ביקורת: הנסיך הנוכל



הנסיך הנוכל / פוחז  ( סדרת בית הדרקון של HBO )

הנובלה הגרפית החדשה של הנסיך הנוכל מבית היוצר של ג׳ורג׳ מרטין יצאה די מזמן מעבר לים אבל ככל הידוע לי היא עדיין לא הגיעה לארץ ומה שאומר היא לא תורגמה לעברית . יחידי סגולה כמוני שהצליחו להשיג את העותק בגרסה האנגלית יפרטו בפוסט ביקורת הבא על ההתרשמות מהסיפור הקצר החדש שיפרט עוד יותר על ההיסטוריה של יבשת ווסטרוז ומשפחת המלוכה. השם המקורי של הנובלה הוא The Rogue Prince, or, The King's Brother מסדרת ה - Rogues השם אותו אתם רואים בכותרת "אש ודם - הנסיך הנוכל" הוא לא שמה הרשמי של הנובלה הגרפית בגלל שהיא עדיין לא תורגמה.


כמו שרוב חובבי סדרת שיר של אש וקרח נכחו לדעת, סיפורי דאנק ואג היו שונים לגמרי מסדרת הספרים של שיר של אש וקרח. בדומה מאוד לסיפורי דאנק ואג גם הנובלה הנוכחית - הנסיך הנוכל כתובה בצורה שונה מאוד מהספרים, והפעם בניגוד לסיפורי דאנק ואג וסדרת שיר של אש וקרח מרטין החליט להתרכז אך ורק במשפחת המלוכה ששולטת בווסטרוז כמאה שנים אחרי הגעתו של אייגון (Aegon Targaryen). בזמן שבסיפורי דאנק ואג מרטין התרכז יותר באביר הצעיר דאנק. בנסיך הנוכל כל אור הזרקורים מופנה אל משפחת המלוכה השולטת בווסטרוז. בזמן שבאביר הלא משוח ובאביר המסתורין נוכחות משפחת המלוכה הייתה מינימאלית, כאשר בחרב המושבעת לא ראינו הטארגאריינים כלל. בנסיך הנוכל משפחת המלוכה היא מרכז העניינים.

הנסיך הנוכל הוא סוג של הקדמה בגלל שהוא מכין את הקרקע לנובלה השנייה בסדרת אש ודם - הנסיכה והמלכה (The Princess and the Queen or The Blacks and the Greens) ששיך לכותר שנקרא נשים מסוכנות (Dangerous Women) .הנסיך הנוכל מספר על עלייתו על כס הברזל של המלך ויסריז הראשון (Viserys Targaryen the 1st). הנסיך הנוכל אולי מכניס את הקורא לתוך העולם של מרטין בזמן עלייתו של ויסריז הראשון, אך המלך הוא לא הדמות המרכזית בסיפור. בנוסף למלך אנו עושים הכרות עם אחיו דיימון (Daemon Targaryen), בתו הנסיכה רהאנירה (Rhaenyra) והמלכה אליסנט (Alicent) אשתו השניה של המלך.

אתם חייבים לסלוח לי על השמות של בני המלוכה, הספר לא תורגם ואני מתרגם אותם מקריאה מאנגלית.

מתחילת הנובלה אנו נחשפים למערכת היחסים המסובכת בין המלך לאחיו הצעיר והשאפתן. או לייתר דיוק לאיזה צרות דיימון מכניס את עצמו ובדרך מביך את משפחת המלוכה. בנוסף לדיימון מתוארת מערכת היחסים בין הנסיכה הצעירה לבין הבחורה שהופכת להיות אמה החורגת. בזמן שרוב הזמן הנובלה מסופרת מגוף שלישי של אחד ההיסטוריונים של אותה תקופה מייסטר מאלוס (Maester Mellos) גם ליצן החצר של המלך נותן את הפרשנויות הייחודיות שלו לגבי המאורעות החשובים שאפיינו את אותה תקופה.

הנובלה היא יחסית מאוד קצרה והעובדה שסיימתי לקרוא אותה תוך ערב אחד אומרת הרבה. כמו שציינתי בתחילת הביקורת של הנסיך הנוכל, נובלה זו משמשת יותר כהקדמה למשהו שנראה הרבה יותר גדול ומשמעותי שיתרחש בנסיכה והמלכה. הנובלה הנוכחית מדברת על ההיסטוריה הרחוקה של יבשת ווסטרוז שמדי פעם מוזכרת בסדרה המקורית של שיר של אש וקרח אבל בניגוד לסיפורי דאנק ואג הנסיך הנוכל הוא סיפור הרבה יותר כבד ורציני משלושת הסיפורים הקודמים של מרטין. חלק מהקוראים יתקשו להבין בהתחלה מי נגד מי וירוצו לבדוק בעץ של שושלת טארגאריין מי זה כל הדמויות החדשות האלה, אבל זה יהיה רק בהתחלה כי ככל שהעלילה תתקדם הקורא ישאב בחזרה לעולם המופלא שמרטין יצר. 

כל חובבי סדרת הספרים של שיר של אש ושל קרח כמו כן צופי משחקי הכס והחתך של האנשים שנחשפו לסיפורי דאנק ואג ישמחו לקרוא את הנסיך הנוכל כי זו עוד פיסה של אינפורמציה שמרטין מחליט לחשוף לחובבי הסדרה. 

לצערי לא ניתן להשיג את הנסיך הנוכל או את הנסיכה והמלכה בארץ כיום והדרך הנוחה ביותר להשיג את צמד הסיפורים הקצרים היא אמזון (אתם מוזמנים לבדוק את הקישורים לנובלות מתחת לביקורת זו).

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

8 סרטים מומלצים שיהיה פשע לפספס ב 2024 חלק א

10 סדרות פעולה מומלצות שאתם חייבים להכיר

סרטים מומלצים 🎦 : 15 סרטי קולנוע חדשים שיהיה פשע לפספס ב 2023 חלק א