ביקורת משחקי הכס עונה 8 פרק 3 - הלילה הארוך



סקירת משחקי הכס עונה 8 פרק 3 הלילה הארוך

פרסות הסוס נקשו על האספלט. העוברים והשבים ברחוב הביטו בתימהון באיש שעל הסוס. הוא היה נמוך למדי ופדחתו המבהיקה האדימה בשמש. הוא לבש חליפה שחורה ויקרה למראה ומכיס החזה שלו ביצבצה מטפחת משי אדומה. הוא הוציא אותה מהכיס ומחה אגלי זיעה ממצחו, ואז החזיר אותה בעדינות אל תוך הכיס. הסוס המשיך לפסוע לעבר הבניין הזכוכית והאבן שביצבץ מעל קו האופק.


בתוך הבניין ישב האיש הנמוך ליד שולחן קטן ועגול והמתין, כוס מים צוננים בידו. אל החדר נכנסו שני אנשים והתיישבו מעברו השני של השולחן, חיוכים זחוחים על פניהם.

"רבותי", אמר האיש. "על פי הרישומים שלנו, בבנק הקלישאות, אתם נמצאים בחריגה גדולה מאוד ממסגרת האשראי שלכם. אני נאלץ לדרוש שתפסיקו להשתמש בקלישאות לאלתר, או שנאלץ לנקוט בצעדים... לא נעימים". ממש ברגע שסיים לדבר, קול נפץ עז נשמע. הזכוכית בחזית הבניין התרסקה ופנימה נכנסה שיירת עגלות עמוסה בקלישאות. "כפי שאתה רואה", אמר אחד מהשניים, "אנו עומדים במילתנו והחזרנו את חובנו עד הקלישאה האחרונה. כעת נשמח לדון בתנאים להלוואת קלישאות גדולה אף יותר מזו שכרגע החזרנו!"

"דייויד, דניאל, זהו תענוג לעשות אתכם עסקים", אמר האיש ושלף מאמתחתו את המסמכים הדרושים לעריכת העסקה.

סוף סוף נסגר קו העלילה הראשון שנפתח בסדרה ושרבים ראו בו את קו העלילה העיקרי של הסדרה, ואין דרך יפה להגיד את זה - זה היה נוראי.לא, לא נוראי כמו ההוצאה להורג של נד. לא נוראי כמו החתונה האדומה. גם לא נוראי כמו המשפט בקרב של טיריון. לא, זה פשוט היה אחד הפרקים הרעים בסדרה. מיהו מלך הלילה? מה מניע אותו? למה יצרו אותו ילדי היער? מיהו אזור אהאי? למה האחרים עושים מקרמה מגופות? כל אלה ועוד הן שאלות עליהן לא קיבלנו תשובות בפרק הזה. בראן עדיין יכול לתפקד כאינפו דאמפ ולשפוך את כל התשובות האלה, אבל זה כבר יהיה מאוחר מדי - הסגירה של עלילת ההלכים הלבנים בוצעה בצורה רעה. אפילו אני ציפיתי ליותר מזה. ומה עם האקשן? ובכן, האקשן היה מרשים מאוד ברוב המקומות שבהם אפשר היה לראות אותו, אבל הפרק היה כל כך כהה וחשוך שהמקומות האלה לא היו נפוצים. אז היו כמה קטעים מוצלחים מבחינה טכנית, כמו נקודות האור הדות'ראקיות הנעלמות במרחק או מותה של ליאנה מורמונט, אבל מהבמאי הזה ציפיתי להרבה יותר.


אז מה היה לנו שם? כוחותיהם של ג'ון ודאני נערכו לבצע את תכניתם הגאונית, שכללה המתנה מחוץ לטירה הממוגנת, הצבת כלי מצור מחוץ לטירה הממוגנת, שימוש בכלי מצור כנגד מטרות שכלי מצור אינם יעילים נגדן, ירי שיימשך בערך שלושים שניות והסתערות על אויב שחסין לנשקים רגילים עם חרבות פלדה. לפתע מגיעה מליסנדרה. תזמון לא רע, מל, אבל כבר היו לך כניסות מתוזמנות טוב יותר. הדות'ראקים נראים מעט עצבניים והאמת היא שזה מובן, כי הם לא קיבלו מזכוכית הדרקון בכלל ונשלחו להילחם בקו הראשון ללא שום נשק שיכול לפגוע באויב. למרבה המזל מל מדליקה את החרבות שלהם והם יוצאים להסתערות. בעצם, במקום להפוך את הנשקים שלהם ליעילים, הדבר היחיד שיצא מהחרבות הבוערות הוא פגיעה מוראלית כשהצבא רואה את האומה הדות'ראקית, אחד הדברים המפחידים ביותר שלוחם יכול לראות מולו בשדה הקרב, נמחית מעל פני האדמה תוך דקה וחצי. שורדים בודדים חוזרים בחזרה. אוב, זאב הבלהות של ג'ון שיצא להסתערות ביחד איתם, לא נמצא בין החוזרים. האם כך הרגו אותו יוצרי הסדרה? האם לזאבים אין שום חשיבות?

והקרב ממש מחוץ לחומות מתחיל. כולם מרביצים לכולם ואף אחד חשוב לא מת. הדרקונים עושים כמה גיחות הפצצה, ג'ון לא מצליח לשרוף את ההלכים הלבנים ואריה שולחת את סאנסה להתחבא במערות הקבורה עם סכין מזכוכית דרקון. לא יפה, אריה - יש לך את החנית שגנדרי הכין לך ופיגיון מפלדה ואלירית. בשביל מה היית צריכה לקחת גם את הסכין הזו? מישהו נשאר בלי סכין בגללך.

המתים מורידים לוחמים במכה אחת, אלא אם אותם לוחמים הם דמויות ראשיות, ואז הם נתלים להם על הגב או מפילים אותם לרצפה ומנסים לתקוע להם סכין בפרצוף, בחוסר הצלחה. כדי שלא נתלונן שאף אחד לא מת, אנחנו מקבלים את מותו של אד המסכן, שכמעט הצליח לשרוד עד הסוף.

טריילר - משחקי הכס עונה 8 פרק 3

הפרק השלישי יציג בפנינו את הקרב המצופה

הדרקונים אבודים בערפל, הכוחות נסוגים לתוך ווינטרפל סוף סוף, אחרי שהשאירו למתים ערימות של מגוייסים חדשים. הניסיונות להצית את התעלה נכשלים עד שמליסנדרה מצליחה במשימה ממש ברגע האחרון, בסצנה שבוודאי הייתה מותחת מאוד בעונה קודמת אבל בעונות האחרונות לא באמת היה ספק בנוגע לאיך הוא ייגמר.

בזמן שבקטקומבות סאנסה וטיריון מתחילים לשקם את מערכת היחסים שלהם, בראן מנסה להיות מועיל והופך ללהקת עורבים שלא עוזרת ללחימה בשום דבר וכל תפקידה הוא להראות לצופים בבית את מלך הלילה מצווה על חייליו המתים לשכב על הגדר ולחצות את התעלה הבוערת.

הקרב עובר להגנה על החומות בזמן שסאנדור קלגיין, הכלב, מאבד את עשתונותיו בגלל כל האש מסביב. המצב נראה אבוד כשלפתע מגיחה נינג'ה מהצללים - זו אריה, עם החנית שגנדרי הכין בשבילה, והיא מכסחת את כל הזומבים! לפתע, בפעם השניה בתקופה האחרונה, ענק פורץ את שערי ווינטרפל. אריה מאבדת את החנית ולכן היא מפחדת פתאום מכמה גופות שלא ממש הפחידו אותה קודם. היא נמלטת והכלב רואה את זה ומתעשת. בינתיים, ליאנה מורמונט מנסה להתמודד עם הענק שמרסק כל עצם בגופה, פחות או יותר, אבל גם מחזיק אותה ממש קרוב אליו כדי לאפשר לה לנעוץ בו סכין ולחסל אותו סופית. תודה לך, ענק נחמד! אם היית פחות מתחשב המצב כנראה היה הרבה יותר קשה. הקרב בין ליאנה והענק הוא למעשה משל לפרק כולו, שבסופו מלך הלילה יחשוף את עצמו להתקפה בצורה מטומטמת וכך יציל את האנושות מכליה.

מעל שדה הקרב, הדרקונים החיים נאבקים בדרקון המת. לא ברור מי נגד מי או למה הנשיפה של הדרקון לא מצליחה לפגוע בדאני, אבל איזה אפקטים!

בספריה של ווינטרפל, אריה מככבת בסצנת אימה קצרה כשהיא חומקת מכמה מתים. לא ברור בשביל מה היה נחוץ שינוי הקצב הזה אבל הוא לא ממש עובד או תורם לפרק. עד שאריה מצליחה להתחמק, היא פשוט נתקלת במתים נוספים ואז המתים מהם התחמקה בדקות האחרונות מצטרפים גם הם למרדף, מה שהופך את כל סצנת ההתגנבות למיותרת.

אחרי מבצע הצלה שעולה לבריק בחייו בפעם העשרים בערך, מתבצרים אריה והכלב באחד החדרים ופוגשים שם במליסנדרה שמזכירה לאריה את המפגש הקודם ביניהן, לפני ארבע עונות, וכיאה לכהנת של אל האור, מדקלמת לאריה משפטים של האל מרובה הפנים כדי להחדיר בה מוטיבציה. זה עובד!

בחורשת האלים הקטנה מחכים בראן וילודי הברזל למתים עם קשתות, כי ידוע שקשת היא כלי הנשק הטוב ביותר ללחימה בטווח קצר שכזה.

מאבק הדרקונים נמשך. מלך הלילה נופל מהדרקון שלו בזמן שג'ון וראיגל מבצעים נחיתת אונס וגם ג'ון נופל מהדרקון שלו. את ההלכים הלבנים אפשר להרוג בעזרת זכוכית דרקון או פלדה ואלירית, הידועה גם בשם פלדת דרקון, אז זה רק הגיוני שגם אש דרקון תחסל אותו. לא, רגע, מודיעים לי כאן באזניה שאש דרקונים לא עובדת. באסה, דאני. סתם ביזבזת נשיפה. ג'ון נמצא מרחק קצר מהמקום. ממש קצר, נראה כאילו עשרה או עשרים מטרים מפרידים בינו ובין מלך הלילה. מלך הלילה הולך, ג'ון רץ אחריו. מלך הלילה מתחיל להעיר את המתים. ג'ון ממשיך לרוץ. אבל איכשהו המרחק ממלך הלילה גדל בינתיים וג'ון לא מצליח להגיע אליו בזמן לפני שהמתים מקיפים אותו מכל עבר. בתוך הטירה כל המתים מתחילים להתעורר וגם במערות הקבורה פורצים המתים החוצה. מתברר שהן בעצם לא מקום כל כך בטוח כמו שחשבו כולם בפרק הקודם, וזה עניין שראוי להתעכב עליו. את החומה בצפון בנה מייסד בית סטארק - בראנדון הבונה, והיא עצרה את המתים. גם את ווינטרפל בנה בראנדון הבונה. האם זה באמת סביר שהוא מיגן את החומה בקסמים נגד מתים אבל לא חשב לעשות דבר דומה במערות הקבורה של משפחתו? לא שזה משנה במיוחד, נראה שהמתים שהתעוררו שם לא ממש נלהבים להרוג אנשים ורק הורגים דמויות משנה בודדות. נדמה לי שהראשונה למות היא אליס קארסטארק, אבל מכיוון שאף אחד לא טרח אפילו להגיד את שמה כבר מי יודע כמה פרקים, אני לא בטוח לגמרי.

דאני מגיעה ברגע האחרון ומצילה את ג'ון מהמתים שסביבו, מה שגורם לדרוגון לאיבוד כל יכולת חושית באופן זמני, כי הוא לא שם לב לערימות המתים שמטפסות עליו עד שהן ממש מטפסות עליו. באופן מפתיע קורה דבר שעוד לא קרה בפרק הזה - רוכבת הדרקון מושלכת מעל גבו. כי עד עכשיו זה קרה רק לרוכבי דרקון. טיריון הוא הימין של דאני כבר לא מעט זמן ותכנון אוכף עבור בראן הוא בערך הדבר הכי מועיל שהוא עשה בסדרה. אי אפשר היה לארגן איזה אוכף גם לרוכבי הדרקונים?

בכל מקרה, דאני מוקפת במתים אבל ג'ורה מגיע להציל אותה ברגע האחרון. מי היה מאמין שזה יקרה. ג'ון, בינתיים, עובר בחצר של ווינטרפל בדרך להגן על בראן ומגלה שכל הדמויות החשובות עדיין בחיים. אפילו סאם מתגלגל לו בהנאה על ערימת מתים. הדות'ראקים, הלוחמים שהטילו חיתתם על חלקים נרחבים מהעולם, נטבחו בתוך דקה וחצי בדיוק אבל סאם עדיין בחיים. למזלו של בראן (שעדיין נמצא עם העורבים, כך נראה), ת'יאון עדיין שם ומגן עליו. החצים אוזלים אבל עדיין יש חניתות. לא רחוק משם, דאני מרימה חרב מהרצפה. מתברר שגם היא, כמו סאם, נלחמת טוב יותר מהחאלאסאר הדות'ראקי הממוצע.

סאנסה וטיריון שולפים סכינים ומתכוננים להיאבק במתים שממלאים את הקברים ואז לא נאבקים במתים שממלאים את הקברים. את דרכו של ג'ון חוסם הדרקון ויזריון וג'ון לא מצליח לתזמן את ההתקפות שלו ומוצא את עצמו מתחבא מהנשיפה שוב ושוב ללא יכולת להתקדם. המתים קוברים תחתם את בערך כל הדמויות הראשיות אבל לא הורגים אף אחד כי אלו דמויות ראשיות. ג'ורה נפצע קשה, ת'יאון מסיים לחסל את המתים שסביבו ובאחד הרגעים המרגשים היחידים בפרק זוכה לסליחתו של בראן על בגידתו בסטארקים, מסתער על מלך הלילה ונהרג. מלך הלילה נעמד מול בראן ומתבונן בו. האם הוא יפתח את פיו וידבר? האם סוף סוף נגלה משהו מהמניעים של האויב הזה שנבנה במשך שמונה עונות? לא, הוא פשוט מתכוון להרוג את בראן והוא מתכוון לעשות את זה ממש לאט כדי לתת לאריה זמן להגיע משום מקום. אבל באמת משום מקום. איך היא עברה את ההלכים האחרים בחורשה? איך היא הגיעה מלמעלה? לא ברור. בכל מקרה, אריה מתעופפת לעבר מלך הלילה עם סכין שלופה אבל מלך הלילה מצליח לעצור אותה לפני שהיא דוקרת אותו. לצערו, הוא בבירור לא ראה את אחרוני הג'דיי כי אריה עושה לו את הטריק של ריי מהקרב בחדר הכס ומחסלת אותו סופית.

וזהו. בלי מלך הלילה כל ההלכים הלבנים מתפוצצים וכל המתים חוזרים להיות גופות. מסדרה שמנסה לפרק את ז'אנר הפנטזיה ולבנות אותו מחדש הפכה משחקי הכס לסדרה שמשתמשת בקלישאה השחוקה ביותר של הז'אנר. על הדרך היא גם הופכת בערך כל דבר שקרה עד עכשיו לחסר משמעות. ראיגר התחתן עם ליאנה כדי להוליד את הנסיך שהובטח, אבל ג'ון היה הדמות הכי חסרת תועלת בפרק הזה. מליסנדרה דיברה על אזור אהאי שנולד בעשן ומלח, שזו ככל הנראה דאני שנולדה מחדש במדורת הקבורה של דרוגו, אבל במקום זה מי שמצילה את העולם היא אריה. שיר של אש ושל קרח? זה נחמד מאוד, אבל זה לא מגניב כמו אריה עושה טריק של ג'דיי. אגב, זוכרים שבעונה השניה היה לדאני חיזיון של שלג יורד בתוך החדר של כס הברזל במעלה מלך? גם יוצרי הסדרה לא זכרו.

ג'ורה נפצע קשה מדי ומת גם הוא, הוא כנראה הדמות הכי ראשית שמתה בפרק הזה. בקרב המרכזי בסדרה שהייתה ידועה בכך שאף דמות בה לא בטוחה, כמעט אף דמות לא מתה. לסיום אנו חוזים במותה של מליסנדרה שהסירה את הענק שהופך אותה לצעירה בפעם השלישית בסדרה. פעם שלישית גלידה, וידוע שגלידה קטלנית לכוהנות של ר'לור.

לסיכום: אחרי כמה פרקי קרבות מאוד מרשימים, במאי האקשן של הסדרה סיפק פרק מאוד חשוך ועם אקשן מאוד מבולגן. הארדהום וקרב הממזרים היו משמעותית מרשימים יותר. ליוצרים לא אכפת בכלל מחומר המקור או מנאמנות למה שהייתה הסדרה בעבר ואין להם שום כוונה לנסות לגרום לה לחזור להיות מה שהייתה בתחילת הדרך, וזה בסדר גמור כי כל ניסיון כזה היה מעט מדי, מאוחר מדי. שמונה עונות נבנה האיום הזה, ואז בקרב הראשון שלו מדרום לחומה - מלך הלילה מפסיד. זוז הצידה, וולדמורט. יש כאן נבל יותר פאתטי מהאיש שניסה להשתלט על בית ספר ונכשל. אם הוא רק היה נשאר מאחור ונותן ללוחמים שלו לחסל את בראן במקום לגשת אליו בעצמו, הוא היה שולט עכשיו בכל ווסטרוס או מה שלא הייתה המטרה שלו - כנראה שלעולם לא נדע.

אהבתם את הסקירה, מוזמנים לקרוא סקירות נוספות של איתי על משחקי הכס כאן.

טריילר - משחקי הכס עונה 8 פרק 4

מגיעים לפרק 4 אחרי ארועי הקרב נגד מלך הלילה

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

8 סרטים מומלצים שיהיה פשע לפספס ב 2024 חלק א

10 סדרות פעולה מומלצות שאתם חייבים להכיר

סרטים מומלצים 🎦 : 15 סרטי קולנוע חדשים שיהיה פשע לפספס ב 2023 חלק א