ביקורת משחקי הכס עונה 8 פרק 2 - אבירת שבע הממלכות



סקירת משחקי הכס עונה 8 פרק 2 - אבירת שבע הממלכות

את הביקורת הזאת התחלתי ומחקתי כמה פעמים. פשוט לא ידעתי מאיפה להתחיל. אז אחרי כל מיני בדיחות והתחכמויות מחקתי את הכל והחלטתי להתחיל בזה שמגיעה לכם התנצלות. טעיתי. אמרתי שהפרק של השבוע שעבר לא היה רע במיוחד כי פשוט לא קרה בו כלום. אחרי שראיתי את הפרק של השבוע הבנתי שאפשר לעשות פרק שלא קורה בו כלום והוא דווקא כן רע. וואו, כמה שהוא היה רע. זה הרגיש כאילו לחדר התסריטאים הגיע מסמך עם כל הקלישאות הכי שחוקות בתעשיית הטלויזיה והקולנוע ומישהו חשב שאלה קווים מנחים ופשוט הכניס את הכל פנימה. בואו נסתכל ביחד על תאונת הרכבת הזאת בהילוך איטי.
הפרק הקודם הסתיים כשג'יימי מגיע לווינטרפל ופוגש את בראן. איש מלבד ג'יימי ובראן (וסרסיי) לא יודע שג'יימי הוא מי שזרק את בראן מהחלון אי שם בתחילת הסדרה, אבל הוא עשה מספיק דברים גרועים אחרים. הוא הפר את שבועתו להגן על אביה של דאנריס בכל מחיר ואף רצח אותו. הוא התקיף את נד ברחובות מעלה מלך. בקיצור - הוא עשה דברים לא פחות גרועים מהדברים עליהם הוצא בייליש להורג ממש לא מזמן כאן בווינטרפל. בנוסף, אין לו ממש שום דבר שמשחק לטובתו - הדבר היחיד שבו הוא נודע הוא בהיותו לוחם מעולה לשעבר, אבל עכשיו אין לו יד. אך לפתע קמה בריין ומכריזה שג'יימי הוא דווקא בסדר. הידד! לא צריך להרוג אותו!
game of thrones season 8 episode 2 daenerys
דני
על הדרך ג'יימי מספר שלסרסיי יש עכשיו צבא ענקי והיא לא שולחת אותו צפונה. כמובן שטיריון הוא האשם הבלעדי בזה, אין מה להאשים את ואריז, רב המרגלים שפעם היה יודע על כל פלוץ של סוחר בשוק בצד השני של העולם ועכשיו לא מצליח לראות את הצבא הגדול בעולם, עוד יותר גדול מהצבא הגדול בעולם שבווינטרפל, מגיע למעלה מלך.
בינתיים, בנפחיה, גנדרי מעבד את זכוכית הדרקון כאילו היא פלדה, כולל דפיקות עליה עם פטיש, קירור שלה בדלי מים ונעיצה של להב זכוכית דרקון לתוך בול עץ. יצרניות הסמארטפונים הזמינו כמות מכובדת של הזכוכית שאפשר לעשות איתה את כל זה - צפו למסכים כהים במיוחד במכשירים שלכם בשנים הקרובות.

אריה מגיעה אל הנפחיה ושואלת על הנשק שהזמינה מגנדרי, אבל הוא לא הכין אותו. הוא לא הכין אותו כי אריה לא מבינה מול מה היא מתמודדת. האימונים שלה לא רלוונטיים ללחימה באיום הזה, שהוא כל כך מפחיד ומאיים שגנדרי מתקשה לתאר אותו במלים. אריה מדגימה את האימונים הלא רלוונטיים שלה בתוספת משפטי מוטיבציה מקורס קצינים חסרי פנים וגנדרי משתכנע מיד שהוא צריך להכין לה את הנשק הזה.

בחורשת האלים, בראן וג'יימי נפגשים. בראן כבר הבהיר קודם לג'יימי שהוא זוכר מי השליך אותו מהמגדל. איזה מזל שג'יימי דחף את בראן, אחרת ג'יימי לא היה הופך לכזה בחור נחמד ובראן לא היה הופך לקריפ מעצבן.

הצפוניים לא אוהבים שיש להם לאניסטרים בווינטרפל. משום מה טיריון משוכנע שמה שמציק להם זה שהם זוכרים את הפעם האחרונה שטרגאריין הגיע לצפון עם דרקונים - אירוע שהתרחש לפני קרוב ל-300 שנה, ולא נניח זה שמסתובבים ביניהם בני המשפחה שאחראית להוצאה להורג של נד סטארק ולחתונה האדומה, או אפילו, אם מתעקשים להאשים את הטרגאריינים,שלפני פחות מעשרים שנה בני המשפחה הזאת רצחו חלקים נרחבים ממשפחת סטארק, כשבאחת הפעמים הרצח היה מלווה גם באונס (על פי השמועות). כמעט נראה שהסצנה הקצרה בין האחים לאניסטר תסתיים בלי קלישאה, כשג'יימי אומר שסרסיי עבדה עליו יותר מעל כל אדם אחר וטיריון עונה שהיא לא עבדה עליו - הוא תמיד ידע מה היא אבל אהב אותה בכל זאת. משם המצב מדרדר במהירות כשטיריון מספר שוב איך היה רוצה למות וג'יימי מסיים את המשפט. 
game of thrones season 8 episode 2 thormond and jon
טרומונד
ג'יימי עוזב את טיריון והולך לדבר עם בריין. השיחה מתפתחת לריב משעשע. איזה חמודים הם. ואיזה חמוד ג'יימי שדופק מבט מבולבל כבר סצנה שלישית ברצף.

לקראת סופה עוסקת הסדרה יותר מתמיד בנשים חזקות. דאנריס תמיד הייתה אם הדרקונים, סרסיי נאחזת בחוזקה בכס הברזל ואיש לא מצליח להוריד אותה משם ולמרות שג'ון נקרא עכשיו עוצר הצפון, ברור שסאנסה היא השולטת האמיתית בווינטרפל. לכן, כיאה לסדרה העוסקת בנשים חזקות, אנחנו עוברים לסצנה שבה גבר מסביר לדאנריס שהיא טועה. כמובן שעל הדרך אותו גבר, ג'ורה מורמונט, מקבל את החלטותה הקודמת של דאני שלכאורה פגעה בו - מינוי טיריון לימין המלכה במקומו. הוא נותן לה עצה נוספת, כנראה לדבר עם סאנסה, כי משם אנו עוברים לסאנסה שמדברת עם יוהן רויס, מפקד אבירי הבקעה, שנמצא כאן כי זה לא שיש לו טירה ולורד בבקעה להגן עליהם או משהו כזה. דאנריס מנסה להשלים עם סאנסה, אבל כמובן שלא ניתן לפתור את המתח ביניהן. איזה מזל שבתזמון מדהים, ת'יאון גרייג'וי הגיע לווינטרפל ועצר את השיחה בין השתיים.  והוא כורע ברך! יש מצב שהוא האיש הראשון לכרוע ברך בפני המלכה בעונה הזאת, אבל אפילו הוא רוצה לשרת את סאנסה, לא את דאנריס.

נראה שבעיות האוכל שהטרידו את סאנסה נפתרו כי כולם בווינטרפל אוכלים. נראה שהתעלמות מבעיות היא הדרך לפתור אותן. עם זאת, נראה שצצה בעיית כח אדם חמורה, כי דאבוס, שהוא לורד, מחלק את האוכל. בינתיים גילי מסתובבת ומסבירה לאנשים איך להגיע לקברים, המקום הבטוח ביותר בווינטרפל בזמן שהיא תהיה תחת התקפה של אויב שידוע ביכולתו להחיות את גופות המתים שיילחמו לצידו. מזל שאי אפשר לדחוף קלישאות לסצנה של חלוקת אוכל והדרכה על הגעה למקלט בשעת חירום אוי לא יש פה ילדה חמודה שחייבת להילחם והמבוגרים משכנעים אותה שתשמור עליהם במקום להיות בחוץ ולמות.

טריילר - משחקי הכס עונה 8 פרק 2

הצצה לפרק השני בעונה השמינית של משחקי הכס
הקרן שנשמעת פעם אחת מבשרת על בועם של סיירים - משמר הלילה כולו מגיע לטירה. טורמונד מודיע לג'ון שהמתים יגיעו עוד הלילה, ואז שואל על בריין.

מועצת המלחמה של ווינטרפל נפגשת. הם שפכו המון לגו על השולחן בשביל להראות מול איזה כוחות הם יצטרכו להתמודד. משום מה הם מתכננים שכל הכוחות יגיעו מכיוון אחד כי למה להקיף טירה כשאפשר להתקיף רק מכיוון אחד בצורה נוחה, וזה לא שווינטרפל כבר נכבשה מוקדם יותר בסדרה על ידי אנשים שהגיעו מהצד השני ושאפילו נמצאים עכשיו כאן במועצה ומשתתפים בתכנון הקרב. אם הם רק יהרגו את מלך הלילה, כל צבא האויב ייפול. אבל למה שמלך הלילה יבוא אליהם, הם שואלים את עצמם את מה שאני שואל כבר מתחילת העונה. למה בעצם שמלך הלילה יבוא ויכבוש את הטירה הממוגנת הזאת ולא פשוט יהרוג את כל מי שאפשר שלא נמצא בתוך חומות, ואז כשכמעט כל האוכלוסיה תהיה הצבא שלו, רק אז לפנות לעבר הטירות? בראן מחליט שעכשיו, שעות ספורות לפני הקרב, זה הזמן לספר את מה שהוא תמיד ידע - מלך הלילה רוצה להרוג דווקא אותו. כולם מקבלים את הידיעה המרעישה הזאת בשלוות נפש, מתכננים תכניות כלליות לקרב והולכים לנוח קצת, לא לפני שסאם נושא נאום קצר ולא קשור בכלל על זה שאם אנחנו לא זוכרים אנחנו לא בני אדם. סליחה סאם, אבל הקטע עם הריגת מלך הלילה שתסיים את כל האיום הייתה מספיק קלישאה בשביל הסצנה הזאת, אין צורך בקלישאה נוספת. כדי שלא נשכח, שוב מזכירים לנו שהמערות המלאות במתים הן המקום הכי בטוח.

מיסאנדי מגלה שהצפוניים הם גזענים. תולע אפור מציע שיעזבו את המקום הזה ויטיילו בעולם אחרי המלחמה. עדיין יש תקווה שהסצנה הזאת לא הכילה קלישאה - אם אף אחד מהשניים לא ימות בשבוע הבא, הם יוכלו לממש את תכניתם. בואו נחזיק להם אצבעות.

על החומה, ג'ון מספר לסאם שהוא עדיין לא סיפר לדאני שהוא המלך החוקי. נראה שהוא מנסה ליישם את טכניקת ההתעלמות מבעיות עד שהן ייפתרו מעצמן. אד מגיע ומיד מצטט שורה משבועת משמר הלילה, ככה למקרה שלא תהיה קלישאה יותר טובה בסצנה. בפעם השלישית מספרים לנו שהמערות עומדות להיות בטוחות. אני מתחיל להאמין. סאם מרגיש שהמשפט מהשבועה לא קלישאתי מספיק ונזכר באיך כולם התחילו לפני כל כך הרבה שנים בטירת שחור ובכל החברים שמתו בדרך.  בתפקיד אורח בסצנה הזאת נמצא זאב הבלהות הנאמן של ג'ון, אוב, שכנראה לא הספיק להתחבא מהמצלמות הפעם כמו שהוא עושה בדרך כלל.

ג'יימי וטיריון שותים ונזכרים באבא טייווין ובמי שהם היו פעם, כשרק הגיעו לווינטרפל לפני כל כך הרבה שנים. לפני שהם מספיקים להיזכר בדברים קצת פחות נעימים ולריב אחד עם השני, בריין ופוד מגיעים לגמרי במקרה ומפריעים להם, ואז מגיעים גם דאבוס וטורמונד, ככה במקרה. טורמונד מספר למה קוראים לו מארת הענקים ושופך על עצמו את הבירה שלו, במה שהוא אחת משתי נקודות האור היחידות בפרק. חבל שאין יותר סצנות כאלה.

בינתיים, על החומה, אריה והכלב מדברים סוף סוף. אה, לא, בריק דונדריון מגיע והורס להם את השיחה. במקרה. אריה עוזבת ומשאירה אותם לשתות לבדם. במקום זה היא הולכת להתאמן בקשת בתוך הטירה, כי למה לצאת החוצה בשביל אימוני ירי? גנדרי מגיע לתת לה את הנשק שהזמינה והיא עושה לו שיחה של חברה קנאית, ואז שוכבת איתו כי היא לא רוצה למות בתולה.

בחזרה ליד האח, טיריון וחבורתו נזכרים באיך הם היו פעם, איך הם נלחמו בסטארקים בהזדמנויות שונות וכמה קרבות הם שרדו. פתאום הם נזכרים שבעצם בריין לא אבירה כי היא לא נמשחה מעולם. בקריצה לקוראי הספרים, שחבל שהיא קלישאתית כל כך, ג'יימי הופך את בריין לאבירה. היא באמת נראית כאילו היא מתרגשת, וזו נקודת האור השניה והאחרונה בפרק הזה.

ליאנה מורמונט מתעקשת להשתתף בקרב ולא להיות במערות הבטוחות. למה היא לא רוצה להיות במערות הבטוחות? הן כל כך בטוחות! אחרי שג'ון ניסה לתת לג'ורה חרב פלדה ואלירית בעבר, הפעם סאם מנסה וגם מצליח לתת לו את החרב של משפחתו, והם קובעים להיפגש אחרי הקרב.

בחזרה עם טיריון וחבורתו ליד האח, הם מחפשים מישהו שישיר שיר ובקריצה נוספת לקוראי הספרים, פודריק שר על ג'ני מהאבנים העתיקות. הקריצה הייתה מוצלחת יותר אם מישהו מהאחווה ללא דגלים היה שר את השיר. על רקע השיר אנחנו רואים את כל הזוגות שעומדים להיפרד כדי לצאת לקרב כי באמת לא היו לנו מספיק קלישאות בפרק הזה.
בקברים עצמם, דאני פוגשת את ג'ון ליד קברה של ליאנה סטארק והוא מספר לה את האמת עליה ועל ראיגר, ועל משמעות הדבר - שהוא היורש החוקי לכס הברזל ושהיא דודה שלו. לא ברור מה משתי העובדות האלה מטריד אותה יותר. מזל שבדיוק באותו רגע נשמעת הקרן שלוש פעמים - המתים מגיעים בדיוק בזמן בשביל להתעלם מהבעיה ולאפשר לה להיפתר מעצמה!

אז מה היה לנו בפרק הזה? ערימות על ערימות של קלישאות, וכולן ביחד מתחברות לקלישאה הגדולה מכולן - כל הפרק הזה, מתחילתו ועד סופו, היה האיש הזה שעושה תכניות לעתיד שלוש דקות לפני שהוא מת. כל המטרה שלו הייתה לסחוט עוד קצת רגשות בצורה מלאכותית בפרק של השבוע הבא, בו ימותו דמויות רבות מן הסתם. בין קלישאה לקלישאה היו לנו בעיקר אנשים שנזכרים באיך הם היו פעם, שזו, כמו שאמר טוני סופרנו, הצורה הנחותה ביותר של שיחה.

את הפרק שישודר בשבוע הבא ביים מיגל ספוצ'ניק, הבמאי של הקרבות המרשימים ביותר בסדרה עד עכשיו, כך שבהחלט אפשר לצפות לקרב מרהיב. האם יהיה גם סיפור טוב מאחורי הקרב הזה? אל תבנו על זה.

אהבתם את הסקירה, מוזמנים לקרוא סקירות נוספות של איתי על משחקי הכס כאן.

טריילר - משחקי הכס עונה 8 פרק 3

הפרק השלישי יציג בפנינו את הקרב המצופה

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

8 סרטים מומלצים שיהיה פשע לפספס ב 2024 חלק א

10 סדרות פעולה מומלצות שאתם חייבים להכיר

סרטים מומלצים 🎦 : 15 סרטי קולנוע חדשים שיהיה פשע לפספס ב 2023 חלק א