ביקורת משחקי הכס עונה 8 פרק 4 - אחרוני הסטארקים



סקירת משחקי הכס עונה 8 פרק 4 - אחרוני הסטארקים

הפרק נפתח בסצנה מרגשת בה דמויות שיש להן שם נפרדות מדמויות אחרות שיש להן שם. דאני, סאנסה, ג'ון, אריה וסאם נפרדים מהמתים היקרים להם ומליאנה מורמונט בזמן שכל החיילים הפשוטים והאזרחים צופים מהצד, כנראה שהם לא איבדו אף אחד בקרב הזה. הם שורפים את הגופות וריח הבשר החרוך כנראה עושה אותם רעבים כי משם הם ממשיכים ישר לחגיגות הניצחון.
גנדרי מחפש את אריה במסיבה אבל לא מוצא אותה. הוא הולך לחפש אותה אבל דאנריס עוצרת אותו בדרך והופכת אותו לבן רשמי של רוברט ברת'יאון וללורד של קץ סופה. קץ סופה היא אחת הטירות החשובות בווסטרוס ואין שום היגיון לתת אותה לשוליית נפח שאין לו שמץ של מושג בניהול נחלה ושלא מביא איתו שום צבא, אבל הפעולה הזאת מטופשת אפילו יותר ממה שנדמה. מכיוון שמשפחת ברת'יאון הייתה משפחת המלוכה, הפעולה הזאת למעשה הופכת את גנדרי לטוען לכתר ורבים בווסטרוס יגידו - בעל זכות גדולה יותר מזו של דאנריס עצמה. בהתחשב בכמה שהיא מודאגת מכך שאנשים יגלו שלג'ון יש טענה לכתר, הפעולה הזאת היא פשוט חסרת היגיון לחלוטין. העיקר שכמו שטיריון אומר - הוא יהיה נאמן לה עד סוף חייו - כמו שמתנהלת הפוליטיקה בווסטרוס אני מניח שזה אומר שהוא יהיה נאמן למשך שבועיים בערך. בזמן שהיא מדברת כולם שותקים ומקשיבים מלבד הכלב שיושב בפינת הפריים וממשיך לבלוס. אני חושב שאין ראוי ממנו לשבת על כס הברזל בסוף הסדרה.
targeryan fleet on its way to kings landing
הצי של דני
המסיבה נמשכת ויש לי הרגשה שרצו להעביר לנו כאן מסר בנוגע לרגשותיה של סאנסה לגבי דאנריס אבל אני לא בטוח, אולי עוד שבעה-שמונה שוטים של הפרצוף המבואס שלה אחרי שהיא מסתכלת על דאני היו מחדדים את המסר. בינתיים דאני יושבת לבדה ויש לי הרגשה שרצו להעביר לנו מסר לגבי רגשותיה בנוגע לג'ון אבל אני לא בטוח, אולי עוד כמה שוטים של הפרצוף המבואס שלה היו מבהירים למה הכוונה.

בפרק הראשון בסדרה שיבח טיריון את הזונות הצפוניות ונראה שהמצב שם לא ממש השתנה - טורמונד, עצוב על כך שבריין נענתה לחיזוריו של ג'יימי ולא לשלו מוצא עד מהרה נחמה בזרועותיה של אחת מהן ועוד אחת מנסה לפתות את הכלב בחוסר הצלחה. סאנסה מגיעה לדבר איתו אחרי שעברו עונות רבות מאז שנפרדו במעלה מלך. הוא אומר שחבל שהיא לא הצטרפה אליו כי אז כל הטראומות שעברה היו נחסכות ממנה והיא אומרת שהיא הפכה לאישה החזקה שהיא בזכות הטראומות הללו. הם אפילו מציינים את האונס על ידי ראמזי כאחד הדברים שהפכו את סאנסה לאישה חזקה. חבל שאף אחד מהאנשים הרבים שעברו על התסריט במהלך ההפקה לא מחק את השורות האומללות הללו.

גנדרי, מתוקף היותו הלורד החדש של קץ סופה, הולך להציע לאריה נישואין. צופים רבים קיוו לראות את השניים כזוג בסוף הסדרה והתאכזבו מהתשובה השלילית שגנדרי קיבל, אבל זה היה אחד הרגעים ההגיוניים היחידים בפרק מבחינת התנהגות של דמות.

בינתיים ג'יימי מגיע לחדרה של בריין. אחרי שהגשימה את חלום חייה והפכה לאבירה, במקום לסיים את סיפורה של הדמות בקרב בלילה הארוך החליטו הכותבים שמה שהיא באמת צריכה בשביל לפתח את דמותה זה סצנת סקס.

המפגש בין דאני וג'ון מתוח. היא רוצה להיות המלכה, היא בטוחה שאם ייוודע למישהו שג'ון הוא נצר למשפחת טרגאריין יעדיפו שהוא ישב על כס הברזל ולא היא. הסצנה הזאת הייתה יכולה להיות הרבה יותר מוצלחת אם דאני לא הייתה מוסיפה עוד מתמודד לתחרות על הכס מוקדם יותר באותו ערב.
jon snow morning his soldiers
ג'ון שלג בטקס הדלקת המשואות
מגיע הזמן להיערך להמשך הלחימה, הפעם נגד סרסיי. מה הסיכויים לנצח מלכה שבכל פעם שהיא מסתבכת בצרות התסריטאים ממציאים בשבילה צבא חדש? נדע בפרקים הקרובים, בינתיים מתברר שהטבח שראינו בשבוע שעבר הוביל למותם של בסך הכל חצי מהחיילים. זוכרים את כל הדות'ראקים מסתערים עם חרבות בוערות ואז כולן כבות ובערך שלושה דות'ראקים חוזרים? כנראה שזה לא באמת קרה. אבירי הבקעה המסכנים, איש אפילו לא טורח לציין שגם הם הקריבו את חייהם בווינטרפל, יוהן רויס פשוט מפנה כמה קוביות לגו מהמפה בשתיקה. רגע, מה אני שומע? יש נסיך חדש בדורן והוא הצהיר על נאמנות לדאני! הידד! זה פריט מידע כל כך מיותר בסדרה שאפילו לא טרחו לתת שם לשליט של אחת משבע הממלכות.
דאני רוצה לכבוש את מעלה מלך במהירות ושוב משכנעים אותה לוותר כדי להימנע מטבח. טיריון נזכר במהומות שפרצו במעלה מלך בעונה השניה - זה רק עניין של זמן עד שהעם יהיה לא מרוצה וישליך את סרסיי מהארמון. כל מה שצריך זה שהיא תעשה משהו קיצוני שיעצבן אותם, נניח - לפוצץ את מרכז הדת החשוב ביותר בכל ווסטרוס תוך כדי שהיא הורגת מאות אנשים. אם היא רק תעשה דבר כזה, שלטונה יסתיים מיד.

סאנסה מנסה למנוע את תפיסת השלטון על ידי דאני ורוצה למנוע ממנה את עזרתם של כוחות הצפון והבקעה, אבל ג'ון מחליט שהצבא יצעד דרומה בזמן שמה שנותר מהצי של דאני ישוט לכיוון דרגונסטון. באמת, למה לא לשוט דרומה? זה לא שיש בים את הצי העצום של יורון גרייג'וי שכבר היכה את הצי של דאני פעמיים.
אבל בעצם, למה לשלוח צבא בכלל? למה לא לשלוח את המתנקשת המקצועית שיש במקום לחסל את סרסיי וזהו? אבל אף אחד לא יודע שהיא מתנקשת חסרת פנים, בוודאי תגידו. נכון, אריה לא סיפרה לאף אחד שהיא מתנקשת. כלומר, חוץ מלכל העדות שהשאירה לחיסול של משפחת פריי, מולן היא הורידה את פניו של וולדר פריי הזקן וחשפה את פניה האמיתיות ושאותן היא תידרכה לענות לכל מי שישאל שהסטארקים חיסלו את הפריים. אבל חוץ מהן באמת אף אחד לא מודע לעניין אז אין סיבה שאיזו שמועה בעניין תגיע אל הכוחות בווינטרפל.

אחרי התלבטויות רבות, ג'ון מחליט לגלות לסאנסה ואריה את האמת על הוריו ומשביע אותן לא לספר על כך לאיש. אני בטוח שזה לא יתנקם בו בכלל.

האחים לאניסטר שוב יושבים ושותים כהרגלם, כשלפתע מופיע ברון. טוב, בערך בפעם הראשונה שפגשנו אותו הוא התפאר ביכולתו לחדור אל טירות ממוגנות, אז אני באמת לא מופתע שהוא הצליח להיכנס לווינטרפל הריקה מצבא. מה שקצת יותר מפתיע אותי זה שהוא הצליח לעבור על טיריון כל כך בקלות ולקבל הבטחה לאחת הטירות הגדולות והעשירות בממלכה - רמת גנים. כזכור, איש לא הבטיח לו את נהרן כפי שהוא טוען אלא בסך הכל עגלה עם זהב. 

טריילר - משחקי הכס עונה 8 פרק 4

מגיעים לפרק 4 אחרי ארועי הקרב נגד מלך הלילה

בדרכו דרומה להתמודד עם אחיו, הכלב פוגש באריה שהולכת לאותו מקום בדיוק בשביל לסיים את רשימת הרציחות שלה עם סרסיי. האם אותה דמות תזכה להרוג גם את מלך הלילה וגם את המלכה? 

והצבא יוצא דרומה סוף סוף, ראיגל הפצוע ממריא ואחריו דרוגון, שנראה הרבה יותר בריא למרות מאות הזומבים שטיפסו עליו וחפרו בו בפרק הקודם. סאנסה, כצפוי, מפרה את שבועתה ומספרת את סודו של ג'ון. ג'ון עוזב את זאב הבלהות שלו בלי שום פרידה או רגש, כי זה בכלל לא הזאב שליווה אותו כמעט כל חייו, שמופיע בסמל משפחתו ושעצם המציאה שלו הייתה סמלית. סאם וגילי עוזבים גם הם כשגילי בהריון וזו אולי הפעם האחרונה שאנו רואים אותם בסדרה.

אחרי מסע ארוך של חמש דקות בערך, שאריות הצי של דאני מגיעות לדרגונסטון. טיריון מספר על ג'ון לואריז, נראה שכבר אין אף אחד שלא יודע את העניין. משום מה ואריז מתנגד לפתרון הכי הגיוני, חתונה בין ג'ון ודאני. הוא פשוט רוצה שג'ון יהיה בשלטון והוא לא חושש לדבר על זה, כי הוא תמיד היה טיפוס שמגלה את כל מה שהוא חושב והוא גם בכלל לא חושש לחייו אחרי שדאני איימה עליו שתוציא אותו להורג אם יבגוד בה ואחרי שמליסנדרה ניבאה את מותו.
אבל אין זמן לחשוב על זה כי לפתע פוגעים בראיגל חצים עצומים שנורו על ידי מחלקת הכספים - לא נשאר מספיק תקציב אפקטים לשני דרקונים. דאני מחפשת את מקור הירי אבל לא מוצאת אותו, כנראה שאין קו ישר בינה ובין הספינה היורה. לפתע, מאחורי סלע, מגיחות כמה ספינות של יורון. מי היה מאמין שהוא עלול לארוב להם. דאני מסתערת קדימה על גבו של דרוגון. בני הברזל שהצליחו לקלוע יפה מאוד בראיגל למרות הטווח הארוך שהיה ביניהם קודם, מחכים עכשיו לפני שהם יורים כי כנראה שדאני מחוץ לטווח שלהם או משהו. ברגע האחרון היא מבינה שהסתערות כזאת תוביל למותה ולמותו של הדרקון האחרון שלה ופונה הצידה. עשרות היריות שנורות לעברה מחטיאות כי כנראה שהצלף שירה בראיגל בדיוק הלך לשתות משהו ונשארו רק אלה שלא יודעים לירות. לא נורא, בני הברזל מנמיכים את הבליסטראות ויורים לעבר הצי של דאני. מתברר שלא מדובר בחניתות אלא בטילי קרקע קרקע לפי הנזק שכל פגיעה גורמת לספינות. לא ברור למה המין האנושי ביזבז כל כך הרבה אנרגיה על שטויות כמו תותחים ורובים כשחנית יכולה לעשות כזה נזק.
הספינות כולן נהרסות, החיילים שוחים לחוף אבל מיסאנדיי נעלמה. ממרחק מאות מטרים הצליחו כוחותיו של יורון לשלוף דווקא אותה מתוך המים ולא פגעו באף אחד אחר, כנראה.

יורון מגיע לספר לסרסיי על מותו של הדרקון והיא מספרת לו שהיא בהריון ושהילד שלו. בואו נעצור לרגע ונדבר על ההריון של סרסיי. אנחנו יודעים שהאב הוא ג'יימי ואנחנו יודעים שהפעם האחרונה שסרסיי וג'יימי שכבו הייתה לפני שסרסיי הבטיחה לבנק הברזל שתחזיר את ההלוואה תוך שבועיים. אם כן, מאז התאריך המאוחר ביותר בו סרסיי יכולה הייתה להיכנס להריון ג'יימי הלך לרמת גנים, כבש אותה, חזר, המועצה של דאני החליטה להביא זומבי ממעבר לחומה, ג'ון וחברי המשלחת שלו נסעו מדרגונסטון עד החומה, עברו את החומה, נלכדו על ידי מלך הלילה, גנדרי רץ בחזרה, עורב טס מהחומה עד דרגונסטון, דאני טסה מדרגונסטון בחזרה לחומה ומשם לאגם בו המשלחת הייתה לכודה והצילה אותם, המשלחת חזרה מהחומה כל הדרך למעלה מלך שם עשו את ההצגה בשביל סרסיי. לאחר מכן כל כוחותיה של דאני הגיעו מדרגונסטון לווינטרפל בזמן שיורון שט לאסוס, שכר שם את פלוגות הזהב וחזר בחזרה. מלך הלילה עבר את החומה, כבש את הצפון והגיע לווינטרפל שם הובס ואז כוחותיה של דאני שטו בחזרה לדרגונסטון. מה שמעלה את השאלה - איפה הבטן של סרסיי?

בכל מקרה, סרסיי מכניסה את פשוטי העם למצודה האדומה במטרה לגרום לדאני לטבוח בהם בזמן כיבוש העיר. ואריז מנסה לשכנע את דאני לא לעשות זאת אבל דאני לא משתכנעת - היא באה לכאן בשביל להילחם ברודנים והיא תהרוג כמה אזרחים חפים מפשע שצריך בשביל לעשות את זה! אבל לפני שהיא תהרוג אותם היא תגרום להם לחשוב שסרסיי אשמה במותם.
ואריז וטיריון מחכים בדיוק עשר שניות מרגע שהיא יוצאת מהחדר עד שהם חוזרים לדבר על בגידה. ואריז חושב שמישהו שלא רוצה להיות מלך יכול להיות מלך טוב, שזה הגיוני כי ואריז הרי שירת משהו כמו חמש עשרה שנה תחת רוברט ברת'יאון שלא רצה להיות מלך וראה איזה מלך נפלא הוא היה.

בווינטרפל, ג'יימי שומע על נפילתו של ראיגל ומחליט לצאת דרומה בחזרה למעלה מלך. האם הוא מתכוון לחזור לסרסיי או להרוג אותה?
cersei confronting danny at the end of episode 4 in the 8 season of game of thrones
סרסיי
הפרק מסתיים מול חומות מעלה מלך. חייליה של דאני אספו את הציוד שלהם מהספינות ואז שטו בספינות והגיעו למקום. איך הם עשו את זה אחרי שהספינות טבעו? מה זה משנה, העיקר שעכשיו הם כאן, עומדים מול שורת בליסטראות כמו אלה שהשמידו את הצי. למה לא יורים מטח אחד ומורידים את דאני, את כל יועציה ואת הדרקון האחרון?
בואו לא נשאל שאלות קשות ובמקום זה נראה איך הסצנה מתפתחת. טיריון דורש את שחרורה של מיסאנדיי, קייברן משיב שאם דאני לא תיכנע, מיסאנדיי תוצא להורג. טיריון מתקרב לחומה כדי לדבר עם סרסיי. סרסיי שלהזכירכם שילמה לאחרונה הרבה מאוד כסף כדי שהוא ימות. היא מרימה את ידה כדי לתת את הפקודה לירות בו אבל אז מחליטה שלא, כנראה שהיא לא באמת רוצה אותו מת. טיריון מנסה לשכנע אותה להיכנע למען התינוק ויורון לא חושד בכלל בזה שטיריון יודע שהיא בהריון. סרסיי לא נשברת כמובן. היא שואלת את מיסאנדיי אם יש לה מלים אחרונות ומיסאנדיי, שרק לפני שבועיים סיפרה על עצמה שהיא שוחרת שלום, נושאת מלים של שלום לפני מותה - "תשרפו את כל הבני זונות". תולע אפור מפגין התפתחות דמות מדהימה כי למרות שמאז שהיה ילד קטן התאמן לצפות במוות ולא להפגין רגשות, הוא לא מסוגל לצפות בהוצאה להורג.
תולע אפור כועס, דאני כועסת. כמובן שבפרק הבא יהיה הטבח הנוראי שהובטח לנו. הכל יהיה בסדר כל זמן שלא תשאלו שאלות.
אהבתם את הסקירה, מוזמנים לקרוא סקירות נוספות של איתי על משחקי הכס כאן.

טריילר - משחקי הכס עונה 8 פרק 5

אחרי שסיימנו עם קרב המתים, הפעם המלכות ילחמו על כס הברזל

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

8 סרטים מומלצים שיהיה פשע לפספס ב 2024 חלק א

10 סדרות פעולה מומלצות שאתם חייבים להכיר

סרטים מומלצים 🎦 : 15 סרטי קולנוע חדשים שיהיה פשע לפספס ב 2023 חלק א