סקירת משחקי הכס עונה 7 פרק 6 - מעבר לחומה

ביקורת משחקי הכס עונה 7 פרק 6 - מעבר לחומה

הפרק של השבוע היה פרק מיוחד. אם עד עכשיו תמיד נתתי ליוצרים ליהנות מהספק וטענתי שפשוט מדובר בכתיבה רשלנית וללא מחשבה יתרה, הפעם אני פשוט לא מצליח שלא להרגיש שבמהלך כתיבת הפרק הזה הובע זלזול בוטה בצופים. הבעיות הגיאוגרפיות עליהן אנחנו שומעים תלונות לעתים קרובות היו ניתנות להסבר באמצעות הצורך בקיצור תהליכים, במיוחד קרוב לסוף הסדרה. לא באמת היינו צריכים לראות שלושה פרקים של ג'ון וחבורתו שטים באוניה מדרגונסטון לאיסטווץ' ואפשר היה לדלג על זה, אבל מה שקרה בפרק הזה הוא משהו שונה לגמרי.


הפרק מתחיל, כשמו, מעבר לחומה. שבעה אנשים יצאו בפרק שעבר לדרך, אבל עכשיו אנחנו רואים תשעה. כנראה הצטרפו שתי חולצות אדומות, כי משחקי הכס היא עכשיו סדרה שבה לא הורגים דמויות ראשיות, ככל הנראה. טורמונד אומר לג'ון משפט שהוא בעיקרון נכון - מאנס ריידר היה אדם גאה שסירב לכרוע ברך ורבים מתו כתוצאה מכך, אבל הרמז הזה שג'ון צריך לכרוע ברך בפני דאנריס פשוט לא מתאים לאחד האנשים החופשיים. גנדרי, בינתיים, עצבני על האחווה כי הם מכרו אותו למליסנדרה ששמה אותו במיטה והפשיטה אותו. הוא באמת נשמע קצת בכיין כשהוא מתאר את זה ככה.

אחרי שהוא מסיים את השיחה שלו עם טורמונד, ג'ון מתפנה לדבר עם ג'ורה ומציע להחזיר לו את ארך טפר, החרב של בית מורמונט אותה קיבל ממפקד המשמר לשעבר ואביו של ג'ורה, ג'אור, אבל ג'ורה מסרב. ממש יפה מצד ג'ון להחזיר את רכוש בית מורמונט לבעליו החוקיים בהזדמנות הראשונה שיש לו, כי הוא בכלל לא מסתובב כבר שתי עונות עם ליאנה מורמונט, מי שעומדת בראש הבית ומי שבאמת זכאית לקבל את החרב הזאת, אם כבר מתעסקים בירושות.
game of thrones season 7 episode 6 beric dondarrion vs the army of the dead
בריק דונדאריון נגד המתים
בווינטרפל, עלילת אופרת הסבון מסתבכת. אריה מאשימה את סאנסה שעזרה להרוג את אביהן. היא זוכרת את סאנסה עומדת שם לפני ההוצאה להורג - היא זוכרת את סאנסה בוכה וצורחת או שהחלק הזה נשמט מזכרונם של התסריטאים כשהם כתבו את הדיאלוג הזה? היא גם הייתה עושה הכול בשביל להציל את נד ממוות. אז למה היא לא עשתה כלום? שואלת סאנסה ואריה מיד משנה נושא. כשסאנסה אומרת שהיא סובלת יותר ממה שאריה יכולה לדמיין, אריה מצטטת את האן סולו ואומרת שהיא יכולה לדמיין די הרבה. אחר כך היא אומרת שהיא מעדיפה כעס על פחד, מה שלא עולה בקנה אחד עם דבריו של מאסטר יודה, שפחד מוביל לכעס. אריה, אני מצפה שתראי שוב את כל הסרטים עד הפרק הבא! היא מסיימת באיום לחשוף את המכתב בפני הלורדים הצפוניים, כי חשוב מאוד לפרק את האיחוד של הצפון כדי לנקום באחותך.

אנחנו חוזרים לצפון, שם התנפחה המשלחת ל-13 חברים. האם החולצות האדומות עוברות מיטוזה? הכלב וטורמונד מדברים במה שהיא אולי נקודת האור היחידה בפרק הזה. חבל שהגענו למצב שהדבר הטוב היחיד בפרק של משחקי הכס הוא הפוגה קומית. בינתיים מדבר ג'ון עם בריק, שזורק משפטים קיטשיים על מלחמה למען החיים ושהאויב הוא המוות.הכלב מבחין בהר בצורת ראש חץ שראה בלהבות בתחילת העונה. מסתבר שזה איזור המערה של העורב בעל שלוש העיניים, מקום שנמצא רחוק מאוד מאיסטווץ'.

הרחק הרחק דרומה משם, בדרגונסטון, דאני מדברת על גיבורים שעושים דברים מטופשים ומתים. היא נותנת ארבע דוגמאות לכאלה, מהם שלושה חיים. נכון, אחד מהשלושה אמנם מת בעבר, אבל דאני לא יודעת את זה.

בהמשך השיחה עם טיריון היא אומרת שמלחמות מנצחים בעזרת הריגת אנשים. אבחנה מצוינת, חבל שלא חשבת עליה בתחילת העונה כששכנעו אותך לנצח במלחמה בלי להרוג אנשים. בכל מקרה, דאני מתעצבנת על טיריון שדואג שמא היא תמות במלחמה ולכן כדאי שתמנה יורש ואפילו רומזת שמניעיו אינם טהורים, בדומה להאשמות של אריה כלפי סאנסה.


בחזרה בצפון, החבורה נתקלת בדב וגנדרי מצליח להבחין ממרחק ודרך הערפל שיש לו עיניים כחולות. הדב טובח בחולצות אדומות. הוא מתחיל לבעור והכלב קופא במקומו למראה הלהבות. תורוס נפצע, זו אפילו נראית כמו פציעה קשה למדי, אבל בסופו של דבר הדב מחוסל, הפצע שלו נצרב באש והכול סבבה והוא יכול לחזור ללכת.

בווינטרפל, סאנסה מתייעצת בבייליש בנוגע לאריה. בייליש הוא זה שגרם לאריה למצוא את המכתב אבל הוא לא מודאג שסאנסה תעשה משהו הגיוני כמו לשאול את מייסטר וולקן על המכתב שנעלם. זה נראה כאילו ילד קטן כתב את המזימה של בייליש לעונה הזאת. הוא מציע להפנות את בריין נגד אריה, כי זה לא שראינו שאריה לוחמת טובה יותר מבריין או משהו כזה.

ושוב מצפון לחומה, הכותבים זורקים עצם יבשה לקוראי הספרים כשג'ורה מדבר על תורוס על דיכוי המרד של משפחת גרייג'וי לפני די הרבה שנים. לפתע כולם מבחינים בסיור של מהלך לבן וכמה מתים. הם מארגנים לסיור מארב שכולל הדלקת מדורה ואז ג'ון הורג את המהלך הלבן, מהלך שככל הנראה גורם לכך שמספר רב של מתים מהלכים שהמהלך הקים ימותו. מזל באמת שלא כולם מתו אלא נשאר בדיוק האחד שהחבורה הייתה צריכה. המת השורד נראה מאוד מבולבל ומפוחד יחסית למת חסר בינה וכשמשתלטים עליו הוא עושה רעש שמושך את שאר צבא המתים. עד אותו רגע עוד היה נדמה שהסיור הזה הוא מלכודת שמלך הלילה עשה לג'ון וחבריו, ולכן גם השורד היחיד, כי מלך הלילה יודע איכשהו בדיוק מה התכנית של ג'ון ולמה הוא נמצא כאן, אבל זה שהשורד צריך לקרוא לעזרה לא נראה מתאים לתכנית כזאת.

Game of Thrones: Season 7 Episode 6 Preview (HBO)

החורף רשמית הגיע לווסטרוז

גנדרי רץ להזעיק עזרה כל הדרך לאיסטווץ', כאמור -  מדובר במרחק גדול, אולי כמה מאות קילומטרים. בינתיים רצים כל השאר, כולל תורוס הפצוע, ומגיעים לאגם שרק לאחרונה התחיל לקפוא ולכן שכבת הקרח שעליו דקה. אני חושב שזה משהו ששווה להתעכב עליו. הם נמצאים מצפון לחומה, החורף כבר התחיל לפני כמה חודשים, ובכל זאת האגם רק התחיל לקפוא. בכל מקרה, צבא המתים עומד להשיג אותם, אז הם רצים על הקרח אבל מצליחים לא לשבור אותו ולא להחליק. הם מגיעים לסלע די קטן באמצע האגם וצבא המתים מקיף אותם מכל עבר, אבל לא יכול לעבור את המים.

גנדרי מגיע לחומה באפיסת כוחות לפנות ערב ועורב נשלח מהמקום לדרגונסטון כדי להזעיק עזרה. למחרת בבוקר מתעוררים כולם, עדיין מוקפים במתים על הסלע באמצע האגם, ומגלים שתורוס מת. איך, איך תמיד הורגים לנו את הדמויות הראשיות? ג'ון רוצה לשרוף את הגופה שלו, אבל אין לו איך להדליק אש, כי זה לא שאתמול הוא הדליק מדורה בשביל לעשות מארב למהלך לבן. התקווה היחידה שלהם היא התגבורת שאמורה להגיע מדרגונסטון. בריק מציע להרוג את מלך הלילה, אבל לג'ון חשוב יותר לשלוח את המת שתפסו דרומה מאשר לסיים את המלחמה כאן ועכשיו.

בואו נעצור לרגע ונדבר על העזרה שצריכה להגיע מדרגונסטון, כי זו בדיוק הסיבה לתחושת הזלזול של הכותבים שאני מרגיש. דרגונסטון נמצאת מרחק אלפי קילומטרים משם. אם עורב טס במהירות של יונת דואר, ייקח לו יומיים-שלושה לעבור את המרחק, וסביר להניח שעורב טס לאט יותר מיונה. כאן כבר לא מדובר על דילוג על מסע מסוים כי לא מעניין אותנו לראות עכשיו שלושה פרקים של עורב טסה דרומה ועוד שני פרקים של דאני רוכבת על דרקון צפונה (בהנחה הסבירה מאוד שדרקון טס מהר יותר מעורב). כאן ראינו איך גנדרי רץ מרחק עצום ואז עורב טס מרחק עצום ועכשיו דרקון אמור לטוס את כל המרחק הזה בחזרה, והכול אמור לקרות בתוך יממה אחת. קשה לי להאמין שבשום שלב בכתיבת התסריט לא קם מישהו ואמר "רבותי, הדבר הזה פשוט לא ייתכן" ואז הוחלט לעשות את זה בכל זאת כי לקהל לא אכפת במקרה הטוב או כי הקהל לא מבין (לדעת הכותבים) במקרה הרע.

בווינטרפל, סאנסה מוזמנת לצפייה המשותפת במת שהחבורה בצפון מארגנת ומחליטה לשלוח את בריין, מה שמראה לנו שהיא לא סומכת על בייליש - הוא הרי אמר לה להשאיר את בריין בסביבה כדי להגן עליה מפני אריה. האם האחיות סטארק כבר יודעות מי מאחורי הסכסוך שפרץ ביניהן?

בדרגונסטון, העורב כבר הגיע למרות שהמסע היה אמור לקחת עוד כמה ימים, ובניגוד לעצתו של טיריון דאני מחליטה לצאת למבצע חילוץ.

מה שמחזיר אותנו לאגם, ולכלב שהחליט לזרוק אבנים על צבא המתים. נראה שהצבא לא באמת רוצה להרוג את החבורה, כי אם הם בטווח השלכת האבנים של הכלב, החבורה בוודאי בטווח החניתות שלהם. אחת האבנים של הכלב פוגעת בקרח, מה שמוכיח שצבא שלם יכול לעבור על הקרח עכשיו כי אבן שוקלת כמו צבא. ולמה המתים לא בדקו בעצמם מדי פעם אם כבר אפשר לחצות את הקרח?
בכל מקרה, הקרב מתחיל ומהר מאוד הוא נראה אבוד. "לסגת", צועק ג'ון, כי יש המון לאן לסגת כשאתה עומד על סלע מוקף מכל הכיוונים. המתים מצליחים לתפוס את טורמונד, אבל למזלו שריון העלילה שלו עמיד במיוחד ומגן עליו ממוות. לחולצה האדומה האחרונה לא היה כזה מזל והוא נופל אל תוך צבא המתים ונקרע לגזרים בתוך שנייה אחת בדיוק.

ואז, כשהכול נראה אבוד, שיא התזמון נשבר בפעם המי יודע כמה בעונה הזאת ודאני מגיעה מטיסה של אלפי קילומטרים עם שיער מסודר ומתחילה לשרוף את צבא המתים. הכלב, שעדיין שונא אש, מטפס בלי שום בעיה על מזרקת הנפלאם המעופפת וכולם נערכים לברוח מהמקום, אלא שאז שולף מלך הלילה חנית קרח קסומה. הוא רואה דרקון גדול עומד במקום ולכן בוחר להשליך את החנית על הדרקון הקטן יותר שמעופף ולכן מהווה מטרה קשה הרבה יותר. ויסריון נופל מהשמים אל תוך האגם ונעלם מתחת למים. הכול קורה כל כך מהר שאנחנו אפילו לא מספיקים לשאול את עצמנו איך לעזאזל דאני מצאה אותם אי שם מצפון לחומה.

מלך הלילה שולף חנית נוספת, דרוגון ממריא ומבצע תמרון חמיקה מרשים, והחבורה מתרחקת משם בשעה שג׳ון, שנשאר מאחור, נופל למים הקפואים. אבל זה בסדר, הוא יוצא החוצה והדוד בנג׳ן מגיע בתזמון שהיה יכול להיות מועמד מבטיח לפרס התזמון המדהים של העונה אם לא ההגעה של דאני לפני שלוש דקות. הוא מעלה את ג׳ון הקפוא על הסוס ושולח אותו לדרכו, כי כמובן שהסוס של הסייר מטירת שחור שנמצא מצפון לחומה כבר אני לא יודע כמה שנים, אם זה בכלל הסוס המקורי שלו, יודע את הדרך לאיסטווץ׳. המתים קוברים את הדוד בנג׳ן תחתיהם, אבל מי יודע, אולי הוא עוד יחזור - הרי אין להם נשק ייעודי כדי לחסל אותו. 

על החומה, דאני מחכה שג׳ון יחזור, כי הוא בסך הכל שקע לתוך מים קפואים עם מתים תלויים מהגפיים שלו, לא משהו קטלני במיוחד. בדיוק כשהיא מתייאשת ג׳ון עושה ניסיון עלוב לקבל את פרס התזמון המרשים והצופים על החומה תוקעים בקרן פעם אחת. כי ג׳ון עדיין במשמר או משהו. איכשהו הוא לא מת מהיפותרמיה. הבגדים הרטובים מוסרים ממנו ודאני זוכה לראות אותו בלי חולצה. אה, וגם יש לו צלקות מרשימות.

בפעם האחרונה בווינטרפל, סאנסה עושה את הדבר ההגיוני לעשות כשאחותך מאבדת את זה ומאיימת להרוס את כל מה שבנית בשנים האחרונות במחיר בלתי נתפס והולכת לחטט לה בדברים. הפתעה - אריה תופסת אותה. אם קודם עוד היה לי איזשהו חשד שסאנסה מבינה מי מאחורי הריב הפתאומי עם אריה, נראה על פי הסצנה הזאת שלא, הריב אמיתי לגמרי מבחינתה. מכיוון שאין דבר חשוב יותר לאריה מאשר המשפחה, היא מאיימת על סאנסה במפורש ברצח. כל הכבוד, תסריטאים - זו בדיוק הדרך להפוך את אחת הדמויות האהובות בסדרה לשנואה.

בספינה בדרך דרומה, ג׳ון מתעורר סוף סוף. דאני מסכימה להילחם במלך הלילה, ג׳ון מסכים לכרוע ברך. הוא היה עושה את זה עכשיו אם לא היה קצת חולה - אל תהיה רכרוכי, תלמד מתורוס שרץ על אגם קפוא אחרי שדב זומבי אכל רבע ממנו!

וכך מסתיימת לה המשלחת הכי מטומטמת בהיסטוריה של הסדרה, כזאת שלפני כמה עונות הייתה מסתיימת במוות של שש דמויות ראשיות, עם רשימת ההרוגים הבאה: איש אחד שלאף אחד לא באמת אכפת ממנו, אחד משני האחים ״לא דרוגון״, מה שבעצם יקל עלינו מעכשיו בהבדלה בין הדרקונים, כי נשארו רק דרוגון וההוא שהוא לא דרוגון, אולי הדוד בנג׳ן שאם נחבר את כל ההופעות שלו בסדרה מהעונה הראשונה ככל הנראה לא זכה אפילו ל-15 דקות של תהילה ושש חולצות אדומות.

אבל רגע! זה עדיין לא הסוף! כי מסתבר שלמרות שכבר אלפי שנים שלא היה שום יישוב משמעותי מצפון לחומה ולמרות שמדובר היה באגם פיצפון שלא בעיה ללכת מסביב לו בחמש דקות, הייתה באגם הזה מעבורת, ועכשיו המתים לוקחים את שרשראות הברזל הלא חלודות שלה ושולפים את לא דרוגון ב׳ מתוך האגם כדי שמלך הלילה יצרף גם אותו לצבא שלו. האם מלך הלילה ידע בדיוק מה התכניות של הטובים ותכנן את הכל מראש? האם הוא קרא אותם כמו ספר פתוח וידע בדיוק מה הם יעשו, מי יקרא לעזרה ומי יענה לקריאה? אני לא בטוח מה יותר מטופש - זה, או אם סתם היה לו המון מזל וההתנהגות האידיוטית של הצבא שלו הייתה אידיוטית באמת.

Game of Thrones: Season 7 Finale Preview (HBO)

משחקי הכס עונה 7 פרק 7.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

8 סרטים מומלצים שיהיה פשע לפספס ב 2024 חלק א

10 סדרות פעולה מומלצות שאתם חייבים להכיר

סרטים מומלצים 🎦 : 15 סרטי קולנוע חדשים שיהיה פשע לפספס ב 2023 חלק א