ביקורת משחקי הכס, עונה 8 פרק 6


סקירת משחקי הכס, עונה 8 פרק 6

אחרי שמונה עונות, סוף סוף הגיע הפרק האחרון של משחקי הכס. האם זכינו לסיום מספק? כמובן שלא.
האפר לא מפסיק לרדת על מעלה מלך. הוא ממש נראה כמו השלג שאמור היה לרדת כאן כבר חודשים אבל משום נעלם אחרי הפרק האחרון של העונה הקודמת.
לג'ון ותולע אפור יש חילוקי דיעות בנוגע לרצח שבויי מלחמה. לאחר שג'ון נכשל בניסיון לשכנע אותו לוותר על העניין, הוא ודאבוס הולכים לשוחח עם המלכה ומשאירים את תולע אפור לשחוט חיילי לאניסטר מאחוריהם. באותו זמן טיריון הולך לחפש את סרסיי וג'יימי, שכזכור היו עמוק מתחת לאדמה כשהארמון קרס מעליהם - הם הספיקו לעבור את גולגלות הדרקונים שנמצאות עמוק עמוק מתחת למצודה האדומה. זה לא מפריע לטיריון למצוא את הגופות בתוך דקות ספורות, ולמרות שערימות האבנים נפלו עליהם, הם דווקא נמצאים קרוב לפסגת ערימות האבן. המהירות בה טיריון איתר את הגופות בתוך כל ההרס היא לא פחות ממדהימה ופיקוד העורף כבר יצר איתו קשר לצורך העברת קורסים לכוחות החילוץ וההצלה.

הפרק הקודם הסתיים כשאריה מצאה סוס ורכבה עליו בדרמטיות מהמקום, אבל נראה שהוא היה פחות חשוב ממה שגרמו לנו להאמין כי עכשיו הוא פשוט נעלם. ג'ון, שהשאיר את תולע אפור מאחוריו לשחוט לאניסטרים, מפלס את דרכו בין הדות'ראקים (שכנראה לא סבלו אבדות כל כך רבות בווינטרפל) והבלתי טמאים אל ראש המדרגות מולן התאסף הצבא, שם כבר מחכה לו תולע אפור ואם המשפט הזה נשמע לכם מוזר אז אתם צודקים. דאבוס שהיה ביחד איתו מוקדם יותר נעלם. שאגה נשמעת, הדות'ראקים מריעים. דאני הגיעה רכובה על דרוגון. אנחנו לא בטוחים אם היא טובה או רעה עכשיו, כי היא בסך הכל רצחה כמה מאות אלפי אנשים מוקדם יותר היום, אז היא לבושה בבגדים שחורים ורק בשביל שנהיה בטוחים, יש צילום לא קלישאתי בכלל שלה עם דרוגון מאחוריה, כך שזה נראה כאילו יש לה כנפי דרקון. מה שנקרא - בטוב טעם.

למרות החוסר במערכת הגברה, צהלות הדות'ראקים, צהלות הסוסים והרעש שהבלתי טמאים עושים עם החניתות, כולם שומעים את דאני היטב בזמן שהיא מבטיחה לכבוש את כל העולם, עכשיו שהגשימה את חלום ילדותה וכבשה את ווסטרוס. אני עדיין לא בטוח אם היא טובה או רעה.

טיריון מגיע למקום, דאני מאשימה אותו בבגידה והוא מאשים אותה ברצח האנשים ומשליך את סיכת ימין המלכה. כמו שהיא תמיד עושה עם אנשים שמרגיזים אותה, דאני מצווה לכלוא אותו ולא שורפת אותו בו במקום. היא עוזבת את המקום והמשמר שלה לא משאיר אותה לבד. אריה מגיעה למקום ומזהירה את ג'ון מפני דאני. "אני יודעת לזהות רוצחים", היא אומרת. מעניין, אולי טונות האפר של תושבי מעלה מלך שעדיין עפים באוויר נתנו לה רמז?

טריילר - משחקי הכס עונה 8 פרק 6 והאחרון בסדרה

טיזר אחרון בהחלט לסיומה של משחקי הכס

ג'ון הולך לבקר את טיריון בכלא. הוא אומר שהוא לא יכול להצדיק את מה שעשתה דאני והוא גם לא ינסה. כעבור שתי דקות הוא מנסה להצדיק את מה שדאני עשתה. וטיריון מנסה לשכנע אותו לעשות את הדבר הנכון, אבל האם הוא הצליח?

כשג'ון מתקרב לחדר הכס, ערימת אפר עצומה זזה לפתע . זהו דרוגון - יש כל כך הרבה אפר שהוא כיסה לחלוטין את הדרקון העצום. למרות זאת, כל האנשים בבגדים השחורים נראים נקיים למדי. לפני ג'ון, דאני מגיעה סוף סוף אל כס הברזל ומניחה עליו יד, מה שמעלה את השאלה - האם הפרנץ' בציפורניים זו אופנה ווסטרוסית או שזה משהו שהיא הביאה איתה מאסוס? בכל מקרה, היא לא יושבת על הכס. למה לשבת על הכס שעליו היא חולמת עוד מאז שהייתה ילדה שלא יודעת לספור עד עשרים?

ואז מגיע ג'ון ומתעמת איתה - כרגע ראיתי את תולע אפור מוציא להורג שבויים ברחוב. אבל זה לא היה כרגע, ג'ון הרי כבר ראה את דאני מאז וגם ביקר אצל טיריון. זה מרגיש כאילו מישהו סידר מחדש את הסצנות בפרק בצורה לא הכי מוצלחת, אולי אחרי שהצילומים כבר הסתיימו ואי אפשר היה לתקן את התסריט. בכל מקרה, ג'ון לא מצליח לשכנע את דאני לשנות את דעתה בנוגע לרצח שבויים או הוצאה להורג של טיריון. כנשאה שעדיין לא קיבלנו מספיק מידע בשביל להחליט אם דאני רעה או לא, לכן היא מסבירה שהיא תעשה את העולם טוב יותר והיא יודעת מה טוב ואחרים שאומרים שהם יודעים מה טוב לא יודעים מה טוב ואין להם זכות בחירה. לא יודע, אני עדיין לא בטוח בקשר אליה.
ולפתע - הפתעה! ג'ון דוקר את דאני באמצע הנשיקה! כל כך לא צפוי! כל כך לא נדוש! איזה תסריט מרענן!

דרוגון חש במותה של אימו ומגיע מיד למקום. הוא משחזר ביחד עם דאני את הסצנה בה סימבה מוצא את גוויתו של מופאסה ואז, בזעם, מכין את נשיפת האש שלו. האם זהו סופו של ג'ון? לא, לדרוגון כנראה לא אכפת באמת מי הרג את אמו. הוא יצור אינטליגנטי ומתוחכם והוא מבין שסופה של דאני הגיע בגלל האובססיה שלה עם כס הברזל, לא בגלל איש עם סכין שעומד ליד הגופה שלה. הוא מתיך את כס הברזל, לוקח את גופתה של דאני, עף מזרחה ונעלם.

זמן רב עובר. רב כל כך שלטיריון כבר יש זקן ארוך. ככה זה עם הבלתי טמאים, כשמישהו ממש מרגיז אותם הם מחזיקים אותו בכלא הרבה זמן. טיריון נלקח אל מועצה של כל הלורדים של ווסטרוס. יש שם קומץ אנשים בלבד - במועצות של הצפון בהן הוכתרו מלכי הצפון היו משמעותית יותר אנשים. אלו בבירור לא רק הלורדים הגדולים של שבע הממלכות - אין כאן ייצוג לכל הממלכות מצד אחד ויש כאן אנשים שאינם לורדים בכלל מצד שני.

כולם חיכו בשקט שתולע אפור יביא את טיריון ורק אז התחילו לריב, כי מדובר באנשים מאוד מנומסים בסך הכל. דאבוס מנסה לפתור את הסיכסוך ונכשל. טיריון מנסה לדבר ותולע אפור צועק עליו בזעם שלא ידבר ואז טיריון ממשיך לדבר. הוא מציע שהמועצה הזאת תבחר מלך חדש ותולע אפור מסכים. מכיוון שמדובר בסצנה מאוד מתוחה, מגיע הזמן להפוגה קומית. לורד אדמור טאלי מתחיל לדבר וסאנסה משתיקה אותו. זה היה מצחיק. עכשיו אפשר לחזור לדבר ברצינות. סאם מציע דמוקרטיה וכולם צוחקים. אוקי, שתי הפוגות קומיות. סבבה. סוף סוף המועצה מתחילה לדבר קצת ברצינות ולטיריון יש רעיון - בואו נמליך את בראן! למי יש סיפור יותר מעניין מלבראן? ובכן, אני מניח שלכל דמות שלא הועלמה מהסדרה לעונה שלמה בשלב מסויים. אבל האם בראן יסכים? הוא הרי כבר סירב לקבל את השליטה בצפון. הוא אמר שהוא לא יכול לשלוט בשום דבר, ואם הוא לא יכול לשלוט בווינטרפל, איך ישלוט בממלכה כולה? ובכן, נראה שלבראן, שהסיבה שמלך הלילה רצה להרוג אותו היא הזכרון המופלא שלו, יש בעיית זיכרון קלה כי עכשיו הוא בעצם כן יכול ומוכן לשלוט. נשאר רק לשאול את הלורדים, וכמו תמיד בויכוחים בין אצילים על המלכת מלך, כולם מסכימים פה אחד. סאנסה מודיעה שהצפון יפרוש משבע הממלכות, מה מתקבל במשיכת כתפיים. זה לא שלמישהו יש סיבה לכעוס או לרצות ללכת באותה דרך. דורן למשל, הממלכה שמעולם לא נכבשה, אפילו לא בעזרת דרקונים. למה להם לפרוש משבע הממלכות עכשיו שהצפון פורש ולאיש לא אכפת? ובכלל, מה אכפת לאנשים שבעצם משפחת סטארק קיבלה את השלטון בכל הממלכה? וכך מומלך בראן השבור, הראשון לשמו, מה שאומר שזהו שמו הרשמי, מכיוון שכבר היו מלכים סטארקים בשם בראנדון בעבר. המטלה הראשונה שלו היא להעניש את טיריון וג'ון. העונש של טיריון הוא להישאר במעלה מלך הנוחה ולהיות הימין. תולע אפור כועס, ובצדק. טיריון בגד בדאני, הוא צריך לקבל עונש חמור יותר. ובדיוק כמו שאלות רבות שנשאלו במהלך הסדרה ואז זכו להתעלמות מוחלטת, כך גם השאלה הזאת. מה העונש הנוסף שטיריון צריך לקבל? מה יהפוך את תולע אפור למרוצה? זה לא משנה. הוא אמר שהעונש לא מספיק וזהו, אין טעם לבזבז על זה יותר זמן ובאמת שאפשר להמשיך הלאה בלי לפתור קונפליקטים.

גם ג'ון מקבל עונש דומה. אה, בעצם לא. הוא ילך לחומה וימשיך לשרת במשמר. למה יש משמר, עכשיו שאין את האחרים ובקושי נשארו פראים? מה הטעם בכלל במשמר אם אף אחד לא סותם את החור העצום בחומה? איזו סמכות בכלל יש לבראן לשלוח פושעים לעונש בטריטוריה ששייכת לממלכת הצפון שאינה בשליטתו? עדיף לא לשאול שאלות כאלה. בואו פשוט נמשיך הלאה.

ג'ון, עכשיו עם שיער פזור כמו שהיה לפני מותו, מגיע לנמל להיפרד ממשפחתו ולהפליג צפונה. הבלתי טמאים עוזבים את המקום עם הספינות שלהם, מה שאומר שבעצם אפשר לוותר על כל העונשים שניתנו כי גם ככה רק הבלתי טמאים דרשו אותם והם לא השאירו אף אחד לוודא שהעונשים מיושמים. אריה מנצלת את ההזדמנות כדי להודיע על ביצוע מחווה לשר הטבעות ומספרת שהיא תפליג אל המערב הלא ידוע. ג'ון מתנצל בפני בראן שלא היה שם כדי להגן עליו כשמלך הלילה הגיע אבל בראן אומר שהוא היה בדיוק איפה שהיה צריך להיות - צורח בתסכול מול דרקון זומבי בחצר של ווינטרפל.

וכך, עם המלכת המלך החדש, עזיבת הבלתי טמאים והתפוגגות הדות'ראקים, החיים מתחילים לחזור למסלולם. בריין ממונה להיות מפקדת משמר המלך כי למי אכפת שהיא נשבעה אמונים לסאנסה והיא מוסיפה את סיפור חייו של ג'יימי לספר המשמר. לאחר מכן אנחנו רואים ישיבה של המועצה הקטנה שככל הנראה מתרחשת זמן ממש קצר אחרי המלכתו של בראן כי היא עוסקת בנושאים דחופים כמו שיקום הנמלים ובתי הבושת. מפתיע באיזו מהירות שוקמו הארמון והעיר מההרס שראינו בשבוע שעבר. סאם הצליח לדחוס בשבועות שעברו כמה שנים של לימודים וכעת הוא מלומד מוסמך. הוא מביא איתו את הספר שמתאר למעשה את אירועי הסדרה וטיריון כלל לא מוזכר בו, לא בתור בנו של אחד הלורדים הגדולים, לא בתור אחיה של המלכה, לא בתור מי שנחטף על ידי קייטלין במהלך שלמעשה גרם לפריצת מלחמת חמשת המלכים, לא בתור הימין של ג'ופרי או של דאנריס. לא, הוא לא דמות מספיק חשובה בשביל לזכות לאיזכור בספר הזה. ברון, כך מסתבר, אחראי על הכלכלה והוא גם איש עשיר שמלווה כסף לממלכה - אחרי הכל הוא קיבל את הייגארדן כמו שהבטיח לו טיריון והייגארדן היא טירה עשירה ומלאה בזהב שבכלל לא נבזזה בעונה הקודמת כדי לשלם את החוב לבנק הברזל. ואם כבר הזכרנו את בנק הברזל, מיד אחרי החזרת החוב לקח הכתר הלוואה חדשה כדי לשכור את פלוגות הזהב, אז אולי כדאי שאחד הנושאים הראשונים בהם תדון המועצה הקטנה יהיה - איך להחזיר לבנק הברזל את הכסף שלהם לפני שהם ינקטו בשיטות גבייה לא נעימות? אגב, שמתם לב שפודריק, שלפני שבועיים שלושה נלחם לא רע אבל לא היה לוחם מבריק, הוא עכשיו אחד משבעת האבירים הטובים בשש הממלכות, חבר במשמר המלך? טוב, האמת היא שעם הצורה שבה סאנדור קלגיין הביס לבדו את כל המשמר בשבוע שעבר, ייתכן שהסטנדרטים של המשמר ירדו עוד הרבה לפני המלכתו של בראן. במהלך הויכוחים של המועצה מתקן דאבוס את הדיקדוק של ברון, מחווה יפה למלך שתחתיו התחיל דאבוס את תפקידו בסדרה, סטאניס בראת'יאון וככל הנראה אחד משני הרגעים המוצלחים היחידים בפרק הזה. בינתיים, בצפון הרחוק, ג'ון חוזר לטירת שחור שם מחכים הפראים עד שאפשר יהיה להמשיך צפונה.

לקראת סופו של הפרק, אנו חוזים בסדרת צילומים מקורית ולא קלישאתית בכלל של ג'ון, סאנסה ואריה מתארגנים למסע שלפניהם. אריה יוצאת מערבה בספינה, סאנסה מוכתרת למלכת הצפון וג'ון נותן סוף סוף לאוב את הליטוף שחיכה לו כל העונה ברגע המוצלח השני והאחרון של הפרק. לאחר מכן הוא מפר בפעם המי יודע כמה את שבועותיו ויוצא צפונה מטירת שחור לחיות ביחד עם הפראים. הוא מבטיח לאחור אל השער הנסגר והחיים אליהם לא יוכל לחזור, חוץ מאשר דרך החור העצום שמלך הלילה השאיר בחומה. כמה גבעולי דשא מבצבצים מתוך השלג. אם חשבתם שיהיה סוף טוב, כנראה שלא הקדשתם תשומת לב, אמר פעם ראמזי. עם ווסטרוס בשליטתם המוחלטת של הסטארקים וג'ון שיוצא סוף סוף לחיים חופשיים אחרי שכל חייו נתן לחובה להכתיב לו מה לעשות, נראה שהכותבים לא ממש הקדישו תשומת לב.

וזהו, כך הסתיימה הסדרה שהייתה כל כך נפלאה בתחילתה אבל כמו סדרות רבות כל כך, נפלה באמצע הדרך, וכאן אני נפרד מכם, לפחות עד שיתחילו סדרות הבת של משחקי הכס בשנים הקרובות.
אהבתם את הסקירה, מוזמנים לקרוא סקירות נוספות של איתי על משחקי הכס כאן.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

8 סרטים מומלצים שיהיה פשע לפספס ב 2024 חלק א

10 סדרות פעולה מומלצות שאתם חייבים להכיר

סרטים מומלצים 🎦 : 15 סרטי קולנוע חדשים שיהיה פשע לפספס ב 2023 חלק א