התרשמות מסדרת אדוני האוויר

סדרת אדוני האוויר

אתמול התפניתי לצפות בצמד הפרקים הראשונים של אדוני האוויר. אם אני לא טועה הרעיון של הסדרה הזאות היה בתכנון תקופה מאוד ארוכה. הסדרה אמורה לתת לנו זווית נוספת על מלחמת עולם השנייה הפעם מנקודת המבט של טייסי המפציצים האמריקאים. למי שקצת יותר מבוגר אמור לקשר את הסדרה לאחים לנשק והפסיפיק.

מפיקי הסדרה ניסו ליישם את מה שראינו מאחים לנשק והפסיפיק לפני כמה שנים. התמקדות בטייסת מפציצים ששילבה צוותי אוויר וקרקע שהשתלבו ביחידה שביצע גיחות והפצצות בשטח האויב. לפי צמד הפרקים הראשונים הסדרה מתרכזת ב 2 דמויות מרכזיות כאשר מסביבם מגוון רחב יחסית של דמויות משנה ודמויות שוליות עוד יותר שמרכיבות את הטייסת.

Masters of the Air — אדוני האוויר

From the executive producers of Band of Brothers and The Pacific comes Masters of the Air

יחסית למה שרץ כיום על המסך הקטן אדוני האוויר בהחלט מתעלה על סדרות אחרות. אך אם משווים את הסדרה לאחיותיה הבוגרות (אחים לנשק והפסיפיק) היא בהחלט ירידה ברמה יחסית לסדרות אלה. קשה להצביע במדויק על הסיבה אך יש לי כמה כיוונים לחוסר ההתחברות לאדוני האוויר. לדעתי המשחק של אוסטין באטלר וקאלום טרנר לוקה בחסר. אם זה באטלר שמפגין אנמיות מופרזת ואם זה טרנר שמתאמץ יותר מידי לאורך הפרקים. באטלר שאמור להיות הדמות המרכזית קצת יותר היא ליהוק מוטעה היות והתנהלותה של הדמות אותה הוא מגלם לא מתאימה למבנה גופו הקטנטן. טרנר אמור לגלם דמות שהיא רב סרן אך נראה כמו ילדון בן 16 על המסך.

היות ויש בעייתיות עם צמד הדמויות המרכזיות קצת קשה להתחבר אליהן ולהתחבר לעלילה המרכזית של הסדרה. הדמויות המרכזיות אמורות לחבר אותנו לכל דמויות המשנה שיש בסדרה ולגרום לנו להתעניין בחייהם. זה פשוט לא קורה באדוני האוויר. בניגוד לאחים לנשק שם כל דמות משנה הייתה ייחודית ומיוחדת, באדוני האוויר אנחנו לא מקבלים את העומק הזה בדמויות המשנה שאנחנו רואים על המסך.

מה שנשאר לנו ליהנות ממנו זה האווירה הכללית של שנות ה 40. האוטנטיות של כל הסביבה שמחזירה אותנו 80 שנה לאחור. אנחנו חווים את המפציצים העתיקים, רואים איזה צוות שלם מתפעל את המכונה העצומה הזאות באוויר. אנחנו מבינים את הסיכון הגבוהה שאותם צוותי אוויר לקחו על עצמם בכל משימה מעבר לקווי האויב. ראינו עד כמה צוותי האוויר התבססו על נווטים שהיו בתוך המפות כל הטיסה על מנת להבין איפה הם נמצאים (בניגוד ל GPS שאנחנו לא יכולים לשרוד בלעדיו היום). חיי החברה של צוותי האוויר והקרקע בבסיס והאינטראקציה שלהם עם תושבי המקום נראית מוזרה בלי הפלאפונים ומכשירי הטק אליהם אנחנו התרגלנו בחיי היום יום.

בסופו של דבר אדוני האוויר נראית כמו סדרה נחמדה שמחזירה אותנו בחזרה בזמן כדי לחוות את מלחמת העולם השנייה. לצערי היא לא מצליחה להתעלות אפילו לרמתה של הפסיפיק על מנת לבדר אותנו כראוי. היא משעממת ולא מובנת לפרקים באותו הזמן היא בהחלט מצליחה להציג לנו את האווירה של שנות ה 40 בזמן מלחמה נוראית שהעולם חווה רק לפני כמה עשורים.

הסדרה משודרת באפל טי וי

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

8 סרטים מומלצים שיהיה פשע לפספס ב 2024 חלק א

10 סדרות פעולה מומלצות שאתם חייבים להכיר

סרטים מומלצים 🎦 : 15 סרטי קולנוע חדשים שיהיה פשע לפספס ב 2023 חלק א