ביקורת משולש הגבולות - צ'ק ליסט לסרט שודים קלאסי


סקירת משולש הגבולות

אחד ההישגים המדהימים שנטפליקס הצליחה ליישם בשנים האחרונות היא לשנות את הדעה הרווחת על תחום הטלוויזיה. ואני לא מדבר כאן על נושא הסטרימינג וערעור השליטה האבסולוטית של רשתות הטלוויזיה הוותיקות שמסרבות להתיישר לכיוון מה שהקהל מבקש לראות. היא הצליחה להפיק סדרות טלוויזיה וסרטי נטפליקס בקנה מידה קולנועי, בעקבות זאת היא הצליחה למשוך אליה כוכבים מהשורה הראשונה ושכנעה אותם להשתתף בפרויקטים שלה כמו משולש הגבולות (Triple Frontier).

triple frontier poster logo image
משולש הגבולות

הסרט מגולל את סיפורם של 5 חברי יחידה מיוחדת שנמצאים הרחק מהאקשן בתוך החיים האזרחיים שלהם כאשר כל אחד מהם לא ממש מרוצה ממצבו ושומר טינה מסוימת כלפי הצבא, מדינה והחברה בכלל. כאשר אחד מחברי הצוות שמשמש כיועץ ללוחמה בסמים עבור משטרת עולם שלישי בדרום אמריקה נתקל בפיסת מידע שיכולה לממש את מטרתו בחיים ולנקות את אותה מדינה מנגע של קרטל סמים מקומי. כאשר בו זמנית לסדר אותו לכל החיים, הוא מציג את ההצעה לחברי צוותו הוותיקים על מנת לעזור להם ולעצמו לממש את הפוטנציאל שלהם ולתקן את חייהם. בגלל הכישלונות של כל אחד מחמשת החברים בחיי היומיום אחרי השחרור מהצבא כולם מסכימים ללכת על המבצע הנועז על מנת להגיע לגאולה.

כאשר החמישייה ניגשת למבצע אנחנו רואים לנגד עינינו את השינוי שחל בחלק מחברי הצוות (טום ורדיפת הבצע שלו), פופ שעיבד את הקילר אינסטינקט שלו לקראת סוף הסרט או קאטפיש שהתקרר אחרי אירוע המסוק ונהיה ממוקד במטרה בניגוד להתנהלותו בחלקו הראשון של הסרט בו הוא היה סוג של נגרר ופסיבי. כמו בכל סרט שודים גם כאן לא הכול הולך לפי התוכנית. הרבה בגלל גיבורינו שמתחילים לעבד את הראש. אחרי הכול זוהי זירה חדשה עבורם בה הם אף פעם לא היו בצדו השני של המתרס. מה שבסופו של דבר מפקשש את המבצע וגורם לגיבורינו לבצע כמה התאמות לא ממש אופטימליות על מנת לצאת מכל הסיפור בשן ועין.

טריילר משולש הגבולות

בן אפלק, צ'רלי האנם, אוסקר אייזק ופדרו פסקאל במשולש הגבולות

זהו לא הסרט הראשון שמנסה להציג את נושא החלום האמריקאי וההאייסט בפרט. הבעייתיות של זה מגיע כאשר יוצרי הסרטים מהסוג הזה תמיד אוהבים לפלפל את העלילה עם התוצאות הטראגיות של העבירה על החוק. זה קצת מוזר בגלל שחברי הצוות הודו שבמהלך הקריירה הצבאית שלהם הם נהגו לבצע מבצעים דומים. ההבדל היחיד הוא שהמדינה ויצורים השפלים ביותר שיש לאנושות להציע תמיד היו אלה שקיבלו את הצ'ק. בזמן שגיבורינו תמיד היו נשארים לספור את הכדורים שהם חטפו לאחר אותם מבצעים. 

אחרי ההיתקלות של הצוות על ההר, הייתה בידי גיבורינו בחירה אותה הם היו חייבים לבצע. להמשיך ולרמוס את יריביהם שחיכו להם על החוף עם הכסף או לזלוג לספינה בלי הכסף. יש לי מה להגיד על הסוף אבל אני לא רוצה לספיילר לכם את סוף הסרט (למרות שנראה לי שחשפתי כאן מספיק פרטים מספיילרים). לכן אני אעצור כאן עם עלילת הסרט.
oscar izec in triple frontier
אוסקר אייזק במשולש הגבולות

בסה"כ משולש הגבולות הוא סרט מושקע אם זה מבחינת קאסט שחקנים מרשים, הנופים וכמובן ההיתקלויות החמושות בין גיבורינו לבין כל השאר. כמו בסרטים אחרים של נטפליקס, הורגשה כאן חולשה של משהו שהוא עדיין קטן ולא נמצא בממדים קולנועיים אותם אנו נוהגים להרגיש ברגע שאנחנו צופים בסרט קולנוע. משולש הגבולות היא חוויה נחמדה לסרט שודים שלא ממש בולט בז'אנר ולא מציג משהו ייחודי משלו. משולש הגבולות עוקב אחר תבנית ברורה, הוא סוג של צ'ק ליסט קלאסי למה שאנו כבר ראינו בסרטי שודים מהעבר וכמו תמיד הוא מציג מסר אותו אף אחד מאתנו לא ממש מעוניין לראות והיה מוכן להחליף בסוף אחר עם בחירות שונות עבור גיבורינו, הכל על מנת להגיע לסיפוק.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

8 סרטים מומלצים שיהיה פשע לפספס ב 2024 חלק א

10 סדרות פעולה מומלצות שאתם חייבים להכיר

סרטים מומלצים 🎦 : 15 סרטי קולנוע חדשים שיהיה פשע לפספס ב 2023 חלק א