סקירת משחקי הכס עונה 7 פרק 5 - איסטווץ'


סקירת משחקי הכס עונה 7 פרק 5 - איסטווץ'

אחרי ההיגיון היחסי של הפרק הקודם, הפרק הזה המשיך באותו קו. ג'יימי וברון אמנם לא נשרפו באש הדרקון, אבל הם נפלו לנהר במרחק בערך חמישה מטר מדרוגון ודאנריס, בשדה קרב מלא בדות'ראקים, בשעה שג'יימי לובש שיריון כבד שהופך את התנועה שלו במים העמוקים לכמעט בלתי אפשרית, ואכן, כשהצליח ברון לגרור את עצמו ואת ג'יימי במאמץ רב מהמים, הצבא של דאנריס כבר חיכה להם. ג'יימי הוא אסיר רב ערך ולכן הוא נשאר בחיים בינתיים, אבל לברון לא היה מזל כזה והוא נצלה באש הדרקון של דרוגון. ראנדיל טארלי נזכר סוף סוף שעומדת לפניו היורשת של המלך אותו שירת רוב חייו ונשבע לה אמונים - ביחד עם צבא הדות'ראקים והלאניסטרים שנשארו בחיים הוא הטיל מצור על מעלה מלך, שם נראה המצב עגום עקב סירובו של בנק הברזל לתת אשראי לסרסיי, אחרי שמיטב צבאה לא היווה אתגר עבור בערך שליש מצבאה של דאנריס.

רק רגע, מודיעים לי כאן משהו. ובכן, מסתבר שכל זה לא קרה. ג'יימי וברון דווקא הצליחו להתרחק משדה הקרב ומהדרקון בצלילה עם שיריון, ואז ברון גם אמר לג'יימי שהוא לא הולך לסכן את חייו מול דרקון בשביל טירה כי כנראה שהוא קיבל מכה בראש ולא זוכר מה הוא עשה בדיוק לפני הצלילה של השניים. בינתיים, ראנדיל טארלי, האיש שמכר את כל עקרונותיו והפר את כל שבועותיו בשביל כסף, מגלה פתאום עמוד שדרה ומסרב לשרת את מי שהיא, כאמור, היורשת החוקית של המלך אותו שירת רוב חייו. הוא מעדיף למות ולא לבגוד בעקרונותיו. הוא מעדיף שביתו יימחה מעל פני האדמה ולא לבגוד בעקרונותיו. כי כזה הוא ראנדיל, איש של עקרונות. בעיקר כשהעקרונות האלה הם לקבל תואר מהלאניסטרים.
daenerys and tyrion in game of thrones season 7 episode 5
דני וטיריון
בינתיים נפגש ג'יימי עם סרסיי, שמודיעה שבנק הברזל עדיין עומד מאחוריה, כי למה להם לעצור את האשראי למי שבדיוק הוכיחה שהיא לא תוכל להחזיר הלוואות עתידיות? בסופו של דבר, אפשר להבין למה סרסיי מסרבת להיכנע - לא סביר להניח שדאנריס תתן לה לחיות, אבל זה לא אומר שצריך להיות לה כסף בשביל צבא נוסף.

בחזרה בדרגונסטון, דאני מנסה להפחיד את ג'ון עם דרוגון, אבל מסתבר שג'ון ראה "הדרקון הראשון שלי" ויודע איך להתיידד עם דרקונים סוררים. האמת? אני במקומו הייתי קופץ מהצוק. סיכויי ההישרדות גדולים יותר ואם הייתי נוחת בים זה גם היה נותן הסבר מספק למכנסיים הרטובים. את השיחה המרגשת עוצר איחוד מרגש לא פחות כשג'ורה מורמונט מגיע למקום, בריא ושלם. נראה שדאני הרבה יותר ידידותית אליו משהייתה לפני שנפרדו ליד ואז דות'ראק. היה שווה לחטוף קשקשת בשביל זה.



בווינטרפל, בראן שולח עורבים אל מעבר לאיסטווץ', לצפות בצבא מלך הלילה ובצבאו. מזל שהוא עשה את זה, כי עכשיו אנחנו יודעים שמלך הלילה בדרך לאיסטווץ', כמו שאנחנו יודעים כבר די מזמן. הוא מחליט לשלוח עורבים לכל הממלכה ולספר להם את החדשות שהיו ידועות עוד לפני שג'ון עזב את ווינטרפל, לפני כמה שבועות.

במצודה יושבים כל המלומדים וצוחקים ביחד על המכתב של בראן. סאם מנסה לשכנע אותם שזו האמת, אבל הם כבר כל כך עסוקים בדאחקות על המלומד לודוס שהם לא טורחים לספר לסאם שאביו ואחיו נשרפו למוות ובטח שלא להקשיב למה שיש לו להגיד. סאם המסכן.

ואריז וטיריון מדברים. רגע. ואריז וטיריון מדברים? אני מבין איך דאני חזרה כל כך מהר לדראגונסטון. בכל זאת, היא רוכבת על דרקון, אבל איך טיריון כבר שם? איזו ספינה בדיוק החזירה אותו? האם דאני החזירה את הצבא שלה, שהיה ממש ליד מעלה מלך, בחזרה לדראגונסטון במקום להטיל מצור? בכל מקרה, ואריז אומר שצריך לגרום לה להקשיב. כל הכבוד ואריז, מה היינו עושים בלעדיך? אתה לא חסר תועלת בכלל.

אז כולם נפגשים וג'ון כבר יושב במועצות המלחמה של דאני וג'ורה הופך מיד ליועץ בכיר למרות שכבר בגד בה פעם וכולם ביחד חושבים על תכנית גאונית! ג'יימי, שלאחרונה נראה צולל לתוך הבלאקווטר בשיריון מלא, בוודאי עדיין חי. הם ידברו איתו וישכנעו אותו לשכנע את סרסיי להקשיב. בינתיים ג'ון ייקח איתו עוד כמה אנשים וילך לחומה ויביא משם חייל אחד מצבא המתים, כי מה הבעיה לתפוס רק אחד מהם ולא להסתבך עם הצבא כולו? אכן, תכנית מצויינת.

בווינטרפל, הלורדים רוצים להמליך את סאנסה במקום ג'ון. סאנסה מגנה על ג'ון ואז אריה מתעצבנת שסאנסה לא מגנה על ג'ון. כי הדרך היחידה להגן עליו ולשמור על נאמנות הכוחות היא להוציא את הלורדים להורג, שיטה שעבדה היטב בשביל רוב סטארק קצת לפני החתונה האדומה. אני מניח שכראוי לאופרת סבון, אנחנו מתקדמים לעבר ריב בין האחיות.

טיזר משחקי הכס עונה 7 פרק 5

משחקי הכס עונה 7 פרק 5

ברון לוקח את ג'יימי לאתר אימונים סודי חדש - חבל שג'יימי לא חשב להתאמן במרתפי המצודה האדומה בפעם הקודמת, זה נראה מיקום הרבה יותר סודי מזה שבו הוא בחר בסופו של דבר. אבל רגע, זה לא באמת אימון. זה טיריון שהתגנב לתוך העיר, לתוך המצודה האדומה, בלי שאף אחד יראה או יזהה אותו! ג'יימי אומר שהוא נשבע להרוג אותו, אבל ג'יימי הוא כנראה מפר השבועות הראשון בסדרה אז אין מה לדאוג לטיריון. המשחק של פיטר דינקלג' משכנע בסצנת הבכיינות על איך שאבא טייווין התייחס אליו כל החיים, אבל אנחנו כבר מכירים את כל הטיעונים שלו. למרבה המזל ג'יימי קוטע את העניין ועובר לעיקר.

בינתיים דאבוס מוצא את גנדרי ומשחיל בדיחה של הצופים - הוא חשב שאולי גנדרי עדיין חותר. גנדרי רק חיכה לדאבוס שיבוא לקחת אותו משם וביחד הם חוזרים אל הסירה העמוסה בגרסה הווסטרוסית לויאגרה. הם כמעט מצליחים לשכנע את השומרים לתת להם לעזוב והשומרים גם ממש מתעלמים לרגע מטיריון, כי בסך הכל גמדים הם עניין מאוד נפוץ במעלה מלך, אבל אז הם מזהים אותו וגנדרי מניף את הפטיש כמו אבא רוברט. השלושה עוזבים את המקום וטיריון עושה את המסע בין מעלה מלך ודרגונסטון בפעם השלישית בפרק הזה.

ג'יימי מספר לסרסיי על הפגישה עם טיריון, אבל היא כבר ידעה עליה. כמו כן היא בהריון, אבל היא מגלה לנו פרט חדש - לא אכפת לה מה אנשים יחשבו. גם את זה לא ידענו כבר כמה פרקים. היא וג'יימי מתחבקים ונראים מאושרים, ואז היא מאיימת עליו שלא יבגוד בה יותר - כי הוא הגיע לפגישה עם טיריון בלי לדעת שלשם הוא הולך ומשם מיד הלך לדווח לה על העניין.בהחלט התנהגות בוגדנית.

בחזרה בדראגונסטון, שני הממזרים של נד (כך לפחות הוא חושב) ושל רוברט נזכרים בנוסטלגיה בתקופה שלפני הולדתם בזמן שג'ורה וטיריון נזכרים בנוסטלגיה במסע מחוף לחוף שלהם באסוס. הכתיבה הקלישאתית והקיטשית לא עוזבת אותנו, ואחרי שבמועצת המלחמה אמרה דאני שהיא לא נתנה לג'ון אישור ללכת, עכשיו היא אומרת בחיוך שהיא כבר התרגלה למלך בצפון.


במצודה, סאם עדיין לא יודע שאחיו ואביו מתים. גילי קוראת ביומן של הספטון העליון מתקופת המרד של רוברט, כי ברור שהספר הזה יהיה אצלם בבית, ומגלה שהנישואין של ראיגר לאליה מארטל בוטלו, כי ווסטרוס היא מקום מאוד מתקדם מבחינה דתית ואין שום בעיה לבטל בו נישואי אצילים שכבר מומשו. המשפט שגילי אומרת נשמע די חסר משמעות וכנראה יעבור לכל מי שלא קרא את הספרים מעל הראש. למי שקרא את הספרים הוא יהיה תמוה כי הם יודעים שלנסיך ראיגר היה מותר להינשא לשתי נשים. בכל מקרה, המשמעות שלו היא שזכותו של ג'ון לכס הברזל גדולה מזכותה של דאנריס. לסאם נמאס מהמקום הזה, הוא לוקח את המפתח לאגף השמור בספריה שאף אחד לא שם לב להיעדרו כבר תקופה ממושכת, מגיע לספריה בלי להיתקל בשום שומרים בדרך, גונב ערימות של ספרים ועוזב את המקום. נראה שלמרות החששות של ראנדיל מהעניין, סאם הוא דווקא כן בנו של אביו, לפחות בכל הנוגע להפרת שבועות.

בפרק הקודם ראינו שאריה לא ממש אוהבת את פטיר בייליש, ובצדק. היא עוקבת אחריו, ומכיוון שהיא סופר נינג'ה שאומנה על ידי טובי המתנקשים בעולם כולו, הוא יודע שהיא עושה את זה. אחרי חיפושים היא מוצאת את המכתב שסרסיי הכריחה את סאנסה לכתוב לרוב אי שם בעונה הראשונה, בו היא קוראת לו להצהיר על נאמנות לג'ופרי. אכן, נראה שריב האחיות בלתי נמנע. אופרת סבון, כבר אמרנו?

וסוף סוף, חמש דקות מסוף הפרק, מגיע ג'ון למקום שנתן לפרק את שמו - איסטווץ', המצודה המזרחית ביותר של משמר הלילה שאליה צועד צבא המתים. מסתבר שהכלב, בריק דונדאריון ות'ורוס כבר הגיעו לכאן ונמצאים בכלא. ביחד איתם ועם טורמונד יוצאת החבורה לצבור נקודות ניסיון ולעלות מלא דרגות. כדאי שמישהו יגיד להם שזומבי שווה בסך הכל 50 נק"נ.

טריילר משחקי הכס עונה 7 פרק 6

החורף רשמית הגיע לווסטרוז

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

8 סרטים מומלצים שיהיה פשע לפספס ב 2024 חלק א

10 סדרות פעולה מומלצות שאתם חייבים להכיר

סרטים מומלצים 🎦 : 15 סרטי קולנוע חדשים שיהיה פשע לפספס ב 2023 חלק א