מה ראינו עד כה מסדרת סופרגירל ומה נרצה לראות בהמשך



ניתוח מעמיק של הדמויות שיש לסדרת סופרגירל להציע

אחת מהסדרות המצופות ביותר של השנה הייתה סופרגירל. ההצלחה הפנומנאלית של סדרות הקומיקס שהגיעו בגל העצום בשנים האחרונות לטלוויזיה עשו את שלהם וכולם רצו להצטרף לחגיגה. גם רשת CBS, שקיבלה את הזכויות על גיבורת על זניחה יחסית - סופרגירל לא רצתה לוותר.

ההתחלה הייתה קשה, סדרה שקיבלנו על המסך הייתה סדרה גופית והתבססה על מודל של סדרות נעורים, והקשר היחיד שלה לגיבורי על היה העובדה שגיבורת הסדרה היא בת דודתו של הגיבור על הגדול ביותר שיש - סופרמן. אי אפשר לקרוא למחציתה הראשונה של הסדרה כהצלחה מסחררת אבל אלה היו חבלי לידה קשים ומסלול למידה ארוך עבור יוצריה. פרק סיום מחצית הראשונה של העונה היה סוג של העברת הילוך מבחינת סופרגירל שסיפקה את הסחורה אחרי אינספור פרקים שפספסו את המטרה. 
סופרגירל

Credit :Me-Illuminated
סופרגירל הזמנה של עונה מלאה ונכון להיום כולם בצוות סופרגירל עובדים על מה שנראה במחציתה השנייה של העונה הראשונה. קומיקבוק מדווח שמפיקת העל של הסדרה אלי אדלר אישרה את צירופן של דמויות נשיות נוספות שיצטרפו לחלק השני של העונה. נראה שנקבל גיוון בדיאלוגים שעד כה הסתכמו בשיחות חולין בין קארה לאחותה אלכס והרטינות השבלוניות של קאט גרנט בעוזרת האישית שלה.
אחת מגיבורות העל שכבר מופיעה בסדרה היא סופרוומן (רק שהיא עדיין לא יודעת את זה) זה היה די תמוהה כאשר אשתו של צ׳נימג טאטום, ג׳נה הצטרפה לסדרה בדמות לוסי ליין. התכנון כנראה היה לבנות את היסודות מהתחלה כדי לא לבצע שינויים דרסטיים באמצע העונה ,העבודה המפרכת של בניית בסיס איתן לדמויות חדשות הוא תהליך מורכב וקשה. לוסי ליין לידיעתכם הופיע במספר מהדורות של הקומיקס כסופרוומן וזאת כנראה הייתה הסיבה העיקרית לצירופה של הדמות כאן (היו לנו מספיק אזכורים לסופרמן גם בלי האחות הצעירה לבית ליין). הייתי אומר כל הכבוד על המחשבה אבל אנחנו עדיין לא יודעים מה יצא מלוסי ליין כי עד עכשיו היא לא יצרה רושם כל כך חיובי לפחות לא עלינו. 

אנחנו כבר יודעים על צמד דמויות נוספות שמצטרפות לחלקה השני של העונה: הנבלית סילבר באנשי וסוכנת DEO קמרון צ׳ייס. קמרון צ׳ייס שבזמנו כיכבה בקומיקס משלה היא סוכנת DEO שבסדרה תהיה סוכנת FBI שתפקח על פעילותה של סופרגירל.
הגרסה האפלה של סופרגירל
Credit - SimonPenter

זה נחמד לקבל דמויות נוספות שמצטרפות לסדרה אבל החיסרון הגדול ביותר של סדרות שמנסות להציג את עצמן כסדרות פמיניסטיות המעצימות את הנשים כמו סופרגירל. היא העובדה שהן עושות את זה בצורה כל כך שקופה ובלתי פרופורציונלית, ואני אסביר. אין צל של ספק מי היא הגיבורה הראשית של הסדרה וזה בסדר גמור (אפילו מצוין). אבל אם תשימו לב כל דמויות המשנה המשמעותיות או הנבלים המשמעותיים הן נשים. ויבואו אלה שיגידו יש כמה גברים שמופיעים כדרך קבע בסדרה:
  1. ווין סקוט - מוצג כדמות כל כך חלשה, אם זה מבחינת אופי ואם זה ההשפעה על העלילה הכללית של הסדרה שקשה לקרוא לו דמות.
  2. ג'יימס אולסן - היחיד שאפשר לקרוא לו דמות משמעותית ועדיין זה לא הג'ימי אולסן שרצינו לראות. דמותו כל כך מנוגדת לחומר המקור שהיא יוצרת אנטגוניזם אוטומטי כלפי השחקן וכל זה בלי לציין את העובדה שבדיוק כמו ווין סקוט גם לו השפעה מינורית על העלילה המרכזית.
  3. האנק הנשואו - דמות כל כך שולית (לפחות בשלב זה) שלא שווה התייחסות.

לשלושת דמויות הקבע הנשיות בסדרה יש השפעה הרבה יותר גדולה על הגיבורה בפרט ועל הסדרה בכלל.
  1. קאט גרנט - קאט בונה את אישיותה של גיבורת הסדרה במו ידיה ומנווטת אותה מנטאלית לכיוונים הרצויים. הכלים בהם היא משתמשת הם דיי קיצוניים אבל מערכת היחסים בין קאט לקארה משתקפת בחינוך מחדש אותו קאט מטילה על גיבורת העל הפרטית שלה.
  2. אלכס דנוורס - אלכס עובדת בצמוד לאחותה ובונה אותה פיזית לקראת האתגרים שמצפים לה בעתיד. 
  3. לוסי ליין - אפילו לוסי ליין שהיא סוג של מכשול רגשי עבור קארה (בגלל מערכת היחסים של לוסי עם ג'ימי) איתו קארה לומדת להתמודד במהלך העונה. משהו שמחזק את קארה מבחינה רגשית. 
אם נתבונן בנבלים של הסדרה: היה לנו את ארבעת הנבלים שהיו סוג של נבלי מעבר (כמו שהם הוצגו בסדרה): ווארטוקס, גזע ה - Hellgrammite , הטורנדו האדום ( Red Tornado ) שנראה כמו בדיחה מהלכת ו- Reactron. כולם היו חסרי משמעות לחלוטין והיו סוג של תעסוקה עבור הגיבורה הראשית על מנת שלא ישעמם לה יותר מידי במהלך העונה. מצד שני היו לנו נבלים עם נוכחות הרבה יותר משמעותית בדמות: Livewire שלמרות חוסר המחשבה שהושקע ביצירת הדמות בסדרה, Livewire בהחלט הצליחה להשאיר חותם ולהבדיל את עצמה מארבעת הנבלים הזניחים שהוצגו עד כה. אם מדברים על הנבלים של הסדרה אז חייבים לציין לטובה את אסטרה. אסטרה היא אחת הדמויות החזקות שיש לסופרגירל להציע. ועדיין משום מה יוצרי הסדרה סירבו להשתמש בה (היא הופיע בפרק הראשון וצמד האחרונים, אם אני לא טועה).  

הסדרה כולה מתבססת על מערכת היחסים של קארה עם חייה הקודמים בקריפטון, אסטרה היא אחד השרידים האחרונים של קארה מהעולם הישן איתה הייתה לה אינטראקציה עמוקה (סופרמן לא נחשב כי הוא היה תינוק באותו הזמן). אסטרה היא האנטי גיבורה המושלמת עבור סופרגירל ראו את זה היטב בגלל שבכל הפרקים בהם היא הופיע הם היו טובים בהרבה מכל השאר, בגלל העומק שקיים במערכת היחסים בין השתיים.

אסטרה היא הדמות הכי טובה שיש לסופרגירל להציע, השבוע היא חוזרת כדי לסגור את מחציתה הראשונה של הסדרה. חבל שלא השתמשו בה יותר העונה .#supergirl #CBS #astra
Posted by ‎מגדלור‎ on Saturday, December 12, 2015

לקראת המשך חלקה השני של העונה נקווה שהדמויות החדשות קמרון צ׳ייס וסילבר באנשי יצליחו להשאיר חותם משמעותי על הסדרה ונקווה שאסטרה תקבל הרבה יותר זמן מסך (מבחינתנו זה יכול להגיע על חשבונם של ג'יימס אולסן ומאקסוול לורד).

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

8 סרטים מומלצים שיהיה פשע לפספס ב 2024 חלק א

10 סדרות פעולה מומלצות שאתם חייבים להכיר

סרטים מומלצים 🎦 : 15 סרטי קולנוע חדשים שיהיה פשע לפספס ב 2023 חלק א