ביקורת ג'סיקה ג'ונס עונה 2 - קשרי דם


סקירת ג'סיקה ג'ונס עונה 2 - האם היא משתפרת ?

ג'סיקה ג'ונס היא עוף מוזר ביקום הקטן של נטפליקס שהוא חלק מהיקום הרחב של מארוול ה MCU. ג'סיקה היא אלכוהוליסטית שמנסה לצוף מעל המים במהלך צמד העונות שלה ומתנערת מכל ניסיון להפוך לגיבורה הקלאסית שה MCU המורחב כל כך אוהב.
jessica jones season 2 cover image
ג'סיקה ג'ונס קאבר לעונה 2

איפה אנחנו פוגשים את ג'סיקה בתחילת עונה 2 של הסדרה

ג'סיקה, כמו שאנחנו פוגשים אותה בתחילת העונה השנייה ממשיכה להילחם בשדים הפרטיים שלה לאחר רציחתו של קילגרייב. כמו גם להתנער מסטטוס גיבורת על שנצמד אליה אחרי מאורעות המגנים. היא ממשיכה לבצע עבודות בילוש מזדמנות עבור עלמות שחושדות בבגידת בעליהן ושונאת כל רגע. כאשר המוטיב שמנחה את העונה הוא הריסון העצמי איתו נלחמת ג'סיקה. בהמשך כמו שאנחנו רואים אותו חוסר ריסון עצמי בו נלחמת אמה (ללא הצלחה ייתרה).
jessica jones season 2 with trish walker
טריש וג'סיקה

החולשה העלילתית

מבחינה העלילה הייתה כאן בעיה מסוימת כי המוטיב שהנחה את טריש ובהמשך את ג'סיקה היה המרדף אחר האנשים שביצעו ניסויים בגיבורה והפכו אותה למה שהיא היום. עם כל הכבוד זה הרגיש כמו משהו שולי, הכול במטרה להפגיש כמה דמויות ביחד על מנת לעלות על רכבת ההרים שהיא מערכת היחסים בין אם אימפולסיבית לבתה האלכוהוליסטית. לא היה כאן הרבה שאפשר להדגיש כי כל המרדף אחר IGH הרגיש מאוס וממש לא מעניין. נוצרה הרגשה של רצון לסגור את כל עניין ה IGH רק כדי לפנות זמן ולהתרכז במערכות היחסים בין הדמויות.
למרות שהעלילה סבלה מחולשה יחסית העונה השנייה זרמה הרבה יותר בקלילות, בניגוד לעונה הראשונה שיכלה להסתיים אחרי 3 פרקים וכל מה שראינו שם זה מריחה אחת גדולה על מנת ליצור 12 פרקים. בעונה השנייה 13 הפרקים הרגישו חשובים כל השתלשלות העניינים התפרסה על כל 13 הפרקים שנראו מענינים בזכות הדמויות ולמרות העלילה עד שהגענו לשיא בפרק האחרון. 

עוד ביקורות של סדרות מארוול / נטפליקס:

דמויות המשנה הפעם עברו למרכז הבמה

jerry jessica jones season 2
ג'רי
משהו מעניין אליו שמתי לב בעונה השנייה היא שבניגוד לעונה הראשונה, הפעם דמויות המשנה : מלקולם, טריש וג'רי שיחקו תפקיד חשוב הרבה יותר והבליטו את עלילות המשנה שלהן בסדרה. בעונה ללא נבל דומיננטי (או נבל בכלל) זה מפתיע איך העונה התנהלה וסיפקה תמונה מעניינת בה הציגה את המלכוד אליו ג'סיקה נכנסה עם נושא אמה. ואם כבר דמויות משנה, אם בעונה הראשונה דיי התעלמתי מטריש כי לא ברור מה היא הביאה איתה לסדרה. הפעם הדמות הפכה להיות הדמות המעצבנת של העונה. עם פלאשבקים לעבר הבעייתי כמו ההתדרדרות בהווה והמרדף אחר הצדק/עזרה לנזקקים שבסופו של דבר הפך לקנאה ומימוש של אג'נדות אישיות במסווה של העזרה לכלל. כל זה הפך את טריש למישהי בעלת עטיפה מושכת אבל ריקנות פנימית. כאשר לכל אורך העונה הדמות חוצה קווים אדומים ונחשפת כדמות אנוכית שתעשה הכול על מנת להשיג את מבוקשה.
jessica jones season 2 trish walker is annoying
טריש
גזר דין
פרק סיום העונה משאיר את כל דמויות הסדרה דיי מנותקות אחת מהשנייה. יהיה מעניין לראות מה ילכד אותם בחזרה בעונה השלישית (אם תהיה עונה שלישית). מנגד חייה האישיים של ג'סיקה פונים לכיוון חיובי לשם שינוי עם ירידה לקרקע ושקט נפשי מסוים. בזמן שג'סיקה מתאפסת על עצמה נראה שדמויות המשנה פונים לקיצון כאשר חלקם במצב נפשי לא רעועה (טריש וג'רי) וחלק חוצים קווים אדומים ומכניסים את עצמם לברוך לא קטן (מלקולם).


להגיד לכם את האמת, העונה השנייה של ג'סיקה ג'ונס הפתיע אותי לטובה. כנראה בגלל רף הציפיות הנמוך אותו גררתי איתי מאז העונה הראשונה של הסדרה. ג'סיקה ג'ונס בעונה 2 הפסיקה להתעסק בנושאים חברתיים אלה הציגה סיפור מסגרת של בנייה מחודשת של מערכת היחסים בין אם לבתה. משהו שכולם יכולים להזדהות איתו, בניגוד לעונה הראשונה בה ראינו פוקוס נשי מובהק. שלא תבינו אותי לא נכון הסדרה עדיין מדברת לפמיניסטיות אבל הפעם זה הרבה פחות אגרסיבי מבעבר. הדמות הראשית מצאה את עצמה במלכוד ונקראה בין הנאמנות לקשרי דם לבין הציות לחוקי החברה. הבחירה של ג'סיקה כמו גם תוצאות סיום העונה מובילות בסופו של דבר לקרע העמוק שנוצר בינה לבין סביבתה הקרובה ויהיה מרתק לראות איך כל דמויות הסדרה יתנהלו בהמשך.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

8 סרטים מומלצים שיהיה פשע לפספס ב 2024 חלק א

10 סדרות פעולה מומלצות שאתם חייבים להכיר

סרטים מומלצים 🎦 : 15 סרטי קולנוע חדשים שיהיה פשע לפספס ב 2023 חלק א