סקירה - באטמן הקילינג ג'וק



בלי הקילינג כשהבדיחה היא עלינו


בשנים האחרונות הרבה מבקרי קולנוע כמו גם חובבי הקומיקס מותחים ביקורת על הכיוון אליו האחים וורנר לוקחת את היקום הסינמטי של די סי קומיקס. איש הפלדה זכה לביקורות מעורבות, באטמן נגד סופרמן נשחט ע"י המבקרים (לפחות עד שהגרסה המלאה של הסרט שוחררה ל DVD). אפילו צופי הטלוויזיה שנהנו מהמיני יקום - פלארווורס (באנגלית זה נשמע הרבה יותר טוב - Flarrowverse) שנוצר ברשת CW התאכזבו מהתנהלות האחים וורנר שפשוט ניסו למחוק אותו לחלוטין ע"י דילולו מתוכן (ליתר דיוק מדמויות משמעותיות שנבנו היטב ביקום הטלוויזיוני). אחד מהדברים היחידים שניתן לזקוף לזכות די סי בו הם הצליחו היטב לאורך השנים זה בגזרת סרטי האנימציה שלהם.

טריילר באטמן הקילינג ג'וק


ביולי 2016 שוחררה הגרסה המאוירת של הקילינג ג'וק ( Batman : The Killing Joke ). אדפטציה לה חובבי די סי חיכו הרבה זמן הרבה בזכות התכנים הקשים יחסית שמוצגים בה. 
הסרט עצמו היה קודר (כמצופה) יחסית לכל מה שראינו מסרטי האנימציה של די סי בעבר. הדמות המרכזית בסיפור הייתה באטגירל (ברברה גורדון) בתו של ג'ים גורדון. 
הסרט ניסה לתאר בפנינו את סיפורה של ברברה. ע"י תיאור מערכת היחסים המורכבת שלה עם באטמן, הציג בפנינו את מחשבותיה הפרטיות עם הקונפליקט הפנימי שלה, פרש בפנינו מה מניע אותה ולמה היא עושה את מה שהיא עושה. כמו שזה מתואר בסרט עצמו אנחנו היינו עדים לקלות בה ניתן להוציא אותה משלוותה ומה שמביא לשינוי הקיצוני בחייה. 

ברברה היא אולי הדמות הדומיננטית בחלקו הראשון של הסרט אך במערכה השנייה באטמן והג'וקר הם אלה שתופסים את הבמה המרכזית. כאשר כל מה שמניע את חלקו השני של הסרט הוא סיפור המקור של הג'וקר ואת התהליך שהוא עבר על מנת להפוך לפסיכופט המטורף אותו כולנו מכירים בהווה. 

משהו מאכזב ששמנו אליו לב הוא שכמעט ואין שום קשר בין המערכה הראשונה למערכה השנייה. זה היה נחמד להיכנס לראשה של באטגירל אבל פעולותיה והחלטתה לקראת אמצע הסרט לא השפיע על שום דבר בהמשך. הנבל שניסה להוציא את ברברה משלוותה בחלקו הראשון של הסרט היה סוג של פילר והקדמה לא ממש קשורה עד להגעתו של הג'וקר. החלק המקשר היחיד בין 2 חלקי הסרט היה המפגש בין ברברה לבין הג'וקר. מפגש שתוצאותיו המצמררות היו אמורות להוציא את באטמן מהכלים ולהביא אותו אל הקצה. בגדול זה היה המסר אותו הסרט ניסה להעביר לצופה, להדגיש בפנינו את העקרונות של באטמן עליהם הוא לעולם לא מתפשר. אם נוציא לרגע את סיפור המקור של הג'וקר החלק השני של הסרט לא הביא איתו דבר והיה דיי משעמם. אחרי המפגש בין ברברה לבין הג'וקר באטמן הרהר טיפה על חציית הקו האדום מבחינתו. בסופו של דבר סיום הסרט הרגיש דיי תמוהה (על גבול המוזר, מבחינתנו אפילו מצמרר) בו באטמן והג'וקר חולקים רגע של נחת, בזמן שבאטגירל "מושבתת".

כמו שכבר הבנתם בניגוד לסרטי האנימציה הקודמים של די סי לסרט הזה היה לנו קצת קשה להתחבר, הוא פשוט לא היה מספיק סוחף. שני חלקי הסרט לא היו מחוברים ביניהם. כאשר כל חלק בפני עצמו התקשה בלספק את הסחורה. הסיומת של הסרט וניסיון היוצרים להכתיב לצופה שעקרונותיו של האביר האפל הם מעל הכול הרגיש מטופש וחסר כל חיבור למציאות. במיוחד לאור הפשעים הנוראים אותם ביצע נבלנו באחת מעמיתיו הקרובות ביותר של באטמן. פשעים עליהם אין שום דרך לגשר.

אם עדיין לא עשיתם היכרות עם הסרט כמו גם הקומיקס המקורי אתם מוזמנים לבקר בקישורים הבאים:
אהבתם את הקילינג ג'וק או שהתאכזבתם כמונו? בכל מקרה ספרו לנו בתגובות.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

8 סרטים מומלצים שיהיה פשע לפספס ב 2024 חלק א

10 סדרות פעולה מומלצות שאתם חייבים להכיר

סרטים מומלצים 🎦 : 15 סרטי קולנוע חדשים שיהיה פשע לפספס ב 2023 חלק א