא אחת מסדרות הקומיקס היותר וותיקות שרצות כיום. היא זאת שהציתה את יקום הפלארוורס של CW. למרות הרשת המשדרת שמכוונת יותר לבני נוער, החץ הצליחה בעונותיה הראשונות לעצב אווירה קודרת ואפלה שמידי פעם מזכירה את ה DCEU של וורנר. אם מתעלמים מהקיטש המוגזם של אוליסיטי שחווינו בשנים האחרונות. השנה עם העונה החמישית של הסדרה ראינו את החץ חוזרת למקורות האפלים. כל זה קרה למרות הנבל חסר הקריזמה ועם צוות סיידקיקס חדש לחלוטין. מה שרציתי להגיד שאחרי כמה שנים החץ התפקסה מחדש בעונה החמישית באוליבר עצמו ולא בכל דמויות המשנה שהיו זקוקים לתעסוקה. פרק סיום העונה הנוכחית הוא דוגמא מצוינת איך מספקים את קהל הצופים הנעמן של הסדרה. הם פשוט החזירו את כל דמויות המשנה החשובות וזרקו אותן ולפרק אחד. אם זה העימות המצופה לאחיות בית אל גול, חזרתו של מרלין וכמובן הנוכחות של סלייד שהפכו את הפרק לבלתי נשכח.
עכשיו איך מעבירים את הזמן עד לעונה 6 ?


2. המתים המהלכים

לאורח השנים המתים המהלכים נחשבה לאחת הסדרות האיכותיות שהיו לנו על המסך הקטן, כל זה למרות ז'אנר הזומבים עליו היא מתבססת. הסיבה להיותה כל כך טובה היא בגלל אומנות פיתוח הדמויות היוצאת מהכלל שיוצרי הסדרה עושים לאורך השנים. הזומבים והעולם הפוסט אפוקליפטי של הסדרה מנגנים כינור שני. הרבה טענו שהעונה האחרונה הייתה משעממת שזחלה באיטיות מהפיק של הפרק הראשון של העונה ועד לפיק נוסף אותו חווינו בסוף העונה. אני בניגוד לרבים אחרים לא צופה בה בשביל מנת שחיטת הזומבים השבועית, למדתי ליהנות מהעומק העלילתי. כל מה שהגיעה בנוסף להתפתחות העצמית של הדמויות היה בונוס.
המתים המהלכים חוזרת עם עונה 8 בסתיו 2017


1. דרדוויל

דרדוויל היא סדרת הקומיקס הטובה ביותר שיש לנו כיום על המסך הקטן. היא משלבת את החיבור לקרקע עם עם ז'אנר הקומיקס בצורה המהנה ביותר. שילוב אותו אנחנו רואים מעט מאוד בסדרות שמופיעות כאן (למעט סדרות נטפליקס אחרות ואולי גם המתים המהלכים). אחד הדברים שכל כך חסר בטלוויזיה ובקולנוע בכל מה שנוגע לאדפטציות קומיקס זה הריאליזם (חוץ מלוגן שהיה לנו השנה). דרדוויל מצליחה להיות קודרת, לגולל את סיפורו של הגיבור ולא לשעמם אותנו בדרך (בניגוד לסדרות אחרות ברשימה). דרדוויל מצליחה לייצר את האקשן האמין ביותר על המסך הקטן ובדרך גם להכניס כמה גיבורי משנה מרתקים (אלקטרה והמעניש) מה שמשפר את הסדרה עוד יותר.
עונה 3 של דרדוויל אמורה להגיע בהמשך

דרדוויל

דרדוויל
אז מה היה לנו כאן. סופרגירל היא סדרת הקומיקס הגרועה ביותר, בזמן שדרדוויל היא הסדרה הטובה ביותר. הדירוג שראיתם בפוסט הוא דעה פרטית שמתבססת על ההנעה האישית שלי (או במקרים מסוימים סבל בלתי רגיל) מהעונות הסדירות של סדרות קומיקס אחריהן אני עוקב. יש שיגידו "היי, פספסת כאן מלא סדרות" איפה פריצ'ר, אי זומבי, זיניישן, פאוורלס... הסיבה שלא ראיתם אותן כאן היא בגלל שלא ממש הצלחתי להתחבר לסדרות אלה, ויתרתי עליהן בפרקים הראשונים של עונותיהן הראשונות. לכן אני לא יכול לדרג אותן ברשימה.
אשמח לדעת מה אתם חושבים על מה שקראתם כאן. אתם מוזמנים לשתף איך אתם הייתם מדרגים את סדרות הקומיקס האהובות עליכם, התגובות לרשותכם.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

8 סרטים מומלצים שיהיה פשע לפספס ב 2024 חלק א

10 סדרות פעולה מומלצות שאתם חייבים להכיר

סרטים מומלצים 🎦 : 15 סרטי קולנוע חדשים שיהיה פשע לפספס ב 2023 חלק א