המלצה על סדרה - אנדור

המלצה על סדרת אנדור

בעקבות ניסיון דיי מר עם כל מה שיצא ממלחמת הכוכבים בשנים האחרונות ודיסני בכלל. דיי חששתי כשהגעתי לצפות בסדרת אנדור. סדרת אנדור למי שלא מכיר היא סיפורו הפרטי של קאסיין אנדור (דייגו לונה) אותו הספקנו להכיר בסרט רוג 1 שיצא לקולנוע לפני מספר שנים. 

טריילר לאנדור

מבט ראשון על סדרת אנדור מבית דיסני +

משלושת הפרקים הראשונים אנו מגלים פרטים נוספים על עברו של קאסיין החל מהילדות דרך הפלאשבקים כמו כן מחיי היום יום של הגיבור בבגרותו. אנחנו נכנסים לעניינים כאשר אנדור עושה מהלכים קצת גדולים עליו במספר מידות ובעקבות טראומה אישית הרודפת אותו שנים עד שבסופו של דבר אנחנו מגלים את השתלשלות העניינים שמביאה אותו להצטרפות למחתרת.

מה שמיוחד באנדור וגם ברוג 1 זה התת עולם הנוסף הזה של מלחמת הכוכבים אותו לא הכרנו בעבר. אנחנו מזיזים הצידה את הדמויות הגדולות והמרכזיות של היקום ומתרכזים באנשים הפשוטים אלה שעושים את העבודה השחורה מתחת לפני השטח עבור הגיבורים והנבלים של אותו עולם. כך נוצרת אווירה ריאליסטית מיוחדת של העולם אליו אנחנו יכולים ממש להתחבר עם המציאות היומיומית שלנו ובאותו זמן להיות מחוברים לעולם הפנטזיה שמלחמת הכוכבים מספקת לנו על מנת לברוח מהמציאות היומיומית. אנחנו מזיזים את העולם הזוהר של המדע בדיוני הקלאסי של מלחמת הכוכבים ויורדים אל מתחת לפני השטח על מנת להכיר את חייהם קשיי היום של האזרחים הפשוטים שתקועים באמצע הלחימה בין 2 הצדדים. 

טריילר לסרט רוג 1

טריילר רשמי לסרט רוג 1 מ 2016

רוב האנשים שממש מתים על מותג מלחמת הכוכבים לא ממש ספרו את רוג 1 ודיי מגחכים על הדמות אותה מגלם דייגו לונה. אני מנגד טוען שרוג 1 הוא סרט מלחמת הכוכבים המהנה ביותר (בעיני לפחות) מאז שדיסני רכשו את המותג.  המשחק של לונה אם זה בסדרה ואם זה ברוג 1 אולי דיי שבלוני ולא מציעה משהו ייחודי. עדיין אם  כל עניין חוסר הכריזמה של לונה מה שמשך אותי לתת ז'אנר הזה של מלחמת הכוכבים הוא הייקום הנוסף שנוצר כאן עבורנו. כמו ברוג 1 לא קיבלנו איזה גיבור קלאסי שניווט את כל הספינה לתוצאה המושלמת והרצויה, אלה קיבלנו סוף טראגי והרואי בו זמנית (משהו שלא ממש ראינו לפני כן ביקום זה). ברוג 1 כמו גם באנדור יש לנו המון דמויות משנה אפורות שמציגים לנו את היסודות הפחות זוהרים של העולם. כל אחת מהדמויות מנסה לפלס את דרכה על מנת לשרוד בעולם הקשה והאכזר שמתואר בסדרה. הגבולות בין טוב ורע מטושטשים כמעט לחלוטין. כל דמות מנסה לצוף מעל המים עם החלטות שנראות מוצדקות על הנייר עד שבמציאות אנחנו מגלים את ההשלכות המסוכנות של מהלכים רציונליים שבוצעו רק כמה סצנות לפני כן.

אני בטוח שגם כאן נחקור יותר לעומק את העולם האפור והמחוספס של מלחמת הכוכבים. בינתיים משלושת הפרקים הראשונים אני נהניתי ואני מצפה בקוצר רוח לפרקים הבאים של הסדרה.

הסדרה משודרת בדיסני +


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

8 סרטים מומלצים שיהיה פשע לפספס ב 2024 חלק א

10 סדרות פעולה מומלצות שאתם חייבים להכיר

סרטים מומלצים 🎦 : 15 סרטי קולנוע חדשים שיהיה פשע לפספס ב 2023 חלק א