ביקורת פיילוט באטוומן - גיבורת הלהט"בים מגיע ל Arrowerse


סקירת פיילוט באטוומן

השבוע שוחרר פרק הבכורה של באטוומן ברשת cw. כבר ראינו את דמותה של קייט קיין עושה את הסיפתח שלה בקרוסובר של סדרות ארואוורס בשנה שעברה. כך שידענו פחות או יותר למה לצפות מהסדרה החדשה של הרשת.
Batwoman sigil from the pilot episode
באטוומן
מי שראה את הקרוסובר ב 2018 יכול היה להבין שבאטוומן של רובי רוז מבחינת האווירה הקודרת אמורה להחליף את החץ באותו אספקט. בניגוד לחץ שהתאפיינה לרוב כסדרת פעולה אפלה שהובילה את היקום כולו. עם גיבור שהיה סביבו קונצנזוס מסוים מבחינת צמד המינים שעקבו אחר הסדרה. הסדרה הייתה יחסית רצינית בלי מסר או אמירה מיוחדת לחברה האמריקאית. לבאטוומן יש דימיון לחץ מבחינת תצוגת האווירה הקודרת של הערים גותהאם וסטאר סיטי אך זהו הדמיון היחיד שיש לצמד הסדרות.

בואו נכיר את שחקני המפתח של הסדרה:

קייט קיין - הלא היא באטוומן והדמות הראשית סביבה סובבת כל הסדרה.
גיי'וב קיין - אביה של קייט שהוא סוג של מנהל צוות ימ"מ טקטי אותו עיריית גותהאם שכרה על מנת להתמודד עם גל הפשע ששתף את גותהאם לאחר העלמותו המסתורי של באטמן.
החורגות - כמו כן יש לנו את אמה ואחותה החורגות של קייט שהם סוג של סימן שאלה (במיוחד האם) חיובי שהיה לפיילוט להציע.
סופי מור - בנוסף למשפחת קיין המורחבת יש לנו את סופי מור שהיא חלק מצוות ימ"מ הטקטי של אביה של קייט והמאהבת לשעבר של קייט.
"ספויילר": נקרא לה הנבלית - בתפקיד הנבלית אנחנו רואים דמות מעניינת שמגיע מעברם הלא סימפטי של משפחת קיין.

מי שחשב שבאטוומן תיהיה הסדרה שתיהיה ראש החץ של יקום ה CW טעה ובגדול. אחרי שהצגנו את כל הדמויות המשמעותיות בהן נתקלנו בפיילוט בואו נתעסק בטכלס. 

מה אהבנו בפיילוט של באטוומן

1. התצוגה האפלה של גותהאם היא בהחלט מספקת שמזכירה את העונות הראשונות והדיי מוצלחות של החץ. בנוסף אפשר להרגיש שזוהי עירו של באטמן שזקוקה לגיבור האפל שיעשה בה סדר.

2. ההצגה של ג'ייקוב קיין וצוות שכירי החרב שלו הרגיש במידה מסויימת מוצדק כסוג של תגבורת למשטרה האנמית של העיר גותהאם.

3. אמא החורגת של קייט אולי הוצגה כדמות משנה אך נראה שהסלידה שלה מבאטמן מסתירה פוטנציאל פנימי מעניין לדמות.

4. לא קיבלנו יותר מידי מידע על הנבלית (חוץ מאשר בסוף), יכולות הלחימה שלה והמוטיבציה שלה על מה שהיא עושה ומתכננת לעשות. אך כנראה שנקבל הרחבה בהמשך העונה.


אולי תאהבו גם את:


מה לא אהבנו בפיילוט של באטוומן

1. נראה שהסיבה היחידה שליהקו את רובי רוז לתפקיד הוא בגלל נטיותיה המיניות. יכולות המשחק שלה מוגבלות, היא מאוד מאובנת בהצגת הדמות ומתקשה להביע רגשות. כמו כן מימדי גופה של השחקנית מאוד קטנים וזה הופך אותה לעוד פחות אמינה כגיבורת העל אותה היא מנסה להציג.

2. קייט אמורה להיות הגרסה הנשית של באטמן. דמות שאמורה להיות חזקה מנטלית ופיזית כמובן. בפועל קיבלנו כאן דמות דיי חלשה מצד אחד שמנסה לרצות את אביה ומנגד עושה את כל הטעויות על מנת להתריס אותו. דמות שהיא לא מרוסנת וחסרת כל שליטה עצמית המכניסה את עצמה למצבים מסוכנים שזהו פלא שהיא יצאה מהם בשן ועיין.

3. דובר על זה המון אבל גם אני חייב להדגיש את הנושא. במקום להתרכז בדמותה של קייט קיין ופיתוח דמותה של גיבורת העל. קיבלנו בפרק הפיילוט אופרת סבון להט"בית שתפסה את כל הפוקוס. במקום להציג לנו סדרת גיבורי על קיבלנו פרק של היפים והאמיצים רק בחושך.

4. כל האינטרקציה בין קייט ללוק פוקס ומה שהוביל את קייט למצוא את המחבוא של באטמן (מתחת לאיזה בניין ... נגיד) הרגיש מזורז ונועד להפגיש את קייט עם סודו של ברוס. כל זה בוצע בדרך שהיא לא דרך, קייט מצאה את המחבוא דיי בקלילות (ציפיתי מברוס להיות הרבה יותר מתוחכם).

5. כמה מפתיע שהחליפה של ברוס התאימה לקייט. בגדול מה שקייט לבשה בפרק הפיילוט היה מזעזעה ברמות על. בואו נגיד שזו היתה החליפה של ברוס (כן זאות עם הבלוטות המיוחדות לחזה נשי) אבל בסדר נזרום עם זה אולי בפרק הבא עם הפעה האדומה יסבירו שלוק עיצב לקייט חליפה חדשה.

6. נכון שקייט חזרה לגותהאם אחרי שנים של אימונים בסיביר (או אולוהים יודע איפה היא היתה כל השנים האלה). איך זה מסביר את תפקודה המושלט כבאטוומן אחרי שעה של היכרות עם כל הגאדג'טים של ברוס ?

סיכום

אני יודע שנטפלתי כאן המון לקטנות אבל כל הדברים הקטנים האלה פשוט הפריעו לי בצפייה. הם הפריעו לי בגלל שהם לא היו הגיוניים בעליל. במקום להציג את הגיבורה, מפיקי הסדרה החליטו שהמטרה העילאית של הסדרה היא להציג אג'נדות להט"ביות בכל הכח. חבל שהכיוון של הסדרה מלכתחילה הוא להתעסק בטפל ולא בעיקר. אנחנו נמשיך לעקוב אחר הסדרה אך אנחנו מקבלים כאן ווייבים של סופרגירל וזה לא דבר טוב כלל. 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

8 סרטים מומלצים שיהיה פשע לפספס ב 2024 חלק א

10 סדרות פעולה מומלצות שאתם חייבים להכיר

סרטים מומלצים 🎦 : 15 סרטי קולנוע חדשים שיהיה פשע לפספס ב 2023 חלק א