סקירת פיילוט של הברק השחור - בלי ציפיות ועם המון מחלוקות


ביקורת פיילוט - הברק השחור

לפני קצת יותר משבוע רשת CW השיקה את סדרת הברק השחור ( Black lightning ). אני מודה שלא ממש הכרתי את הדמות לפני. כמו כן לפי הטריילרים הראשונים כמו גם כל פיסות המידע שדלפו מכיוונה של הסדרה שניסתה בכל הכוח לחקות את לוק קייג' היא לא ממש דיברה אלי.
הברק השחור

אחרי הפתיח השלילי הזה אני מקווה שרובכם נשארתם לקרוא את פוסט המירמור הנוכחי. חייבים לתת את הכבוד הראוי לסדרה שהכריחה אותי לחזור ולכתוב אחרי חודש שלא ממש היה לי זמן לזה. הברק השחור כמו קוונטיקו בזמנו מציגים כאן מסר דיי בעייתי, מסר שלא ממש יכולתי לעבור עליו בלי לשתף את השנקל שלי בנושא.

אז מי אתה הברק השחור ?

הסדרה עצמה שמשודרת ב CW ונכון לעכשיו לא משתייכת לפלארוורס, מציגה טון שונה מארבעת אחיותיה הבוגרות (במקרה זה הילדותיות יותר). אם זה מבחינת הנושאים שהיא נוגעת בהם, המשחק שנראה הרבה יותר יציב יחסית לארבעת הסדרות האחרות וכמובן המסר שהיא מכתיבה (מסר שלא ממש קיים בארבעת הסדרות האחרות).
בניגוד לרוב הסדרות שאנו נתקלים בהן כאן אנחנו פוגשים גיבור שהוא כבר מעבר לשיא. אחד שכבר סיים את תקופת היותו גיבור על. בן אדם בגיל העמידה, איש משפחה ודמות מוכרת בקהילה בזכות תרומתו ולא בזכות היותו בעל כוחות על.

סדרות וסרטים שפונים לקהילה השחורה נוטות ליפול לאותו בור פעם אחר פעם. כל העניין של רגשות נחיתות של הקהילה שבוכה על מר גורלה ועל האפליה של החברה כלפיה מתחילה להימאס. אנחנו כבר בשנות האלפיים. אלה לא שנות ה 20 בהן אותה קהילה נתקלה בגזענות ממסדית. למרות כל אלה אותה קהילה כמו הסדרה עצמה ממשיכה להוביל את אותו הקו של התבכיינות על הממסד. כל זה למרות ההצלחה של הגיבור הראשי בתוך הקהילה כמו גם הצלחתו בחברה האמריקאית. הקריצות לכיוונה של הגזענות הממסדית (אותה גזענות שכבר לא קיימת שנים) נותנת לגיטימציה בפגיע בשוטרים כמו שהגיבור עצמו עשה במהלך פרק הפיילוט.

אז מי הנבל האמיתי של סדרת הברק השחור ?

האדם הלבן מתואר כאן כנבל האולטימטיבי (אם מוציאים מהכלל את דמותו של ג'יימס ראמר). כל מה שרע ונורא בעולמו של הברק השחור מתנקז באדם הלבן המרושע והאכזר. אם מסתכלים על הסצנה עם השוטרים בתחילת הפרק, מקבלים את הרושם הראשוני אליו מכוונת הסדרה. בהמשך אם מדלגים הלאה לעימות של גיבורינו עם צמד שוטרים נוסף, התמונה כבר מתבהרת. המסר הוא ברור, מותר לפגוע בשוטרים שמייצגים את הממסד שממשיך להתנכל לגיבורינו המסכן שהוא בסה"כ מנהל בית ספר מבוסס שחיי בשכונה טובה ואהוד על כולם. באמת שחייו קשים מאין שוא. אי אפשר להתעלם מהנבל המרכזי שגם הוא איך לא לבן מרושע, המתעב את גיבורינו.

סיכום

השורה התחתונה היא שברגע שהוליווד מתחילה לפמפם את דוקטרינות שטיפת המוח שלה (צדק חברתי ו SJW ) זה מתחיל להגעיל. סדרות גיבורי על צריכות להתרחק מפוליטיקה כמו מאש. מותר להן לקרוץ לכיוון אבל לבסס סדרה שלמה סביב הנושא ידחה חלקים גדולים מהקהל שכבר יש לגיבורים (הם יכולים לשאול את מארוול איך מתקדמות מכירות חוברות הקומיקס שקיבלו טיפול של ה Social Justice Worriors. נו אתם יודעים: הגרסאות הנשיות של ת'ור, אירון מן ועוד ... ). אני אנסה להמשיך עם הברק השחור בפרקים הבאים אבל אם ארגיש שהמגמה ממשיכה באותו קו רקוב, אוותר על הסדרה. זה לא יהיה יותר מידי קשה, לא היו לי ציפיות ממנה מלכתחילה.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

8 סרטים מומלצים שיהיה פשע לפספס ב 2024 חלק א

10 סדרות פעולה מומלצות שאתם חייבים להכיר

סרטים מומלצים 🎦 : 15 סרטי קולנוע חדשים שיהיה פשע לפספס ב 2023 חלק א