התרשמות משר הטבעות טבעות הכוח - פרק ראשון

מה חשבתי על פרק הפתיחה של שר הטבעות טבעות הכוח

אני מודה שעדיין לא הספקתי לקרוא את הספרים של טולקין מה שכן אהבתי מאוד את הטרילוגיה של שר הטבעות, אהבתי פחות את ההוביט ועדיין הגעתי עם ציפייה מסוימת לקראת הסדרה היקרה בהיסטוריה – שר הטבעות: טבעות הכוח.

בשנים האחרונות לקחתי צעד אחורה מהבלוג, רשתות חברתיות ותכני הבידור בכלל. עם כל זה אי אפשר היה להתעלם בשנה וחצי האחרונות מהבעיות שעלו מהפקת הסדרה טבעות הכוח. אמזון רכשו קמצוץ מזכויות המותג ולא ממש ידעו מה לעשות איתם. מצד אחד הם ממש רצו לשחזר את ההצלחה של הטרילוגיה של ג'קסון מצד שני לא היה להם עם מה לעבוד והם ממש אבל ממש רצו לדחוף את המסר שמנחה את הוליווד כבר שנים. כל עוד כריסטופר טולקין (בנו של הסופר) היה מעורב בהפקת הסדרה, אמזון לא יכלו לייצר את מה שקיבלנו בטבעות הכוח. כריסטופר רצה להיות נאמן לקוראים של היקום ולא נתן לאף אחד לעוות את היצירה של אביו. לאחר מותו של כריסטופר ב 2020 הרסן ירד מאמזון והם פשוט התחילו להתעלל ביצירה של הסופר ולקמט אותה על מנת לדחוף את האג'נדות המוזרות שהוליווד אוהבת מאוד לדחוף בשנים האחרונות.


The Lord of the Rings: The Rings of Power - Official Trailer | Prime Video

Watch the Official Trailer for #TheRingsOfPower now.

התוצאה היא סדרה שעלתה סכומי עתק, עם נופים מרהיבים אבל עם תוכן ודיאלוגים שמשתווים ברמתם לפאוור רינג'רס. צפיתי בפרק הראשון וזה היה דיי מייגע. ההתחלה נראתה דיי טוב עם המלחמה שגרמה לאלפים לרדת מגן העדן שבו הם חיו ולחלוק את היבשת עם שאר הגזעים על מנת להגן עליהם. כל מה שהגיע אחר כך היה איטי וחסר תכלית. אני מבין שרצו להפוך את הגרסה הזאות של גלדריאל לגיבורת הכול יכולה שחכמה יותר מכולם וטובה יותר מכולם. הבעיה היא שהדרך בה כותבי התסריט החליטו ליישם את המשימה היא ע"י כתישת  כל שאר הדמויות והפיכתם לפיונים טיפשים חסרי תכלית כשכל מה שהם עושים זה להפריע לגלדריאל להיות מדהימה בשלמותה. 

פגם נוסף שישמע אולי קצת שטחי אבל המראה של האלפים נראה חובבני עד כדי כך שכשמסתכלים עליהם הם נראים כמו סתם בני אנוש עם תסרוקות לגברים עדינים שיצאו מהסלון הקרוב לביתכם. הטרילוגיה של ג'קסון הציגה את האלפים הכי קרוב למה שאני דמיינתי לעצמי. יצורים אציליים, בעלי שער חלק וארוך שהקרינו חוכמת החיים מהניסיון שלהם את העילוי אליו החברה צריכה לשאוף. איך אפשר גם בלי דון "האלף" למון שממש רוצה להשתלב בחברת בני האנוש עם החיזור הכול כך שקוף אחר אם חד הורית. 

ההוביטים או כמו שאמזון החליטה להחליק את עניין חוסר זכויות על הדמויות – ההארטפוטים. נראים כמו חבורת חסרי בית ברברים שרק להסתכל עליהם עולה לי תחושת הגועל מהמציאות. נראה לי שהחברה האלה לא עברו את האבולוציה הנדרשת. בכל מקרה מהפרק הראשון תפקידם בכוח נראה תמוהה ולא מובן. 

אני יודע שזה היה רק הפרק הראשון של הסדרה אבל ההקשרים והמעברים בין הסצנות והדמויות פשוט לא ממש מתיישבים אצלי היטב. הבנתי את העלילה הראשית אותה מובילה גלדריאל וזה סביר הבעיה שכל עלילות המשנה כמו גם דמויות המשנה שהוצגו כאן פשוט משעממות בטירוף. ברגע שהם יתלכדו לעלילה המרכזית של גלדריאל הן לא יוסיפו לה דבר ולא יחזקו את העניין בכל הסיפור.

אולי זה חוסר העניין בכל הדמויות שהוצגו כאן בפרק הראשון אם זה בגלל הדיאלוגים הרדודים וחסרי התכלית או ההצגה הוויזואלית המגוחכת של הגזעים השונים. אני לא יודע, למקד את מקור הבעיה (אולי בגלל שהיו כאן יותר מידי בעיות). הייתי צריך להכריח את עצמי על מנת לסיים את הפרק וברגע שזה קורה לי לאחרונה, אני יודע שאני לא ממשיך לפרק הבא. 


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

8 סרטים מומלצים שיהיה פשע לפספס ב 2024 חלק א

10 סדרות פעולה מומלצות שאתם חייבים להכיר

סרטים מומלצים 🎦 : 15 סרטי קולנוע חדשים שיהיה פשע לפספס ב 2023 חלק א