מלחמת הכוכבים, חזרתו של הג'דיי המיותר



עדיף שהכח היה ממשיך לישון ולא היה מתעורר

אנחנו נמצאים רגע לפני עלייתו של סרט מלחמת הכוכבים נוסף וכמי שאף פעם לא ממש הבין את המהומה הרבה סביב היצירה של ג'ורג' לוקאס. אני ממשיך לתהות למה כל כך הרבה אנשים מתחילים לעבד את השפיות בעונה הזאות של השנה.

כאחד שאף פעם לא ממש היה חובב מושבע של הסדרה ראיתי את כל שמונת הסרטים ששוחררו עד היום. להגיד לכם שסבלתי בכל השמונה אני לא יכול, מנגד אני לא ממש יכול להגיד שהסרטים האלה היו נקודת מפנה עבורי והיו משהו ששינה עבורי את כל עולמי. יכול להיות שבגלל שאני הייתי צעיר מידי בזמן יציאת הטרילוגיה המקורית. השלמת הפערים שלי התבצעה אי שם בשנות התשעים כאשר היו סרטי מדע בדיוני חדישים יותר עם אפקטים ויזואליים טובים הרבה יותר. מי יודע אולי זאת הסיבה שלא ממש הרגשתי את השינוי שהסרטים האלה חוללו בעיני הצופים שצפו בהם במהלך סוף שנות השבעים ותחילת שנות השמונים.

הטרילוגיה של שנות ה 2000 לא הייתה כזו גרוע

אני גם לא ממש הצלחתי להבין למה הטרילוגיה החדשה של גור'ג לוקאס (משנות האלפיים) חטפה את גל השנאה העצום הזה מכל מיני פריקים של הסדרה המקורית שזחלו ממרתפי בתיהם. להגיד לכם את האמת הסרטים האלה לא היו כל כך גרועים כמו שכל העולם ואחותו טענו בזמנו. הם היו סוג של סרטי פאן עם לייטסייברים שהעבירו לצופה כמה שעות טובות בקולנוע. אני אישית לא יכול להגיד שהסרטים האלה (כמו הטרילוגיה המקורית) עשו בי שינוי כלשהו. אלה היו סרטים שצפיתי בהם ואחרי רגע שכחתי מהם, בדיוק כמו הטרילוגיה המקורית.



מלחמת הכוכבים הדור הבא 2015

עדיף שהכוח היה חוזר לישון

עכשיו הגענו לשלב של סדרת הסרטים החדשים, סדרה איתה אנחנו ממשיכים לרוץ. אז בואו נתחיל מזה שהכוח מתעורר שיצא ב 2015 היה סרט אשפה מגוחך להפליא. עם גיבורים חסרי כריזמה, עלילה שעברה העתקה ליניארית חד חד ערכית מהסרט משנת 1977 ונבל שלא ראוי לצחצח את הקרניים של דארת' מול.

מה ייחד את רוג 1 ? ולמה הוא הסרט הכי טוב בסדרה כולה (לפחות עד כה)

רוג 1 שיצא ב 2016 היה כנראה הסרט היחיד מכל 8 הסרטים שבאמת נהניתי ממנו. הסיבה היא שיוצרי הסרט זזו מהשבלונה הקבועה בה הם השתמשו מבחינת דמויות ראשיות. אותן תמיד התאימו לסקיצה המאוד מוגבלת של הסדרה. ברוג 1 עשינו היכרות עם סוג של אנטי גיבורים (בהאבקות קוראים להם טווינרים, לא היל ולא פייס). והייחודיות הזו של ג'ין ארסו וחבריה תפסו את העין. לא היה בהם שום דבר מיוחד, הם לא היו לוחמי ג'דיי דגולים (או לוחמי ג'דיי כלל). הם היו סוג של דמויות מרתקות שהיוו חלק אפור אך מאוד משמעותי (כמו שנראה בסרט) במלחמה כולה. בניגוד לסרטים האחרים בהם ראינו את הגיבורים הראשיים מתמודדים עם האתגרים שלהם ללא שום בעיה. ברוג 1 ראינו התפתחות וצמיחה של הדמויות כאשר השיא הגיע עם סוף עצוב ודיי קטסטרופלי עבור כל דמויות הסרט. זה משהו שלא ממש ראינו ממלחמת הכוכבים בעבר.

ציפיות לקראת מלחמת הכוכבים הג'דיי האחרון

אז בגדול אין לי שום ציפיות לקראת הג'דיי האחרון, למה אתם שואלים?
אני סולד מכל הדמויות החדשות איתן עשינו היכרות בכוח מתעורר. נראה שכל מי שרוצה לראות דוגמא לדמויות חד ממדיות שלא מתפתחות לשום מקום פשוט צריך לצפות בכוח מתעורר והוא יקבל את מנת הטראש הזאות לפרצוף. 

נתחיל עם ריי שהיא סוג של מרי סו שתוך שבוע הופכת ללוחמת ג'דיי הגדולה ביקום. בלי שום סדרת אימונים, עם כוחה המופלא של האינטואיציה הנשית היא מצליחה להתגבר על הנבל הכי פרווה אותו תראו על מסכי הקולנוע בשנים הקרובות (בסרטי מלחמת הכוכבים) - קיילו רן (כנראה שזה כל מה שיש לצד האפל להציע, עצוב בהחלט). פין, הטרופר העריק שברגע אחד ללא שום סיבה מחליט לערוק לצד השני, מופיע בסרט בתור הגיוון האתני המיותר. עד עכשיו אני מתקשה להבין מה תפקידו בכוח ולמה הוא שם. זה מדהים איך הכוח מתעורר הצליח להפוך את אוסקר איזאק ללא רלוונטי עם דמותו - פו. כמו פין לא ממש ברור למה הסרט צריך אותו ולאן מתקדמת דמותו של פו. את האן סולו חיסלו לנו בכוח מתעורר (ללא שום סיבה אני חייב לציין) ונשארנו עם ילד הכאפות של הסדרה - לוק סקאייווקר (שחוזר מהנפטלין). לוק שיקבל תפקיד קצת יותר גדול בג'דיי האחרון בו הוא יחלוק את המסך עם דמות נוראית הרבה יותר ממנו - ריי. בהצלחה לי בצפייה בסרט בדי וי די בעוד כחצי שנה מעכשיו, אלוהים יודע שאני אזדקק לכוח שלא חזק אצלי מספיק על מנת ולסמן וי על עוד סיפור רדוד בסאגת מלחמת הכוכבים שיהיה הג'דיי האחרון.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

8 סרטים מומלצים שיהיה פשע לפספס ב 2024 חלק א

10 סדרות פעולה מומלצות שאתם חייבים להכיר

סרטים מומלצים 🎦 : 15 סרטי קולנוע חדשים שיהיה פשע לפספס ב 2023 חלק א