ביקורת סדרה - השבועה ( The Oath ) עונה 1


ביקורת השבועה עונה 1

אחת מהסדרות שעברו מתחת לרדאר של כל קהילת הסדרות בארץ הייתה ללא ספק סדרת השבועה ( The Oath ) של רשת קראקל ( Crackle ). קראקל של סוני היא אולי הסיבה לחשיפה המינורית של הסדרה במיינסטרים. למרות שכמה חודשים לפני עליית הסדרה למסך הקטן, רשתות החברתיות של הסדרה פעלו ללא הרף.

השבועה היא סוג של מגן לא מרוסן

למי שעדיין לא עשה היכרות עם השבועה, הסדרה מתרכזת בכנופיות שוטרים מושחתים המפלסים את דרכם בעולם התחתון של מטרופולין מקומי. ישנם 3 כנופיות עיקריות כאשר הסדרה מתרכזת בכנופיית העורבים שחבריה הבכירים נתפסים ע"י ה FBI על חם ונאלצים לשתף פעולה עם הרשויות על מנת להציל את עצמם ולהפיל בפח את כל כנופיות השוטרים בעיר.

לסדרה ישנו דמיון משמעותי לסדרת המגן של מייקל ציקליס אך באותו הזמן ישנם הבדלים משמעותיים שנותנים לה טון ייחודי משלה. לאורך הסדרה נראה שכל השוטרים של הסדרה אם זה הדמויות הראשיות, משניות ואפילו הניצבים הם כולם שוטרים מושחתים. בנוסף שינה תחושה של עצמאות מוחלטת לכל דמויות המפתח שלא כפופות לאף אחד חוץ מהכנופיה אליה הם משתייכים. לאורך הסדרה לא ביקרנו אפילו פעם אחת בתחנת המשטרה לה משתייכות כל דמויות המפתח. לא רק זה, המחסור בגוף השולט בכל שוטרי העיר נותן תחושה של כעוס מוחלט.

לא הכול וורוד בשבועה

ארבעת הדמויות הבכירות נבחרו כמייצגות של כנופיית העורבים כולה. הנושא הזה הרגיש מוזר ככל שהתקדמנו עם הפרקים ונחשפנו להמון שוטרי עורבים שהופיעו כניצבים. איך בדיוק המסה הזאות של השוטרים התחלקה בדיוק בשלל אותו השיגו בפעילויות אחרי שעות העבודה הרגילות? ומי בדיוק קבע מי הולך להשתתף באותם פעילויות בשעות הפנאי של הכנופיה. הסדרה היא לא מושלמת ונראית בהחלט כלא אפויה מספיק. עם כמה בעיות שהעיקו טיפה על הצפייה בנוסף לתקציב שנראה יחסית מוגבל ניתן היה לזהות בבעיות שהפריעו טיפה לחוויה הכוללת של הסדרה. מנגד קיבלנו כאן סדרת משטרה / פשע שממזגת בתוכה את צמד האלמנטים הבעייתיים שלא ממש הולכים ביחד (שוטרים ופושעים). וזוהי תמיד חוויה לראות את 2 העולמות מתמזגים אם זה במגן של תחילת שנות האלפיים ואם זה בשבועה שלא התביישה להציג את הנושא הרגיש של שחיתות משטרתית.
sony crackle - the oath season 1
השבועה

לכל אורך העונה, השבועה כמו סדרות אחרות (אם מתעלמים לרגע מסצנת הפתיחה הגאונית) מתנהלת על מי מנוחות. ככל שמגיעים לישורת האחרונה הקצב עולה ואיתו העניין בדמויות הראשיות. למרות שעלילות המשנה הרגישו לפעמים כסתמיות שלא הובילו לשום מקום ארבעת הדמויות הראשיות הצליחו לנתב את הסדרה ושמור על העניין בה.

טריילר השבועה עונה 1

סדרת מקור החדשה של רשת קראקל - השבועה

השחקנים

אם מסתכלים על השחקנים שראינו בסדרה, אי אפשר ולא להתפעל מצוות השחקנים המצוין. ראיין קוונטין (דם אמיתי) מופיעה בתפקיד הראשי כמנהיג העורבים. דמות שנמצאת בלחצים עצומים לכל אורך העונה ומתמודדת עם הבעיות של הצוות לא באופן אופטימאלי ביותר. אליזבת רוהן (אנג'ל, חוק וסדר) מופיע כסוכנת FBI הרודפת את כנופיות השוטרים ורוצה לחסל אותן אחת ולתמיד. קטרינה לאו (ספרטקוס) מגלמת את האישה היחידה בכנופיית העורבים והיא אחת הדמויות המעניינות והחזקות של הסדרה. בנוסף לשלושת אלה אנחנו רואים גם את שון בין (משחקי הכס, זהות נרדפת) שמופיעה בסדרה בתפקיד משנה ומציג את האיכויות שלו כדמות האב הבעייתית לצמד בניו (סטיב וקול) ומנהיג העורבים בעבר.

לסיכום

כמו שקראתם ניתן להבין שהסדרה היא לא מושלמת אך מנגד היא מביאה משהו שונה לנוף הטלוויזיה הנדוש והלא ממש מתחדש. השבועה מביאה אלינו ז'אנר שרשתות אחרות מפחדות לגעת בו. כמו כן בנוף של הפוליטיקלי קורקט (נושא עליו הייתי חייב לתת את הדעת בכמה מהמאמרים האחרונים שלי – ביקורת ג'סיקה ג'ונס עונה 2, ביקורת מכת נגד עונה 6 וביקורת פיילוט הברק השחור), השבועה מתנערת מזה לחלוטין. הסדרה החדשה של קראקל מפגינה איך מייצרים סדרה שמשלבת דמויות שחורות לא מתרפסות ומתבכיינות (קול – שאפילו מתייחס לנושא) כמו גם חיזוק של דמויות נשים (קרן ביץ') שעומדות על שלהן בחברה ברוטאלית הנשלטת ע"י גברים שאלפא היא סימן היכר העיקרי שלהם (הקרב של ביץ' לקראת סיום העונה יסביר לכם הכול).
אם נמאס לכם מאופרות הסבון הגנריות בהן אתם צופים לאורך העונה הסדירה של הטלוויזיה האמריקאית ואתם נהנים מסדרות פשע / משטרה. תתנו לשבועה הזדמנות, רוב הסיכויים שתיהנו מהגיוון לו לא הורגלתם בשנים האחרונות.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

8 סרטים מומלצים שיהיה פשע לפספס ב 2024 חלק א

10 סדרות פעולה מומלצות שאתם חייבים להכיר

סרטים מומלצים 🎦 : 15 סרטי קולנוע חדשים שיהיה פשע לפספס ב 2023 חלק א