ביקורת ג'ק ראיין עונה 1 - 24 הרבה יותר מאוזנת



סקירת ג'ק ראיין עונה 1

אחת מהסדרות היותר מבטיחות בהן נתקלנו בעונת הקיץ הייתה ללא ספק ג'ק ראיין. זאת לא האדפטציה הראשונה של הספרים של טום קלנסי אותה אנחנו רואים על המסך. בעבר היו מספר סרטי קולנוע בכיכובם של הריסון פורד ובן אפלק שהגיעו למסך הגדול. הפעם חווינו את דריכת הרגל הראשונה של ג'ק ראיין על המסך הקטן מבית היצר של אמזון. 
jack rayn in france
ג'ק ראיין בצרפת
מי שכיכב כאן בתפקיד הראשי היה ג'ון קראסינסקי שלמי שזוכר עשה תפקיד בעל אופן דומה בסרט המלחמה של מייקל ביי 13 שעות - החיילים הסודיים של בנגאזי (דרך אגב סרט ממש מומלץ לחובבי הפעולה). לצדו של קראסינסקי ראינו את וונדל פירס הוותיק שנתן כאן הופעה דיי טובה ועזר לגוון ולעצב את דמותו של ראיין הצעיר.


העונה הראשונה מספרת על ראיין הצעיר שעובד כאנליסט פיננסי במשרדי הסי אי אי של וושינגטון. ראיין אולי כולו זוהר מבחוץ אך בפנים הוא נלחם עם הטראומה אותה הוא חווה בזמן ששירת כלוחם באפגניסטן. ראיין אולי החלים מהפצעים הפיזיים של התאונה אותה הוא חווה אך הוא לא מפסיק להאשים את עצמו בעובדן כל יחידתו כמו את האנשים אותם הוא ניסה להציל במהלך אותה פעולת חילוץ. אותו אירועה מאפגניסטן רודף אותו ולא מאפשר לו לבטוח במאה האחוזים באנשים שסובבים אותו כמו גם מנחה אותו למנוע את האסון הבא ללא הרף. בסצנת הבכורה אנחנו רואים את יוצר את הרושם הראשוני הלא ממש חיובי על מנהלו החדש משהו שלא ממש עוזר לו תחילה להסתדר עם מנהלו החדש.
amazons jack rayn
ג'ון קראסינסקי הוא ג'ק ראיין

במרכז העלילה ראיין וגרייר נמצאים במרדף מסביב לעולם אחר חוליית מחבלים מתוחכמת שמנסה לפגוע במטרה מאוד חשובה של ארה"ב וכל העולם החופשי. נראה שלכל אורך העונה המחבלים נמצאים צעד אחד לפני הסי אי אי אך ראיין לא מסתרך מאחור וסוגר פערים לכל אורך העונה. הסדרה היא לא חד ממדית ומציגה את סיפור הרקע של המחבל הראשי את התהליך שגרם לו להתחלק על הראש ולהפוך למי שהוא כיום. למרות שאת השינוי הקריטי אותו הוא עבר בכלא לא ממש הציגו לנו וזה קצת הפריע. ואם כבר מדברים על סיפור הרקע של המחבל הראשי נראה שהיה מאוד חשוב ליוצרי הסדרה להציג את הצד הערבי אם זה דרך משפחת המחבל והתהליך אותו הן עברו בחלקה השני של עונה כמו גם סיפור הצדדי של טייס המזל"ט (שאני חייב לציין היה מיותר לחלוטין ונועד לליקוק מיותר לצד השני).

פרק הסיום וסגירת סיפור היה אולי טיפה אנטיקליימטי וגנרי, כנראה ציפיתי ליותר מידי. בסה"כ שמונת הפרקים של ג'ק ראיין היו טובים (לא גדולים אבל סבירים). האינטראקציה של ראיין עם גרייר הייתה מצוינת, הטיולים מסביב לעולם היו טובים (במיוחד כל מה שהיה בצרפת), וקראסינסקי פשוט טוב באפיון דמויות מסוג זה (זה עבד ב 13 שעות וזה עבד גם כאן). מנגד חייבים לציין שסיפור המקור של המחבל היה קצת חלש, אם כבר מפנים עבורו זמן מסך עדיף באמת להסביר את תהליך הסופי בו הוא הומר לאסלאם הקיצוני. סיפור המשנה של אשת המחבל תפס יותר מידי פוקוס וכמו שציינתי כבר קודם סיפור המשנה של טייס המזל"ט פשוט היה מיותר. כמו כן הניסיון של הצגת הצד הרומנטי עם ד"ר קטי מולר (אבי קורניש) היה קצת יבש. 

טריילר - ג'ק ראיין של טום קלנסי ברשת אמזון

.טריילר לסדרת ג'ק ראיין של אמזון. שימו לב לסצנת המסוק בפרק הראשון שגנבה את ההצגה
מידי פעם אני מציין בבלוג זה על חולי של הוליווד להכניס את הפוליטיקה לתוך המוצר הסופי. גם כאן חווינו את זה בטפטופים. בגלל שאלו היו טפטופים זה לא ממש הורגש וכל מה שהיה טוב בסדרה חיפה על זה. 
בסה"כ ג'ק ראיין היא סידרה טובה שלא גולשת לרמות הגיחוך של 24 ומציגה סיפור ועלילה מאוזנים שהצופה יכול לדמיין לעצמו את המצב במציאות. אם לא צפיתם עדיין בג'ק ראיין של אמזון אתם מוזמנים לעשות את זה בהקדם. אם ראיתם את העונה הראשונה נודה לכם אם תשתפו איתנו בתגובות את מה שחשבתם על העונה הראשונה של העונה. 

 את הביקורת לעונה 3 של סדרת ג'ק ראיין ניתן למצוא כאן

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

8 סרטים מומלצים שיהיה פשע לפספס ב 2024 חלק א

10 סדרות פעולה מומלצות שאתם חייבים להכיר

סרטים מומלצים 🎦 : 15 סרטי קולנוע חדשים שיהיה פשע לפספס ב 2023 חלק א