ביקורת ספר הנסיכה והמלכה


נשים מסוכנות - הנסיכה והמלכה ( סדרת בית הדרקון של HBO )

עם סיומה של העונה החמישית של משחקי הכס רצינו להציג בפניכם יצירה נוספת שמתקשרת לשיר של אש וקרח . הספר של הנסיכה והמלכה (The Princess and the Queen / The Blacks and The Greens ) שהוא ההמשך הישיר לנסיך הנוכל. אותו הצגנו כאן לפני מספר חודשים - ביקורת הנסיך הנוכל. הנסיכה והמלכה שוחרר כבר בסוף 2013 אבל רק כעת אנו מפרסמים את הביקורת הרשמית לאותה נובלה.

עם מותו של וייסריז טארגאריין מלך ווסטרוז נפתחת מלחמת אזרחים עקובה מדם בין אשתו השנייה של המלך - המלכה אליסנט (Alicent) מגובה ע״י אביה אוטו הייטאוור (Otto Hightower) יד המלך שרצו להמליך את בנה הראשון של אליסנט אייגון השני לבין הנסיכה רהאניירה (Rhaenyra) בתו הבכורה של וייסריז מגובה בבעלה / דודה דיימון טארגאריין (Daemon Targaryen).
dangerous women The Princess and the Queen dragon rider image
ריקוד עם דרקונים
מי שקרא את סיפורי דאנק ואג יכול למצוא כאן כמה אלמנטים דומים לשלושת הסיפורים הקצרים אבל באותו זמן הנסיכה והמלכה בתכלית ממה שראינו בסיפורי דאנק ואג. 

הסיפור מתרכז במשפחת המלוכה ומציג את הלחימה העיקשת של שני הצדדים על כס הברזל. הפעם בניגוד לסיפורי דאנק ואג משפחת המלוכה נמצאת במרכז הסיפור ומספקת לנו אין ספור טרגדיות שהרסו לחלוטין את השושלת הגדולה של משפחת טארגאריין ממנה הם לא יתאוששו לעולם. כל מה שמוצג לנו בנסיכה והמלכה הוא הרבה יותר אכזרי. הנובלה הנוכחית סיפקה אין ספור דמויות אצולה מאותה תקופה וכמו בנסיך הנוכל גם כאן היה קשה לעקוב אחר אין ספור הדמויות החדשות במיוחד כאלה שהצליחו למצוא את מותם דקה אחרי שעשינו איתם הכרות בנובלה. הנסיכה והמלכה או בשמה השני השחורים נגד הירוקים (את התשובה לשם הנוסף תגלו כשתקראו את הנובלה) מציגה לנו את הקשר ההדוק של משפחת טארגאריין עם משפחה ולריאנית אחרת משפחת ולריאן שבלעדיה ספק אם טארגאריינים היו מצליחים לכבוש בכזו קלות את וסטרוז.

מלחמת האזרחים שמוצגת בנובלה היא המלחמה הקשה והמדממת ביותר בתולדות ווסטרוז. הפעם לא רק פשוטי העם ובני האצולה שילמו בחייהם אבל גם משפחת האצולה, שכמעט ונכחדה לחלוטין בשנתיים בהם התנהלה המלחמה. בהמשך מלחמת אזרחים זו נקראה ריקוד עם דרקונים. אחת התשובות הכי מעניינות אותה מספקת הנובלה של הנסיכה והמלכה היא לאן נעלמו פתאום כל הדרקונים. אחד הדברים שמרטין אוהב להדגיש הוא שהיסטוריה חוזרת על עצמה ותאבת הכוח אצל נערים מתבגרים יכולה לעשות הרבה מאוד נזק. ראינו את זה כאשר אייגון השני ודאירון הציגו לנו כמה מהמאפיינים להם נחשפנו לראשונה בסדרת שיר של אש וקרח אצל ג'ופרי באראתיאון.

במהלך הקריאה היה מדהים להיכנס לתוך העולם הקסום הזה בו לא היה שום רגע דל. מאזן הכוחות השתנה מצד לצד וברגע שחשבנו שצד אחד הולך לנצח במלחמה לחסל את השני חיכתה לנו הפתעה ומאזן הכוחות התהפך (אפילו כמה פעמים). 

אם אתם חובבי סדרת הספרים של שיר של אש ושל קרח אותה כתב ג'ורג' מרטין וכבר יצא לכם לקרוא את שלושת סיפורי דאנק ואג (האביר הבלתי משוח, החרב המושבעת, אביר המסתורין) אסור לכם לוותר על הנסיך הנוכל והנסיכה והמלכה. האחרון יציג בפניכם את הדינאמיקה המרתקת של לחימה בין 2 צדדים עיקשים שסירבו לוותר לא משנה כמה נורא היה מצבם.

אחרי בדיקה קצרה נראה שלא ניתן למצוא בארץ לא את הנסיך הנוכל ולא את הנסיכה והמלכה. ניתן לרכוש עותק מתורגם של האביר משבע הממלכות שמרכז בתוכו את שלושת סיפורי דאנק ואג. אנחנו לא ממש חיכינו לגלגליה האיטיים להפליא של תעשיית הספרים בארץ והזמנו את כל הספרים שאיכשהו קשורים לשיר של אש ושל קרח מאמזון. לכן כל מי ששולט בשפה האנגלית מוזמן לרכוש את כל הסיפורים הקצרים (כמו גם חמשת הספרים של שיר של אש ושל קרח) מהקישורים הבאים – 

Photo credit: tnssofres / Foter / CC BY

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

8 סרטים מומלצים שיהיה פשע לפספס ב 2024 חלק א

10 סדרות פעולה מומלצות שאתם חייבים להכיר

סרטים מומלצים 🎦 : 15 סרטי קולנוע חדשים שיהיה פשע לפספס ב 2023 חלק א