10 סדרות פעולה מומלצות שאתם חייבים להכיר


בשנים האחרונות אנחנו חווים דעיכה משמעותי בכל מה שקשור לתחום הבידור שיוצא מהוליווד. אין הרבה סדרות שימשכו אותנו להידבק למסך מידי שבוע. היות וזה המצב זה גרם לי לחזור אחורה בזמן ולנסות להיזכר בכמה סדרות פעולה שממש אהבתי בשנים האחרונות. בפוסט זה ננסה להתמקד ב 10 סדרות אקשן שריתקו אותי למסך בשנים שהן רצו על המסך הקטן ואני חושב שזו הזדמנות מצויינת לחשוף אותן לחובבי הפעולה על מנת להשלים פערים לסדרות מומלצות שלא הכרתם.

recommended action tv shows
סדרות פעולה מומלצות

לוחם - Warrior

הסדרה מתמקדת בהגירה המאסיבית של הסינים לארה"ב לקראת השנים האחרונות של המאה ה 19. אנחנו רואים איך ההגירה הסינית לארה"ב עזרה להרים את מסילת הרכבת מהמזרח למערב. אנחנו רואים את פלגי המאפיה הסינית ששולטים בכל מה שקשור לרובעים שלהם בסן פרנסיסקו. אך יותר מכל אנחנו רואים את קרבות הקונג פו בין הפלגים השונים דרך עיניו של אחד המהגרים הטריים. בסדרה אנחנו גם רואים את החיכך של האוכלוסייה הסינית עם המשטרה המקומית וגם עם החברה האמריקאית הוותיקה יותר. הסדרה מציגה קרבות דיי ייחודיים בין כמה ממומחי אומנויות הלחימה הטובים כיום.

לוחם

טריילר לעונה הראשונה של לוחם
שחקנים – אנדריו קוג'י, אוליביה צ'אנג וג'ו טסלים
הסדרה התחילה את ריצתה ב 2019 ונכון לכתיבת שורות אלה מתוכננת לה עונה שלישית.

כנופיות לונדון - Gangs of London

כנופיות לונדון מספרת את סיפור הלחימה של כנופיות העיר בינם לבין עצמן על השליטה בעיר. הענינים מסתבכים כאשר ראש הכנופייה הגדולה ביותר נרצח. בעקבות הוואקום שנוצר, לונדון הופכת לשדה קרב בין כל המשתתפים שמשתוקקים לתפוס את השליטה על העיר כולה ולהפוך לכנופייה הגדולה בעיר.
הסדרה היא בריטית ומי שמפיק אותה הוא גארת' אוונס אחד מבמאי הפעולה המבטיחים ביותר של השנים האחרונות.
שחקנים – סופ דיריסו, ג'ו קול ומישל פיירלי

כנופיות לונדון

טריילר לעונה הראשונה של כנופיות לונדון
נכון לכתיבת מאמר זה יש 2 עונות והסדרה החלה את ריצתה ב 2020.

אדמת הפקר - Into The Badlands

הסדרה מתמקדת בעתיד פוסט מלחמת עולם / אזרחים עקובה מדם ומציגה בפנינו חברת מעמדות פיאודלית חדשה. חברה בה חל איסור מוחלט בשימוש בנשק חם. מה שגורם לכל המשתתפים להפוך למומחי אומנויות לחימה על מנת לשרוד בעולם הקיים. הברונים ששולטים על המחוזות הם האנשים היחידים בעולם החדש להם יש חופש יחסי לחיות את חייהם בזמן שכל שאר האנושות משועבדת לאותם ברונים. העולם החדש הוא ברוטאלי וקר. גיבורינו מתחילים לקלף פיסות מידע חדשות על העולם, הם מגלים מקומות חדשים מחוץ לגבולות הבדלנדס שהם הכירו, הם מגלים כוחות ייחודיים ופוטנציאל אישי ייחודי הקיים בתוכם. הסדרה מכילה קרבות מעניינים ובנוסף לצילום הבהיר והמיסטיקה שסובבת סביר ההיסטוריה של העולם אי אפשר להפסיק להתמכר ( ניתן לקרוא קצת יותר על הסדרה כאן).

אדמת הפקר

טריילר לעונה הראשונה של אדמת הפקר
שחקנים – דניאל וו, אמילי ביצ'ם, ניק פרוסט, לויס טאן וסיבן לאנג
הסדרה שודרה ברשת AMC בין השנים 2015 - 2019

כנופיית ברמינגהם - Peaky Blinders

סיפורן של כנופיות באנגליה של שנות ה 1900. הסדרה מתארת את מסע ההישרדות של חברי הכנופיות בעולם הקודר של המאה הקודמת דרך הברחות נשק, קרבות רחוב ולהיות צעד אחד לפני השוטרים שרודפים אותם לכל פינה. קיליאן מרפי מככב בסדרת המופת הזו מבית היוצר של סטיבן נייט. 

כנופיות ברמינגהם

טריילר
הסדרה רצה בין השנים 2013-2022 עם ששת עונותיה.

24

הסדרה הציגה לראשונה קונספט ייחודי של 24 פרקים פר עונה העוקבים אחר 24 שעות בחייו של הגיבור. ביממה הזאות אמורה להתחולל קטסטרופה בחייו של הגיבור אם זה בחייו האישיים ואם זה אירוע טרור גדול ממדים אותו הגיבור צריך למנוע בכל דרך אפשרית תוך יממה אחת. עם העונות חייו הפרטיים התמזגו לתוך מקצועו וכל עונה היא בלגן אחד גדול אותו גיבורינו צריך פתור כמה שיותר מהר. היות וצריך למלא 24 פרקים בתוכן של מותחן עצבים אינטנסיבי נראה שכל מה שגיבורינו עושה לכל אורך העונה לא מספיק טוב והנבלים תמיד נמצאים צעד אחד קדימה (אם הם הנבלים המרכזיים של העונה בכלל). 
שחקנים – קיפר סאת'רלנד, מארי לין קרייסקוב, קארלוס ברנארד, אלישה קאטברט, רייקו אילסוורת', קים רייבר ורוג'ר קרוס.

24

טריילר לעונה הראשונה של סדרת 24
הסדרה המרכזית רצה במשך 8 עונות בין 2001-2010 ברשת פוקס. בנוסף היתה את העונה המקוצרת 24: לחיות ביום אחר ב 2014 והנפילה שנקראת 24: Legacy  ב 2016 בלי קיפר סאת'רלנד.

מכת נגד - Strike Back  (שלושת גילגולי הסדרה)

סדרת מכת נגד היא סדרת פעולה שמיועדת לגברים. היא מספרת על הפעילויות המיוחדות של יחידת קומנדו בריטית אולטרה סודית. חוליה שנלחמת באיומים הגדולים ביותר שמאיימים על העולם. את סדרת מכת נגד אנחנו צריכים לחלק ל 3 שלבים / תקופות שונות:

strike back all teams
שלושת גילגולי סדרת מכת נגד
שלב ראשון

העונה הבודדת אותה הובילו ריצ'ארד ארמיטאג' ואנדריו לינקולן. בה הכול היה הרבה יותר אפור ופחות נוצץ.

מכת נגד

טריילר לעונה 1

שלב שני

4 העונות שהובילו פיליפ וינצ'סטר וסאליבן סטמפלטון שהצליחו להפוך את מכת נגד לתופעה. בעונות האלה ראינו את היחידה רודפת אחר הנבלים על פני היקום כולו. 

מכת נגד

טריילר לעונה 2

שלב שלישי

שלושת העונות שהגיעו אחרי ניסו בכל הכוח לשחזר את ההצלחה של הסדרה כאשר היא חזרה למסך אחרי ביטולה (ביקורות לעונות 6 ו-7).

מכת נגד

טריילר לעונה 6
מכת נגד בגלגולה השני לדעתי היא סדרת אקשן טהור המבדרת ביותר שנתקלתי מאז ומתמיד. היא הציגה המון אקשן ולא רק זה, הכריאוגרפיה של כל סצנות הלחימה נראתה מציאותית וצולמה באופן שנראה הרבה יותר ברור. העלילה היתה סבירה רוב הזמן והצופה יכול היה לעקוב בקלות. כמו כן היא הציגה לנו את מעלליהם של צמד האלפות שפשוט עשו את כל העולה על רוחם.
שחקנים - ריצ'ארד ארמיטאג', אנדריו לינקולן, פיליפ וינצ'סטר, סאליבן סטמפלטון, מישל לוקס, ג'יימי באמבר, רונה מיטרה, יאסמין קיי אלן,רוקסאן מקי, ווראן בראון, דניאל מקפארסון, אלין סומארואטה וצ'ארלס דאנס
שלושת גילגולי הסדרה שכללו 8 עונות שודרו ברשת סינמקס בין השנים 2010-2020

ניקיטה - Nikita (צמד הסדרות)

הדמות המרכזית של הסדרה היא בחורה שנקלעת למצב בו חייה משתנים וניתנת לה האפשרות בין למות לבין להצטרף ליחידה סודית של הממשל על מנת לנטרל איומים על החברה. גיבורתנו כמובן בוחרת באפשרות השנייה והופכת לאחת המתנקשות הקטלניות ביותר בארגון. עם הזמן ככל שכמות הגופות מתחילה להצטבר גיבורתינו מתחילה לחפש אפשרויות יציאה מהארגון לה מכרה את נשמתה.
כמו במקרה של מכת נגד לסדרת ניקיטה יש 2 גילגולים. 

סדרות ניקיטה 1997 מול 2010
צמד סדרות פעולה - ניקיטה 1997 ו- 2010
הראשון

ניקיטה 1997

פתיח לסדרה
היא סדרה בה כיכבה פטה ווילסון בין השנים 1997 – 2001

השניה

ניקיטה 2010

טריילר לעונה הראשונה של ניקיטה
היא סדרה בכיכובה של מגי קיו בין השנים 2010-2013 

בונוס

ישנם 2 סרטים משנות ה 90 שהתבססו על אותה הדמות ואלה הם:
1. ניקיטה של לוק בסון בכיכובה של אן פארילאוד מ 1990. 
2. Point of No Return בכיכובה של בידג'ט פונדה מ 1993.
אני אישית אהבתי הרבה יותר את הסדרה בה כיכבה פטה ווילסון שהציגה את הפינות החשוכות ביותר של אותו ארגון סודי לו שיעבדה את חייה. לאורך הסדרה ראינו איך הדמות הראשית מנסה למצוא לעצמה פרצה על מנת להחזיר לעצמה את חייה ואת החופש שכולנו לוקחים כמשהו שהוא מובן מעליו. היא הציגה לנו את הסיוט המתמשך של חיים בלי אף רגע של פרטיות ומצב מתמיד של פיקוח בו אם תסטה טיפה מהמסלול אליו הארגון מכוון אותך תמצא את עצמך עם כדור בראש.
שחקנים – פטה ווילסון, מגי קיו, רוי דופיוס, אלברטה ווטסון, יוג'ין רוברט גלזר, מתיו פרגוסון, שון ווסט, לינדזי פונסקה, אהרון סטנפורד וקסאנדר בארקלי.

זהות בדויה - Alias

בדומה מאוד לסדרת ניקיטה, זהות בדויה לוקחת את הקונספט של ארגון סודי שמשתמש בסוכנת מבריקה למשימות מיוחדות על מנת להציל את העולם מהאיומים הרגילים איתם סוכנויות הביון מתמודדות בדרך קבע. בניגוד לניקיטה, זהות בדויה היא הרבה יותר רכה וידידותית לכל המשפחה. היא מציגה את האיומים איתם הסוכנים המיוחדים מתמודדים בלי כל המטען הרגשי שמגיע עם התפקיד. הסדרה בזמנו הזניקה את הקריירות של ג'ניפר גארנר ובראדלי קופר.

זהות בדויה

טריילר לעונה 1
שחקנים - ג'ניפר גארנר, רון ריפקין, קארל לומבלי, מייקל ווארטן, קווין וואיסמן, ויקטור גארבר, גרג גרונברג, רייצ'ל ניקולס ובראדלי קופר
הסדרה רצה בין השנים 2001-2006 עם 5 עונות.

באנשי - Banshee

באנשי בזמנו הייתה אחת מהסדרות היותר אלימות שנראו בטלוויזיה. קרבות אגרופים שהיא הציגה היו פשוט ברמת עילוי יחסית לכל מה שנראה על המסך באות התקופה. הסדרה סיפרה את סיפורו של פושע שרק השתחרר מהכלא. בדרך נס הוא לוקח על עצמו את זהות שוטר חדש שמגיע לעיירה קטנה על מנת להסדיר בה את הסדר. מה שמיוחד בסדרה הזאות אלה הרבדים האינסופיים של ניגודיות שהיא מציגה כמעט בכל תחום שהיא נוגעת. אם זה הקהילה האמישית מול החיים המודרניים בעיירה קטנה בארה"ב. הפושע שהופך לשוטר, הנבל שכל הזמן על הקצה והרקע ממנו הוא מגיע. יותר מכל סדרת באנשי התאפיינה בכתיבה מצוינת של העלילה שריתקה את הצופה במשך 4 עונות.

באנשי

טריילר לעונה 1.
שחקנים – אנטוני סטאר, איבאנה מילצ'ביץ' ואולריך תומסן.
הסדרה רצה ברשת סינמקס בין השנים 2013-2016.

אחים לנשק - Band of brothers

הסדרה מתמקדת בפלוגה שלמה של גברים שנשלחים להילחם באויב הנאצי בשלהי מלחמת העולם השנייה. לא סתם השתמשתי במילה פלוגה במשפט הראשון היות וכמות הדמויות שאיתם אנחנו נפגשים כאן היא עצומה. זוהי סדרה בהפקתו של שפילברג שריכז כאן כמות עצומה של שחקנים מצוינים שהתפתחו בנו / המשיכו את הקריירות שלהם אחרי הסדרה הזו של אחים לנשק. אחת מסדרות המלחמה העשויות כל כך טוב שהיא פשוט נתקעה לי בראש 20 שנה אחרי לקראת הרכבת רשימת ההמלצות הזו לסדרות פעולה שהן עילוי. אחים לנשק היא בהחלט סדרת עילוי, החל מהעלילה המצוינת, ההפקה המושלמת וכמובן סצנות הפעולה בהן הפלוגה השתתפה בזמן הלחימה מול הנאצים.
העלילה שמקשרת כאן את אינסוף חברי הפלוגה בינם לבין העלילה המרכזית של הסדרה היא היהלום שבכותרת. אם עדיין לא צפיתם בשלמות הטלוויזיונית אתם חייבים לסגור את הפער הזה. סדרת האחים לנשק היא בעלת עונה 1 בודדת ששודרה ב 2001. סדרת המשך המנסה לעקוב אחר פורמט דומה היא סדרת הפסיפיק מ 2010 שעוקבת אחרי אירועים דומים בצד הפסיפי של הלחימה מול הכוחות היפנים.

אחים לנשק

טריילר לסדרה
שחקנים – דמיאן לויס, רון ליוינגסטון, דוני וולברג, מייקל קולדיץ וסקוט גריימס.

אני יודע שיש אינספור סדרות פעולה מצוינות שחלקכם ירגישו שצריכות להיות ברשימה זו. אלה הן העשרה שנחרטו אצלי בזיכרון מה 20+ שנה האחרונות. אני מתכנן סדרה של כמה מאמרי המלצות לסדרות לפי תתי ז'אנרים בדיוק כמו זה. אני חושב שתמצאו את הסדרות שגם אתם אהבתם וחושבים ששייכים לז'אנר הפעולה במאמרים הבאים שישתייכו לתת ז'אנרים נוספים שאני מתכנן.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

8 סרטים מומלצים שיהיה פשע לפספס ב 2024 חלק א

סרטים מומלצים 🎦 : 15 סרטי קולנוע חדשים שיהיה פשע לפספס ב 2023 חלק א