די סי קומיקס: קריסתה של אימפריה

 די סי קריסתה של האימפריה

לפני רק כמה שבועות חווינו באזז עצום מהיקום הגוסס של DC וזה לא היה בגלל סרט בלאק אדם שהיה בינוני במקרה הטוב וסרט כושל במציאות שהפסיד כסף עבור אולפני האחים וורנר. הדבר הכי טוב שהיה בסרט הזה (ועל זה יסכימו רוב הצופים) הייתה חזרתו של הנרי קאוויל לתפקיד סופרמן והעימות הפוטנציאלי שיכולנו לקבל בין סופרמן לבלאק אדם בעתיד. 

קצת אחרי זה או פחות או יותר באותו הזמן דיסקברי התמזגו עם האחים וורנר וההנהלה החדשה החליטה לחתוך בכל מה שאפשר על מנת לחסוך בעלויות. אם זה סרט באטגירל שבוטל כמו גם פרויקטים אחרים שהיו תחת המטריה של האחים וורנר שקיבלו את הטיפול של הגרזן של היו"ר החדש של וורנר-דיסקברי זאסלב.

כמה שבועות אחרי זה קיבלנו את הבשורה שג'יימס גאן ביחד עם פיטר סאפרן יהיו הפנים החדשות שינהלו את כל מערך הסרטים והסדרות של די סי. הדעה שלי על גאן היא ידוע, אני לא מת על ההומור המוזר שלו ולא ממש התחברתי לרוב הסרטים אותם הוא ביים. בעיני הוא האיש הלא נכון על מנת להחיות את היקום הגוסס של די סי בגלל שהוא עשוי מאותו החומר בדיוק כמו כל הפקידות אותה הוא החליף תחת וולטר המדה. לגאן הייתה את היכולת להוציא את המקסימום מגיבורים שוליים בזמן שאף אחד לא ציפה לקבל מהם שום דבר אבל ברגע שרף הציפיות טיפה עלה הוא פשוט נכשל בקופות (יחידת המתאבדים 2). לצערו של גאן וורנר-דיסקברי נמצאת בבור חובות עצום וכל מה שהיא צריכה כיום הוא מזומן. גאן כבמאי לא הצליח לגרוף כמויות כסף עצומות עם הפרויקטים השוליים שלו. השאלה היא האם הוא בכלל מסוגל לייצב ולבנות את גיבורי המיינסטרים של דיסי. כי ההומור המוזר שלו והטאץ' המיוחד לא יעבוד כאן כשכל הפוקוס של היקום הוא על הדמויות מסוג סופרמן, באטמן ווונדר וומן. את פיטר ספרן אני זוכר לשלילה מסיבות אחרות עוד מהתקופה שהוא הריץ את סדרת קוונטיקו ב ABC, אם ממש בא לכם, אתם מוזמנים לקרוא על זה כאן.

הטעות הראשונה של גאן את ספרן הייתה פשוט להעיף את קאוויל מתפקיד סופרמן. קאוויל שהיה אחד הליהוקים המושלמים לתפקיד חוטף את הגרזן ביום אחד בהיר והאינטרנט פשוט התהפך על גאן בין רגע. המהלך הזה של ההנהלה החדשה נעשה כדי לרענן את השורות. לטענת גאן קאוויל מבוגר מידי והם כרגע כותבים תסריט לסופרמן צעיר יותר. מה שזה אומר שאנחנו לא הולכים לקבל סופרמן בשיאו שילחם בנבלים החזקים של היקום אלה גרסת סמולוויל בקונוטציה של שנות הקולג' של סופרמן. מעניין מי רוצה לראות את זה ? התשובות כמובן אצל גאן.

מה שנחשף לעיני כל אחרי הפיטורים של הנרי קאוויל זה שגאן בעצם מתכנן לעשות ריבוט לכל היקום הנוכחי. מיד אחרי הפרידה מקאוויל גאן החליט ללכת לבכות ברשתות החברתיות על זה שלא ממש מכבדים את המהלך שהוא ביצע. דיי מביך אם אתם שואלים אותי אבל היי, הבן אדם עסוק כל היום בלפמפם את עצמו ברשתות החברתיות.

הבאה בתור לקבל את גרזן הפיטורים היתה פטי גנקינס שנחתכה מוונדר וומן ,3 מה שהקפיא את הסרט. עתידה של גל גדות נמצא בערפל והיא כנראה בדרך החוצה אחרי קאוויל וג'נקינס. כשגאן נשאל לגבי הבאטמן של בן אפלק הוא בגדול רמז שגם הוא סיים את הסיפור וישנה אפשרות שהוא יביים משהו עבור ההנהלה החדשה. לפני כמה ימים דוויין ג'ונסון הכריז שגם הוא חטף את הגרזן והוא לא ממשיך יותר ביקום של ה DCEU. אנחנו הולכים לכיוון ריבוט לכל מה שזאק סניידר נגע בו. 

מה שמעניין שהבאטמן האנמי של פטינסון נשאר ביקום וקיבל אור ירוק לסרט המשך. סרט ג'וקר 2 שיהיה מיוזיקל WTF ? נמצא בתכנון. סרט סופרמן השחור של ג'י ג'י אברמס וטנהסי קוטס עדיין נמצא בשלבי הפקה. אני אישית לא ממש מבין איך כל זה מתחבר למה שגאן בונה אבל נראה. 

זה עדיין לא הוכרז אבל כל ארבעת הסרטים שמתוכננים לצאת מכיוון די סי בשנה הקרובה: פלאש, אקוומן, שאזאם 2 והבלו ביטל. הם סרטים שאין שום טעם לראות, אחרי הכול, כל היקום הזה מתאפס אוטוטו. סצנות הקמאו של קאוויל, גדות ואפלק נחכתו מהפלאש. מייקל קיטון אחרי ביטול של סרט באטגירל וקיצוץ מסיבי בסצנות הפלאש גם כן מחוץ ליקום, כך שאם מדברים על סרט הפלאש אין כל טעם לראות אותו בלי קשר לריבוט של היקום. כך בין רגע נשרפו להם כמעט מיליארד דולר שהושקעו בארבעת הסרטים האלה. מזל טוב וורנר אתם עדיין מחזיקים בתואר – World Dumbest Company.

אבל כאן זה לא נגמר, לפני כמה שעות ראיתי את הסרטון הבא של מיסטר H בו הוא מציין שאולפני סוני הזיזו את הבכורה של סרט 65 עם אדם דרייבר לאותו סוף שבוע בו יוצא שאזאם 2. אתם מבינים מה כרגע קרה כאן ? זה מדהים בעיני. בשנים האחרונות אף אולפנים לא היה מציב את הסרטים שלהם כדי ללכת ראש בראש בסרטי קומיקס. אפילו הסרטים הכושלים של די סי היו עושים מספרים יפים בשבוע הראשון. סוני כמו טורף על, מריחה את הדם ואת הגסיסה של וורנר-דיסקברי ומציבה את הסרט 65 שממבט ראשון נראה כמו סרט בינוני + מהטריילר האנמי שלו כדי ללכת ראש בראש מול שאזאם 2 רק כדי לא להתחרות עם צעקה 6. 

BIG WIN! Sony Moves 65 Adam Driver Dinosaur Movie To SHAZAM 2 Opening Weekend! The Downfall Of DC

BIG WIN! Sony Moves 65 Adam Driver Dinosaur Movie To SHAZAM 2 Opening Weekend! The Downfall Of DC

כמו שאתם רואים וורנר-דיסקברי הן גופה מהלכת, 4 הסרטים הקרובים שלהם הם DOA עוד לפני שהם יצאו למסכים ועוד לפני שבכלל קיבלנו טריילרים על מנת להתרשם מה יהיה שם. על תסתמכו על מה שאני כותב לכם פשוט תתרשמו ממה שהמתחרים של וורנר עושים וזה אומר לכם הכול. 4 הסרטים האלה יהיו כולם כישלונות מהדהדים בקופות מהם גאן כנראה יצליח להסיר את האחריות, אחרי הכול הוא לא היה שותף ביצירתם. ממה שהוא לא יצליח להסיר אחריות יהיה סרט הסופרמן אותו הוא כותב. גאן מדבר על תוכנית ל 10 שנים אבל מה שהוא כרגע צריך זה נס. 

אחרי שגאן המעיס את עצמו על כמות מאוד גדולה של צופי היקום של די סי. סרט סופרמן הזה צריך להיות בגדר של שלמות קולנועית כדי שיחצה את רף המיליארד. כל תוצאה אחרת תערער את מעמדו לקראת ההמשך. הסרטים הבאים אחרי סופרמן גם כן יצטרכו להתקרב לרף המיליארד כי וורנר-דיסקברי כבר עכשיו מדממים מזומנים תארו לעצמכם איך הם הולכים לספוג את ההפסדים של פלאש, אקוומן, שאזאם 2  והבלו ביטל.

לדעתי האישית לוורנר -דיסקברי פשוט אין עתיד, הסיכוי שגאן יצליח להחיות את הגופה של ה DCU שואף ל 0. אני חושב שבסיום הריצה הזאות של גאן וורנר-דיסקברי יהיו מאוד קרובים לפשיטת רגל עד לפשיטת רגל עצמה ובמקרה הזה. אם הם יוצאו לכונס נכסים יש סיכוי שמישהו בעל הבנה, כסף, ורצון טוב יוכל לרכוש את המותג של די סי בהנחה משמעותית. 

אני מאוד מקווה שאני טועה אבל היי ... הזמן יגיד אם סתם כתבתי שטויות כרגע.


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

8 סרטים מומלצים שיהיה פשע לפספס ב 2024 חלק א

10 סדרות פעולה מומלצות שאתם חייבים להכיר

סרטים מומלצים 🎦 : 15 סרטי קולנוע חדשים שיהיה פשע לפספס ב 2023 חלק א