ביקורת גודזילה נגד קונג - הקרב בו כולם יוצאים מופסדים


סקירת גודזילה נגד קונג

בסופ"ש האחרון צפיתי בגודזילה נגד קונג, זה כמובן נבע בגלל העובדה שאין שום דבר אחר שיצא בשבוע האחרון שהצית בי איזה שהוא עניין, יש לי מלא סדרות שאני צריך להשלים והסרט הזה הצית משהו אבל בגלל הקידום האגרסיבי שלו ובגלל שלפני מלא זמן פיניתי את שישי בשביל ערב קולנוע – הסרט הזה קיבל ממני צ'אנס.

אני לא חובב גדול של סרטי מפלצות ולא ממש מכיר את המקור של אותם סיפורים הרחק מעולם הקולנוע. כך שבאתי לסרט הזה עם זמן פנוי, אפס ציפיות ומלאי ג'אנק פוד שהתחייבתי לבלוס במהלך הערב.

יצא לי לראות בסוג של רפרוף בלי יותר מידי התעניינות את סרטי גודזילה וקינג קונג הקודמים ואני פחות או יותר זוכר את הבסיס עליו התבססו בסרטים ההםומה הביא אותנו לסרט הזה. הבעיה מתחילה כאשר ממזגים את הבסיסים האלה על מנת ליצור את הסרט הנוכחי. כמו הכותרת של הסרט כל מה שהיה חשוב עבור יוצריו זה ליצור את העימות בין צמד המפלצות כאשר העלילה שמובילה אותנו לקראת ההתנגשות מקומטת ונמתחת בהתאם. כל זה על מנת ליצור את שלושת הקרבות של הסרט.

טריילר גודזילה נגד קונג

כששתי מפלצות נלחמות כל האדמה רועדת, זה בדיוק מה שקורה בגודזילה נגד קונג

 הסרט הזה הוא דוגמא מצוינת לסרט בו כל מה שרוצים לייצר זה העימות עצמו כי כל מה שסובב אותו נראה כמו רעש רקע חסר כל משמעות. כל הדמויות של הסרט נראות מיותרות להפליא חוץ מצמד המפלצות שהן מתיימרות להיות כוכבות הסרט ואולי לילדה הקטנה ששולטת על קינג קונג יש תפקיד שנראה הגיוני (נגיד ...). כל השאר נמצאים שם כדי למלא זמן מסך בדיאלוגים מיותרים. אם זה דמותה של איליין אנדריוז (רבקה הול) שמציגה כאן רשלנות מדהימה בניהולו של קינג קונג (אבל היא מרגישה לליבו ורוצה בטובתו). ממשיכים עם רן סריזאווה (שון אוגורי) החוקר הראשי של התאגיד, שכל תפקידו זה להיכנס לטראנס בתוך הגולגולת של המפלצות המתות על מנת לשלוט במפלצת השלישית של הסרט (אני חייב לציין שזה היה דיי מטומטם). הדמות של מאיה סומונס נראה שנוצרה רק כדי לתת הזדמנות למתבגרים חרמנים לבהות באלזה גונזלס למרות שהיא לא עשתה שום דבר מיני בסרט. אני אדייק, היא לא עשתה דבר בסרט. עלילת המשנה של ברני האייס (בראיין טיירי הנרי) ומדיסון ראסל (מיילי בובי בראון) רוכבת על כל נושא הקונספירציות היתה דיי מיותרת בו זמנית כנראה נכתבה בזריזות על מנת למלא את הסרט בדיאלוגים שיתנו לו איזה שהוא סוג של נפח. זה הרגיש שהם רצו לתת לבראון במה על מנת לרכוב על הגל של דברים מוזרים ולא היה לכותבים אפילו כוח לבנות דמות עבור הנרי (תשימו לב לדמיון בין שם הדמות לשמו של השחקן), עצלנות במיטבה. אני לא יודע כמה כסף זרקו על אלכסנדר סקארסגרד על מנת שישתתף בסרט אבל מכל מה שכתבתי מעלה זה כנראה היה הרבה מאוד.

מכאן ממשיכים למפלצות עצמן וכל מה שסובב אותן, גודזילה משמיד כל מה שמזכיר לו מפלצות אחרות. בקונג משתמשים על מנת שיוביל את גיבורינו למרכז כדור הארץ (לא ממש הבנתי או ניסיתי להבין את הקטע הזה) ? בכל מקרה גיבורינו מגיעים למסקנה המדהימה של להשיט קוף ענק על פני האוקיינוס לקוטב הצפוני (או הדרומי, לא הייתי מרוכז מספיק כדי לזכור את זה). כל זה כמובן כדי לקבל טעימה וסיבוב ראשון בין גודזילה לקונג. כולם מאוד מופתעים שגודזילה קופץ לביקור ואז ה B פלאן היא להטיס את קונג עם כמה מסוקים ליעד הנכסף. משם גיבורינו עובדים על הקוף הענק וגורמים לו להראות את הדרך למקום ממנו הגיע ואז יש קטע מוזר עם הגרזן של קינג קונג שמפעיל משהו ... כאן כבר הייתי על הקרשים ושקלתי לפרוש. הרעים מצליחים לטעון את הגודזילה המכנית מהחומר הזוהר, הרובוט יוצא משליטה בין לבין גודזילה וקונג יוצאים לסיבוב שני בו גודזילה כמעט הורג את קונג אבל רק כמעט כדי שסקארסגרד ייתן לקונג מכת חשמל שתחזיר אותו לחיים. כאן שתי המפלצות משתפות פעולה על מנת לנצח את הגודזילה הרובוטית.

סיכום

הנה סיימתי, זה היה אחד הסרטים הגרועים שראיתי בשנים האחרונות ובאמצע כתיבת שורות אלה תהיתי למה אני כותב על הבזבוז זמן הזה בכלל (מצטער על הכתיבה העצלנית מצידי, כי גם פה שקלתי לפרוש באמצע). בכל מקרה בסופ"ש השקת הסרט רצה שמוע שתומכי ההרדקור של ליגת הצדק של סניידר בכוונה דירגו את הסרט בציונים נמוכים כדי שגודזילה נגד קונג לא יבלום את ההייפ של ליגת הצדק. אחרי הצפייה בגודזילה נגד קונג אני חייב לציין שלטענות של וורנר אין שום בסיס. הסרט הזה מספיק גרוע כדי לקבל את מה שמגיע לו, ליגת הצדק לעומתו הוא יצירת מופת (הביקורת של ליגת הצדק היא כאן למי שמתעניין). אז אם יש לכם שעתיים להרוג לא הייתי ממליץ לכם להתקרב לגודזילה נגד קונג כי אפילו שלושת הקרבות המרכזיים של הסרט לא כאלה טובים (במיוחד לא אלה לקראת הסוף בהונג קונג), רובם נראים זולים להפליא. דבר אחד הסרט הזה גרם לי לעשות, זה לרצות לסגור פערים עם הסדרות שלי (העונה האחרונה של הויקינגים, הנה אני בא).

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

8 סרטים מומלצים שיהיה פשע לפספס ב 2024 חלק א

10 סדרות פעולה מומלצות שאתם חייבים להכיר

סרטים מומלצים 🎦 : 15 סרטי קולנוע חדשים שיהיה פשע לפספס ב 2023 חלק א