סקירת משחקי הכס עונה 7 פרק 4 - שלל המלחמה


סקירת משחקי הכס עונה 7 פרק 4 - שלל המלחמה

חדשות טובות! הפרק של היום, לא רק שהיה הפרק הטוב ביותר בעונה הנוכחית בהפרש ניכר, אלא שגם לא כלל שום התרחשות בלתי אפשרית משמעותית. למרבה הצער הוא עדיין נבנה על ההתרחשויות הבלתי אפשרויות של הפרקים הקודמים, כך שלא מדובר באחד ההישגים המרשימים של הסדרה, אבל בשלב הזה, פרק כזה הוא כנראה הכי הרבה שאנחנו יכולים לקוות לקבל ממשחקי הכס.

העונה הקודמת הסתיימה עם בעיה - לדאני יש צבא עצום. אלפי בלתי טמאים, המוני שכירי חרב והשבעה יודעים כמה דות'ראקים. בנוסף המתינו לה בווסטרוס כל צבאות דורן והייגארדן - כמה וכמה עשרות אלפי חיילים שבקושי או אפילו כלל לא השתתפו במלחמת חמשת המלכים ולכן אינם עייפים ושחוקים ולא סבלו מאבידות כבדות. בקיצור, לסרסיי לא היה שום צל של סיכוי לעשות משהו.
jaime lannister and bron the sellsword on their way back to kings landing
ג'יימי וברון בדרך למעלה המלך
אלא שהתסריטאים לא רצו שהכיבוש יסתיים מהר מדי, ולכן העונה הזו נפתחה במספר התערבויות תסריטאיות בוטות לטובתה של סרסיי. לדאני יש צי עצום? אז לסרסיי יהיה צי עוד יותר עצום! להייגארדן יש שבעים אלף חיילים מיומנים שהצילו בעונה 2 את מעלה מלך מכיבוש תחת הנהגתו של הלוחם היחיד בסדרה שהביס את ההר בקרב, לוראס טיירל? חה חה, קישקשנו על השורה הזאת ועכשיו טיירל הוא בית שלא יודע להילחם ואין לו כמעט חיילים.

חצי עונה מאוחר יותר הגיעו התסריטאים למסקנה שדי, הם משכו את העניין הזה כבר די הרבה זמן והגיע הזמן לחזור למציאות, והמציאות היא שדרקון אחד מנצח אלפי חיילים עוד לפני ארוחת הבוקר.
אבל אני מקדים את המאוחר. בואו נתחיל מההתחלה. צבא לאניסטר נמצא בדרכו בחזרה למעלה מלך אחרי שרוקן את הכספות של משפחת טיירל וכעת הם מתארגנים גם לאסוף את התבואה ולקחת אותה למעלה מלך לקראת החורף המתקרב. באסה לתושבי האיזור שיישארו בלי אוכל. קצת באסה גם לברון ולדיקון וראנדיל טארלי, שלא נראים מאוד מרוצים מהמטלות שג'יימי מטיל עליהם.


במעלה מלך, נציג בנק הברזל מתרשם מתכניותיה של סרסיי להחזיר את החוב העצום בתשלום אחד, אבל אל דאגה - עסקיו של הבנק לא ייפגעו כי סרסיי מתכננת לשכור את פלוגת הזהב - צבא שכירי חרב ידוע שנמצא מעבר לים, כי תשעה פרקים לפני סוף הסדרה זה הזמן להוסיף אלמנטים חדשים לסיפור. קוראי הספרים זיהו מיד את השם פלוגת הזהב, שכירי החרב היחידים שיש להם גם אידיאולוגיה כלשהי. חבל שאותה אידיאולוגיה תמנע בעדם מלהילחם עבור סרסיי נגד בית טרגאריין - אם אתם כבר זורקים שמות מהספרים, לפחות תעשו את זה כמו שצריך.

בווינטרפל, פטיר בייליש נותן לבראן את הפיגיון ששימש בניסיון ההתנקשות בו בעונה הראשונה ומאוחר יותר הוצמד לגרונו של נד סטארק על ידי בייליש בכבודו ובעצמו כשזה נכלא במהלך ההפיכה של סרסיי אחרי מותו של המלך רוברט. "תוהו הוא סולם", אומר לו בראן - משפט שבייליש אמר לואריז בעונה הראשונה ושוב לטייווין בעונה השניה, והמבט על פניו של בייליש מבהיר שהוא מבין שהכח של בראן אמיתי ואולי גם דואג מדברים נוספים שבראן עלול לגלות, כמו המעורבות שלו ברצח ג'ון ארין, כדור השלג שהלך ותפח למלחמת חמשת המלכים, או הבגידה שלו בנד סטארק.

טיזר משחקי הכס עונה 7 פרק 4

משחקי הכס עונה 7 פרק 4
את בייליש מחליפה מירה, שלא זזה מצידו של בראן כבר חמש ומשהו עונות ומגיעה להיפרד. למרבה הצער, בראן הפך לילד זבל וממשיך בקו הדושי שהתחיל בשבוע שעבר עם סאנסה. מתי הוא ימות כבר?

בינתיים אריה מגיעה לשערי ווינטרפל ונתקלת בשומרים טיפשים במיוחד. למה היינו צריכים את זה? לא ברור. בכל מקרה, הצפון זוכר! הוא זוכר את המלומד לואין ואת רודריק קאסל שמתו בווינטרפל לא מזמן, זמן די קצר אחרי שבנו של רודריק מצא את מותו בידיו של ג'יימי לאניסטר אחרי שירד לשם עם נד סטארק. הידד לצפון!

אז אריה וסאנסה נפגשות ליד הקבר של נד במפגש שאולי היה יכול להיות מרגש יותר אם לא היו כל כך הרבה מפגשי סטארקים בזמן האחרון. כדי להדגיש את הנקודה, אנחנו מקבלים מיד מפגש סטארקים נוסף, הפעם עם בראן, שלראשונה מאז שחזר לווינטרפל לא אומר משהו קריפי ואפילו נותן לאריה מתנה יקרת ערך - פיגיון פלדה ואלירית. סאנסה מקבלת בשלוות נפש את הידיעה שהבדיחה של אחותה הקטנה היא בעצם אמת ואריה באמת רוצחת אנשים.

בדרגונסטון, ג'ון לוקח את דאני למערה בשביל להראות לה את זכוכית הדרקון. הקהל, שזוכר מה קרה בפעם האחרונה שג'ון לקח מישהי למערה, עוצר את נשימתו. "אני רוצה להראות לך עוד משהו" אומר ג'ון. "תראה לה מה אתה יודע לעשות עם הלשון!" קראו מיליוני קולות ביחד, אבל לא. ג'ון בסך הכל רוצה להראות לה ציורי קיר שדי מוכיחים את קיומם של ההלכים הלבנים. כמה חבל שסטאניס, שידע על קיומה של זכוכית הדרקון, לא ידע עליהם. דאני מוכנה לעזור לג'ון - בתנאי שיכרע ברך. גל התעלפויות מדווח ברחבי העולם, אבל ג'ון מסרב. אנשיו לא יקבלו שליטה דרומית - סוף סוף אנחנו שומעים את הסיבה הטובה וההגיונית למה ג'ון לא יקבל את מלכותה של דאני, לפחות בינתיים.
game of thrones season 7 episode 4 daenerys is pissed off and ready to burn people alive
דני במצב רוח קרבי
ושוב, בזמן שדאני נפגשה עם ג'ון הגיעו חדשות רעות. אולי עדיף שהיא תפסיק להיפגש איתו. החדשות הן שרמות גנים נפלו והתבואה שדאני הייתה צריכה משם כדי להאכיל את הצבא שלה נלקחה על ידי הלאניסטרים. לדאני נמאס מהתסריטאים המעצבנים שעושים הכל בשביל שהמלחמה תתנהל לרעתה, והיא לוקחת את הדות'ראקים והדרקונים, אבל גם מקבלת עצה מג'ון שהיא ממש עצה טובה - לא להיות עוד מאותו הדבר. לא לשרוף ערים ולהמיס טירות.

בחזרה בווינטרפל, אריה ובריין מתאמנות ביחד. לא ברור איך האימונים הקצרים שעברה אי שם בעונה 1 אריה נלחמת טוב כל כך. הקרב בהחלט מגניב, ובסופו גם קריצה לתקווה שצופים וקוראים רבים מביעים כבר שנים רבות - שמדריך הסיף של אריה לא נהרג בזמן ההשתלטות של סרסיי ושלמעשה מדובר בג'אקן הגאר, המתנקש חסר הפנים. נראה שזה מה שאריה רומזת כשהיא עונה לשאלה מי לימד אותה להילחם כך - "אף אחד". רק אז מבחינה אריה בבייליש שהשקיף על הקרב והיא לא מרוצה - היא עוד זוכרת אותו משתף פעולה עם הלאניסטרים בהארנהול, כך שקשה להאשים אותה.

ג'ון ודאבוס מדברים על דאני, דאבוס למד משהו מסטאניס כשהוא מתקן את הדיקדוק של ג'ון כפי שסטאניס עשה בטירת שחור. הם מדברים עם מיסאנדי ולא ברור אם מדובר בשיחה שנועדה לתת לג'ון ודאבוס מוטיבציה לקבל את דאני כמלכתם או דווקא לתקוע טריז בין דאני ומיסאנדי. האם דאני באמת תתן למיסאנדי ספינה שתיקח אותה בחזרה לנאאת' אם מיסאנדי תבקש?

אבל לפני שאנחנו מספיקים לחשוב על זה, ת'יאון מגיע סוף סוף לדרגונסטון. ת'יאון המסכן, נראה שיוצרי הסדרה הפנימו את הביקורת על המסעות המהירים שעורכות הדמויות ולכן החליטו לבטל את הנוהל הזה דווקא איתו, כך שבזמן שהצי של יורון הספיק להפליג מאתר הקרב נגד הצי של יארה עד צוק קאסטרלי ובנוסף עורב הספיק להגיע מצוק קאסטרלי הרחוקה עד דרגונסטון, בזמן הזה ת'יאון הספיק בסך הכל לחזור מאתר הקרב, אי שם בדרך לדורן, עד דרגונסטון - אולי רבע מהדרך שעשה הצי של יורון. קשה להיות ת'יאון.

ג'ון כועס. למי שלא זוכר, הסיבה לכעס היא הבגידה של ת'יאון בבית סטארק בעונה השניה, בגידה שהובילה למותם של רבים מאצילי הצפון בחתונה האדומה. אפשר להבין את הכעס הזה. ת'יאון רוצה להציל את אחותו, אבל דאני לא נמצאת בסביבה כדי לעזור לו.

וכאן אנחנו חוזרים לתחילתו של הסיכום,למהלך ההגיוני הראשון במלחמה של דאני וסרסיי. צבא לאניסטר כבר כמעט חזר בחזרה למעלה מלך. הזהב כולו כבר נמצא בעיר ורוב הכח כבר חצה את הנהר הסמוך, הבלאקווטר. הכוח שישתתף בקרב שעומד לפרוץ הוא לא כל צבא לאניסטר אלא רק המשתרכים, בהם רצה ראנדיל טארלי להצליף כדי שילכו מהר יותר ויצמצמו פערים. רגע לפני שהקרב מתחיל עוד טורחים להזכיר לנו מול מי בדיוק דאני נלחמת - דיקון טארלי מספר איך נאלץ להרוג אנשים שהכיר ושאיתם צד בקרב ברמות גנים. אבא שלו, להזכירכם, נלחם למען הטארגאריינים במרד של רוברט. הוא בוגד שהפר את כל שבועותיו. ליוצרים חשוב שנזכור את זה, כדי שבעוד רגע, כשדאני תתחיל לשרוף מאות אנשים, נזכור שהיא הטובה והם הרעים.

הקרב בהחלט מרשים ועכשיו גם מובן למה העונה קוצרה לשבעה פרקים - הקרב הזה בטח עלה לפחות כמו שני פרקים מלאים. האמת? זה לא קרב - זה פשוט טבח. סביר להניח שגם בלי דרוגון לצידם, הדות'ראקים היו מחסלים את הצבא העייף מהצעידה הארוכה, אבל כשהוא משתתף בקרב, אין ללאניסטרים שום סיכוי. אולי כדי להדגיש שוב את ההומניות של דאני, היוצרים בחרו לנצל את הדרקון בעיקר להשמדת שיירת העגלות ופחות לחיסול בני אדם - רק חבל שאלו בדיוק העגלות שדאני אמרה לפני רבע שעה בערך שהיא לא תוכל להחזיק את הצבא בלעדיהן. נכון, אם הן היו מגיעות למעלה מלך הן היו מאפשרות לעיר לעמוד במצור שיוטל עליה זמן ממושך הרבה יותר, אבל אפשר היה לעצור אותן פשוט באמצעות שריפת העגלה או שתיים הראשונות ושכל השאר ייתקעו מאחוריהן.

ברון מאבד את זהבו אבל ממשיך לתפעל את הנשק האנטי דרקוני שהמציא קייברן והוא מצליח לפצוע את דרוגון. ג'יימי מחליט לנצל את ההזדמנות בשביל להנחית על הדרקון את מכת המוות. טיריון, שלא ברור מה הוא בכלל עושה ליד שדה הקרב, צופה באימה כיצד בן המשפחה היחיד שאהב אי פעם דוהר אל מותו. למרבה המזל, ברון מחליט לשבור דמות. אחרי שסירב להילחם נגד ההר בשביל טיריון, הוא דוהר מול דרקון רושף בשביל ג'יימי ומצליח להפיל אותו מהסוס ברגע האחרון. הפרק מסתיים בצילום כמעט זהה לצילום של טיריון שוקע במים בסיום מתקפת אנשי האבן בואליריה, הפעם עם ג'יימי בשיריון מלא שלא ממש מאפשר שחיה. האם הוא ישרוד? האם ייפול בשבי? האם בנק הברזל יבטל את תמיכתו בסרסיי, עכשיו שנראה שהסיכויים שלה לנצח במלחמה ולהחזיר הלוואות עתידיות קלושים?

טיזר משחקי הכס עונה 7 פרק 5

משחקי הכס עונה 7 פרק 5

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

8 סרטים מומלצים שיהיה פשע לפספס ב 2024 חלק א

10 סדרות פעולה מומלצות שאתם חייבים להכיר

סרטים מומלצים 🎦 : 15 סרטי קולנוע חדשים שיהיה פשע לפספס ב 2023 חלק א