ביקורת טיטאנים עונה 1 - חשבתם שה DCEU אפל


סקירת טיטאנים של די סי עונה 1

אני יודע שזה קצת באיחור אבל רק עכשיו סיימתי את העונה הראשונה של הטיטאנים. לא ממש תכננתי להביע את הדעה על הסדרה כי זה קצת מאוחר ובסה"כ הביקורת הזאות של הטיטאנים לא הייתה מתוכננת כלל. עם כל זה נראה שדי סי עם כל ההתפזרות שלהם נגעו כאן באיזה נקודה ששווה להתייחס אליה.

טריילר - טיטאנים עונה 1

התרשמות מרובין, רייבן, סטארפייר וביסט בוי בעונה הראשונה של הטיטאנים
מי שעוקב אחרי די סי  או האחים וורנר ששולטים במותג בשנים האחרונות אם זה בגזרת הטלוויזיה כמו גם בקולנוע יודע שהחברה החליטה להפריד את כל הגזרות אחת מהשנייה כאשר ה DCEU הקולנועי לא מקושר כלל לסדרות CW וסדרות שרצות (רצו) ברשת פוקס. גם לשרות הסטרימינג של די סי יש חיים משלו ומופרד לחלוטין מכל השאר. כל אחד שעושה את המשהו שלו בלי שום קשר בין כל היקומים. לדעתי זה לא מצב חיובי שיוצר בלבול מיותר אצל רוב הצופים ואיחוד כל היקומים יכול היה ליצור תלות אצל חלק מהצופים שהיה מכריח אותם לעקוב אחר רוב המותגים ולא להסתפק רק בסדרה / סרט שהם כרגע צפו בו.


בשנים האחרונות די סי חוטפת המון אש, אם זה בגלל ה DCEU שלא מתרומם סדרות CW שמעבדות כיוון ונהפכות למגוחכות מידי עונה כמו גם סדרות פוקס שמבוטלות (לוציפר) או אחרות שלא זוכות לאהדה מרובה (גותהאם). השנה חלה תפנית מעניינת (ואני לא מדבר על אקוומן).

שרות הסטרימינג של די סי השיק את סדרת Rated R שלו – הטיטאנים. הפרט האחד והחשוב הזה נותן לטיטאנים יתרון על פני רוב סדרות קומיקס המיינסטרימיות שרצות כיום אם זה ברשתות בת של וורנר ואם סדרות המתחרות של מארוול.

הטיטאנים היא סדרת איימה דיי מדממת שמגוללת את סיפורם של דמויותיה הפגומות. רובין (דיק גרייסון) היא הדמות הראשית שמובילה לכל אורך הסדרה. לצידו ניתן למצוא גם את סטארפייר שבולטת לטובה ואת רייבן וביסט בוי שהם סוג של בזבוז זמן מסך. בסך הכול הסדרה היא מאוד מפוזרת עם המון התעסקות בטפל (רייבן לרוב) והמון סימני שאלה לגבי העלילה המרכזית שמתפזרת ללא הרף. עם כל זה בגלל האלימות המופרזת וכמויות הדם שמתפזרות על המסך באופן גרפי זה משהו שמייחד את הטיטאנים ונותן לסדרה משהו שעדיין לא ראינו מסדרות די סי בעבר.

כמו שציינתי העלילה המרכזית היא לא משהו שסוחף אתו את הצופה בגלל ההתרכזות ברייבן והשדים שרודפים את דיק שדיי פוגעים בדמות. מנגד הרפרנסים לבאטמן (משהו שגם אהבתי בקרוסובר השנתי של ה Arrowerse השנה באלסוורלדס) הם דיי נחמדים כמו גם ההופעה של ג'ייסון טוד (רובין #2) שגיוונו את הסדרה. מבחינתי מי שגנבו את ההצגה היו בכלל צמד דמויות משנה שהופיעו במספר פרקים בודד – הוק ודאב.
כל מה שקשור לעלילת המשנה של הוק ודאב היו הדבר הכי טוב שהיה בטיטאנים, למרות שאלה היו דמויות משנה (לפי כמות המסך שהן קיבלו אלה היו דמויות משנה שוליות). כל הבנייה של הדמויות, סיפורי הרקע כמו האירועים שמשכו את 2 הדמויות אחת לשנייה נבנו מצוין. החיסרון היחיד הוא שהם לא תפסו את מרכז הבמה בעונה הנוכחית.

פרק הסיום בו ראינו את השדים של דיק תופסים את מרכז הבמה עם באטמן האפל היו מחזה נדיר ודיי נחמד. הסוף הפתוח אותו קיבלנו קצת העיק אך בסה"כ העונה הראשונה של הטיטאנים הרשימה בייחודיות שלה. אתם כבר יודעים שאני מת על האופל הזה אותו פגשנו תחילה ב DCEU וכאן בטיטאנים נראה שוורנר הגבירו את הווליום עד הסוף במה שקשור לברוטאליות אימתנית. בואו נקווה שבעונה השנייה הוק ודאב יקבלו תפקיד קצת יותר מורחב, דיק גרייסון יעשה את הטרנספורמציה לכיוונו של נייטוינג ורייבן תיבנה מחדש על מנת לא להיגרר מאחור.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

8 סרטים מומלצים שיהיה פשע לפספס ב 2024 חלק א

10 סדרות פעולה מומלצות שאתם חייבים להכיר

סרטים מומלצים 🎦 : 15 סרטי קולנוע חדשים שיהיה פשע לפספס ב 2023 חלק א