ביקורת החץ הירוק עונה 1

החץ הירוק עונה 1

אחת מתוכניות טלוויזיה החדשות שיצרו באז עצום בעונת סתיו זו הייתה החץ הירוק. מהרגע שראיתי את הטריילר ידעתי שזה נראה טוב מאוד , וזה משהו ששווה לבדוק. החל מהפרק הראשון ניתן היה לראות שהושקע הרבה כסף בסדרה ע"י CW  . האפקטים המיוחדים , סצנות הקרב ואיכות הצילום נעשו ברמה גבוהה מאוד , החץ הירוק נתן הרגשה כאילו אנו צופים בסרט עם תקציב של 100 מיליון דולר.
העלילה הייתה מרתקת ברוב חלקי העונה. הסיפור העיקרי מתמקד בצעיר עשיר, מפונק וחסר אחריות, שמוצא את עצמו על אי מסתורי לבד, באמצע שום מקום. אנחנו לא בדיוק יודעים מה קורא לו באי , אך בכל פרק אנו מקבלים הצצה קטנה לאירועים המתרחשים על האי ומבינים כיצד אירועים אלו מעצבים מחדש את דמותו של אוליבר קווין והופכים אותו לחץ הירוק. העלילה הראשית היא ... סבירה אי אפשר להתפעל ממנה, לעומת זאות ההבזקים אל האי משאירים אותנו דבוקים למסך כל פעם מחדש. יוצרי הסדרה הצליחו איכשהו למצוא את המינון המתאים של הבזקים שקרו לפני 5 שנים בכל פרק כדי שהקהל יתמכר לסדרה ויסתקרן לגלות מה באמת קרה לאוליבר על האי המסתורי.
הבעיה היחידה שיש לי עם הסדרה היא האופי והאישיות הבעייתיים של אוליבר קווין .לייתר דיוק הביקורתיות שלו כלפי עצמו. אני מבין שהמפיקים / הכותבים של החץ הירוק רצו להדגיש את השינוי המסיבי שאוליבר קווין היה צריך לעבור . למרבה הצער התוצאה הסופית של השינוי הייתה מנותקת לחלוטין מהמציאות. הבחור חוזר הביתה אחרי שהוא היה תקוע על אי בודד במשך 5 שנים והדבר היחיד שהוא רוצה לעשות הוא: להעניש את הפושעים שמזהמים את העיר?  זה פשוט לא נשמע לי הגיוני . הוא לא רוצה לבלות זמן עם משפחתו , חבריו , חברתו לשעבר או להשיג אחת חדשה (הבחור לא היה עם בחורה 5 שנים) , או פשוט ליהנות מחיים. אין לו מחסור בכסף הוא יכול לעשות ולהשיג מה שהוא רוצה , אבל הוא רק רוצה להילחם בפשע. להעניש את העשירים , כי לפי הסדרה הם מקור כל הרוע . הרשה לי להאיר את עיניך אוליבר, אתה די עשיר ולכן כדאי שתפסיק לרחם על ההצלחה הכלכלית של המשפחה שלך.

סצנות הקרב בסדרה היו טובות מאוד ,העלילה הייתה סבירה - ממוצעת , עם די הרבה חורים, אבל אני מנסה להתעלם מהם ולהתמקד בנושאים החיוביים שהחץ הירוק מציע (בפלאשבקים כמו שציינתי קודם )ובשורה התחתונה הדברים החיובים הם הרבה יותר משמעותיים מאשר הדברים השליליים. הסדרה החלה די מגניב אך עם הזמן התחילה לעבד גובה ככל שהעלילה התקדמה (הסדרה הפכה לדרמה גנרית) אבל היוצרים של החץ איתרו את הבעיה בזמן ושתלו את סלייד וילסון (מנו בנט) בזמן הנכון. מאז החץ הירוק חזר להיות מעניין ומרתק שוב . אפילו היה להם פרק שכלל ~ 80% פלאשבקים מהאי של אוליבר עם סלייד וילסון, משהו שאני אהבתי מאוד. לצערנו לקראת סוף העונה הסדרה התחילה שוב לאבד את זה והפעם אפילו מנו בנט ובתו של יאו פיי  לא הצליחו לעזור ולהציל את המצב.


הפרק האחרון הביא עימו רף ציפיות גבוה, אך עד מהרה הפך להיות זול ודי מגוחך רוב הזמן . סצנת הקרב בין החץ הירוק לבין ומלקולם על הגג נראתה אכזרית ומדהימה ,היא הייתה הדבר הטוב ביותר בפרק הסיום אבל לצערנו סצנת הקרב הייתה קצרה מדי. סופו של מלקולם היה מאכזב ופגע בתוצאה הסופית של הפרק כולו. העונה הסתיימה עם כמה שאלות פתוחות לגבי גורלם של מספר דמויות (לפחות אלה שלא מתו) ויהיה מעניין לראות מה יקרה בעונה השנייה של החץ הירוק.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

8 סרטים מומלצים שיהיה פשע לפספס ב 2024 חלק א

10 סדרות פעולה מומלצות שאתם חייבים להכיר

סרטים מומלצים 🎦 : 15 סרטי קולנוע חדשים שיהיה פשע לפספס ב 2023 חלק א