סקירת משחקי הכס עונה 7 פרק 2 - סטורמבורן


משחקי הכס ממשיכים להכין את הקרקע לבאות

אחרי שבשבוע שעבר היה פרק כמעט נטול התרחשויות שבעיקר הכין את הקרקע להמשך העונה, הפרק של השבוע, שכבר מסיים כמעט שליש עונה, היה כמעט נטול התרחשויות גם הוא.

הפרק מתחיל בדרגונסטון, לשם הגיעה דאנריס בתזמון מדהים, כי היום האביבי בו היא הגיעה למקום התחלף בגשם זלעפות. למועצה שלה מצטרף חבר חדש - ואריז. אני די בטוח שכבר ראיתי אותו במועצה וגם פועל למענה בכל מיני צורות בעונות הקודמות, אבל מכיוון שהיא ערכה לו ריאיון עבודה ראשוני שהתמקד באירועים שהמאוחר בהם היה בחצי הראשון של העונה הראשונה של הסדרה, לא נותר לי אלא להסיק שטעיתי ובעצם מדובר במישהו חדש.

התזמונים המדהימים לא מפסיקים ואל הטירה מגיעה מליסנדרה, שיצאה מווינטרפל והצליחה להגיע לדרגונסטון בדיוק בזמן שדאנריס מדברת על נאמנותם של מי ששירתו מלכים אחרים בעבר. היא משכנעת את דאנריס לדבר עם ג'ון, המלך בצפון, ודאנריס דורשת, עוד לפני שהיא יודעת משהו על ג'ון, שיכרע ברך בפניה, כי צריך להתחיל להכין את הקרקע ליריבות כלשהי בין השניים, לא? טיריון מציין שיש לג'ון סיבה טובה לשנוא את הלאניסטרים מכיוון שהם הרגו את אביו - הפקודה ניתנה בידי ג'ופרי ברת'יאון והעריפה עצמה בוצעה על ידי אילין פיין, כך שאני יכול להבין איך הלאניסטרים יוצאים אשמים בעניין.
Sophie Turner is sansa stark in game of thrones season 7 episode 2
איך סאנסה תמקסם את ההזדמנות שניתנה לה
כשההזמנה מתקבלת בצפון אין לעניין הרבה משמעות. אנחנו שומעים על סדר הכוחות של דאנריס, אותו אנחנו מכירים היטב. אולי בכל זאת ראוי לציין, אם כבר מדברים על כך שסאנסה מכירה את טיריון טוב יותר מכל אחד בצפון, שטיריון הוא עדיין, טכנית, בעלה. אני מניח שהנושא הזה יזכה להתעלמות מצד יוצרי הסדרה ופשוט ייעלם.

במעלה מלך מזכירה סרסיי את התנהגותה של דאנריס באסוס. גם דאנריס דיברה על אסוס מוקדם יותר בפרק. זה רק אני או שהשם הזה כמעט שלא נאמר בסדרה, אם בכלל? חוץ מזה, סרסיי - את לא בדיוק במקום למתוח ביקורת על אכזריותם של שליטים אחרים, או שאולי שכחת את מאות האנשים, כולל דוד שלך, שעלו בסערה השמימה ואת הספטה שעדיין נאנסת מדי פעם על ידי זומבי מגודל במרתף שלך? מלבד סרסיי וג'יימי, במעלה מלך נמצא גם אביו של סאם, ראנדיל טארלי. 

ראנדיל איבד את חרבו היקרה מפז ולכן עושה כל שביכולתו כדי להשיג אותה בחזרה, אבל זה מסובך כי זה מצריך רכיבה של יומיים מהנחלה שלו אל המצודה, חצי שעה של בירורים איפה גר סאם וחמש דקות של לתת לו שתי סטירות ולקחת את החרב בחזרה, אז עד שיהיה לו זמן לזה הוא במעלה מלך. כשג'יימי שואל אותו לצד מי הוא מתכוון להילחם הוא אומר בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים - אולנה טיירל, אחת מאויבותיה המרות של סרסיי. טוב, אם הוא מתכוון להילחם לצד דאנריס אז באמת שאין סיבה לעכב אותו - הוא בסך הכל מצביא צבאי מבריק, האיש היחיד שהצליח להביס את רוברט ברת'יאון בשדה הקרב ואדם שמעורר השראה בלורדים האחרים בסביבה. אין שום סכנה מכיוונו ואין לג'יימי שום סיבה להשליך אותו לכלא או להוריד לו את הראש.


עוד במעלה מלך, קייברן מראה לסרסיי את התכנית שלו למלחמה בדרקונים. מסתבר שהוא יודע על פציעתו של דרוגון באמצעות חנית בעונה החמישית - חבל שאדוני העבדים שגרים ממש בסמוך למקום בו התרחשה אותה פציעה לא ידעו על זה ולא נערכו למלחמה נגד מישהי שברשותה דרקונים. בכל מקרה, לקייברן היה רעיון מבריק! הוא יבנה נשק חדשני כמותו לא נראה מעולם! נשק חדשני כל כך שבעולמנו הוא היה בשימוש ביוון ורומא העתיקות ויש החושבים שיש אפילו אזכור שלו בתנ״ך - הבליסטה. חדש או ישן, זה באמת נשק מדהים - כל מה שצריך לעשות בשביל להרוג איתו דרקון זה לעמוד במרחק עשרה מטרים ממנו ושהדרקון לא יזוז ושהגולגולת שלו תהיה פריכה מכיוון שהדרקון מת כבר מאתיים שנה וכל הזמן הזה היא איבדה מהסידן שבה.

בחזרה בדרגונסטון, טיריון מתכנן את מלחמת שלום ווסטרוס - המלחמה בה איש לא צריך למות וכל הצבא שהגיע ממירין מיותר. הוא מתייחס לכל הלורדים החשובים ולכל הכוחות, חוץ מכח קטן אחד - צי אלף הספינות של יורון. אולי, כמוני, הוא לא מאמין לרגע שצי כזה נבנה תוך כמה חודשים. בסך הכל, זה לא איזה מבצע צבאי בסדר גודל עצום וזה לא שלרשות טיריון עומד רב המרגלים של ווסטרוס. אין שום סיבה שהוא ידע על הצי הזה. אחרי התכניות, אולנה לוקחת את דאנריס הצידה ומסבירה לה את האמת - טיריון הוא גבר חכם וגם לאולנה ייעצו גברים חכמים והיא התעלמה מהם, אז אם דאני רוצה להיות כמו אולנה - זקנה מרירה שהמטרה היחידה שנשארה לה בחיים היא נקמה ושהסיבה היחידה שהגיעה לעמדת כח אמיתית היא שסרסיי רצחה את כל קרובי משפחתה - גם היא צריכה לא להקשיב לגברים חכמים.

Stormborn: Game of Thrones Season 7 Episode 2: Preview (HBO)

"A Targaryen cannot be trusted." Game of Thrones airs Sundays at 9PM on HBO....
תולע אפור מספר למיסאנדיי בהתרגשות את האגדה על אל פחד. מיסאנדיי עוברת במהירות שיא מלבושה במיטב מחלצותיה לעירומה כביום היוולדה - אני באמת ממליץ על לבישת שכבות עכשיו שהחורף מתקרב, והזוג המבוייש וחסר כל ניסיון מיני פוצחים בסצנת סקס סוערת.
במצודה נראה שמחלתו של ג'ורה התפשטה יותר מדי וכבר לא ניתן לעזור לו. סאם מציע טיפול שהצליח בעבר אבל ההצעה נדחית - מדובר בטיפול מסוכן מדי. לא היינו רוצים לגרום למותו של המטופל החולה במחלה אנושה וחשוכת מרפא שתביא בוודאות למותו. אבל סאם לא מוותר. הוא מוצא את ג'ורה שכותב מכתב פרידה לדאנריס לפני שיישלח לגלות בואליריה. "אתה לא תמות הלילה", מבטיח לו סאם. חכמה גדולה - רק לפני כמה שעות שמעת מלומד אומר לו שהוא יחיה עוד עשר-עשרים שנה עם המחלה. הטיפול הולך לכאוב, סאם יודע, ולכן הוא נותן לג'ורה כמות נאה של רום, כנראה כי במצודה עדיין לא שמעו על חלב הפרג, והטיפול הכואב מתחיל.

מהטיפול אנחנו עוברים במעבר ספק משעשע ספק מבחיל אל פונדק דרכים, שם פוגשת אריה את ידידה מלפני עונות רבות, פאי חם, שמגלה לה שיש סטארקים בווינטרפל. הוא מספר גם שסרסיי פוצצה את הספט, וזה פרט חשוב. הוא חשוב כי עד עכשיו עוד אפשר היה לטעון שאנשים לא באמת יודעים שסרסיי אחראית לפיצוץ, שהיא חשודה אבל יש להם ספקות. נראה שכולם יודעים מי מאחורי הפיצוץ שהרס את מרכז הדת והרג מאות חפים מפשע. על הרבה פחות מזה ראינו בעונה השניה של הסדרה מהומות במהלכן כמה אצילים איבדו את חייהם. אין שום סיכוי שאירוע כמו פיצוץ הספט יתקבל בשלוות נפש על ידי העם ומי שחושב אחרת מוזמן להסתכל בכותרות העיתונים של השבוע ולראות מה קורה כשמתעסקים במקומות דתיים, אפילו אם מדובר בהרבה פחות מפיצוץ ורצח המוני. אחרי ששמעה את החדשות על ווינטרפל, אריה מסתובבת מיד ומתחילה לרכב צפונה, מה שבכלל לא הופך חצי מהסצנות שלה בפרק הקודם לבזבוז זמן משווע.

בחזרה בווינטרפל, ג'ון מציג את המכתבים שקיבל - הקריאה של דאני וההסבר של סאם על מיקום זכוכית הדרקון. הוא מוכרח ללכת דרומה. "לא, אל תלך!" זועקת סאנסה. "אתה לא זוכר ששרפו את סבא לפני שנולדנו? אתה לא זוכר שערפו לאבא את הראש?" "אני משאיר אותך אחראית על הצפון, סאנסה" "שיהיה לך בהצלחה במסע. קח את הזמן". לפני שהוא יוצא לדרך מבקר ג'ון בקברו של נד סטארק וליטלפינגר מנצל את ההזדמנות לנהל איתו שיחה כי איזה מקום טוב יותר מהקבר של אבא בשביל לספר למישהו מה בדיוק אתה רוצה לעשות לאחותו הצעירה ממך בעשרים שנה? ג'ון, למרבה ההפתעה, לא מקבל את העניין ברוח טובה ושוב יוצא ג'ון מווינטרפל, הפעם דרומה, ולצידו זאבו הנאמן שלא מש מצידו. מישהו באמת ראה אותו בעונות האחרונות? ואם כבר מדברים על זאבים, אז להקת זאבים מקיפה את אריה וסוסתה, אבל אריה מזהה מיד את מנהיגת הלהקה – הזאבה שלה, נימריה. נימר מי, אתם שואלים? בכל זאת, לא ראינו אותה מתחילת העונה הראשונה, אבל העיקר שהיא חזרה ושעכשיו היא ואריה יהיו ביחד. רגע, לאן את הולכת? האם עוד זאבה אבדה לנו עקב מגבלות תקציב או שנימריה עוד תחזור?

הפרק מתקרב לסופו ואנחנו רואים את צי הברזל בדרכו לדורן. נחשיות החול מתנהגות כמו הילדות הקטנות שהן ואלריה מנסה להתחיל עם יארה כשלפתע הספינה רועדת. מסתבר שבלילה ספינות הן שקופות לחלוטין ולכן איש לא שם לב לצי העצום שהגיח משום מקום. בהתחשב בעובדה שאף אחד עוד לא הלך לישון כנראה שלא מדובר בשעת לילה מאוחרת במיוחד ובמשך היום איש לא ראה שום צי באופק, מה שאומר שהצי הזה עבר מרחק עצום בשעות בודדות. כל הכבוד ליורון על זה! בכל מקרה, הקרב מתחיל ועכשיו גם ברור מה המתנה שיורון מתכוון לתת לסרסיי – את מי שרצחו את ביתה. לרגע קצר במהלך הקרב לא הייתי בטוח מי אני מעדיף שימות, אבל מיד התעשתתי. כמובן שנחשיות החול צריכות למות ראשונות, וכל הכבוד ליורון שגאל אותנו מהעונש הזה. יורון לוכד גם את יארה, מה שגורם לת'יאון להתחיל להתנהג מוזר ובמקום לרוץ אל מותו, לקפוץ למים ואל הסיכוי היחיד שלו, קלוש ככל שיהיה, להישרדות. כמובן שאיש לא זורק עליו שום דבר, יורה בו, קופץ אחריו למים או סתם דורס אותו עם אחת הספינות. למרבה הצער, אלריה אחת מנחשיות החול שרדה את ההתקפה – נקווה שסרסיי תתקן את הטעות הזאת במהרה.

GAME OF THRONES Season 7 Episode 3 TRAILER The Queens Justice (2017) HBO Series

Game of Thrones Season 7 Episode 3 Trailer 'The Queens Justice' - 2017

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

8 סרטים מומלצים שיהיה פשע לפספס ב 2024 חלק א

10 סדרות פעולה מומלצות שאתם חייבים להכיר

סרטים מומלצים 🎦 : 15 סרטי קולנוע חדשים שיהיה פשע לפספס ב 2023 חלק א