סקירת משחקי הכס עונה 7 פרק 7 - הדרקון והזאב



ביקורת משחקי הכס עונה 7 פרק 7 - הדרקון והזאב

העונה השביעית והלפני אחרונה של משחקי הכס הסתיימה בפרק ארוך למדי. לזכותו ייאמר שהוא המשך של הפרקים הקודמים, דבר שהוא כבר לא מובן מאליו בסדרה. למרבה הצער, כמו הרבה דברים אחרים בעונה, גם הוא עומד בסתירה לעונות מוקדמות יותר.

הפרק נפתח במעלה מלך, לשם הגיעו הבלתי טמאים, אחרי צעידה ארוכה בלי אוכל מצוק קאסטרלי. גם הדות'ראקים מגיעים, הם כנראה חיכו לא רחוק מכאן במשך כל הזמן שעבר מאז התקיפה על השיירה של צבא לאניסטר. בתוך העיר החיילים מכינים חביות זפת, כי ערימות של חומר דליק זה בדיוק מה שאתה רוצה שיהיה לידך כשדרקון מסתער לכיוונך. ג'יימי וברון מנצלים את ההזדמנות כדי לנהל שיחה ארוכה על פינים וג'יימי מיטיב לסכם את העונה - "אולי זה באמת הכל פינים בסופו של דבר".
בדרך לבור הדרקונים, מיסאנדיי תוהה למה הדרקונים צריכים מקום מיוחד. היא כבר שכחה את האיכר האומלל שהביא לדאני את עצמותיה החרוכות של ביתו הקטנה. המשך הדרך לבורות הדרקונים רצוף במפגשים מחדש. טיריון ופודריק נפגשים אחרי זמן ארוך שלא נפגשו ולא אומרים שום דבר חשוב. בריין נפגשת עם הכלב - נראה כאילו המפגשים של בריין הם הסיבה היחידה שסאנסה שלחה אותה לכאן. בכל מקרה, הם נשמעים די ידידותיים וכמעט אפשר לשכוח שהם ניסו להרוג זה את זו בפעם הקודמת שנפגשו. השיחה הבאה היא בין ברון וטיריון ואפשר ממש לשכוח שהם נפגשו לפני שני פרקים, כשברון ארגן את המפגש בין טיריון וג'יימי, כי זה נשמע כאילו הם לא נפגשו שנים ארוכות. ברון אומר שדאג לעצמו היטב כי עכשיו הוא מביא אל סרסיי שני בוגדים. אני מניח שאחד מהם הוא טיריון, אבל עם דאבוס, ג'ון, ואריז וג'ורה בפמליה, קשה לדעת מי הבוגד השני אליו הוא מתייחס.
lena heidy is cersei in game of thrones season 7 episode 7
סרסיי

כולם מגיעים אל בור הדרקונים וברון לוקח את פוד הרחק משם, לפני שיגיד בטעות משהו בעל משמעות. לאחר המפגשים מגיע הזמן להחלפות המבטים רבות המשמעות. הפמליה של סרסיי נכנסת, והכלב מחליף מבטים עם אחיו, ההר. טיריון מחליף מבטים עם סרסיי, ג'יימי מחליפה מבטים עם בריין, יורון מחליף מבטים את ת'יאון. מזל שהראתם לנו את כל החלפות המבטים האלה, אחרת לא היינו יודעים שלכל האנשים האלה יש רגשות אלה כלפי אלה. החלפת המבטים בין ג'יימי ובריין מעוררת בקוראי הספרים תקווה שאולי בסופו של דבר בריין תהיה חצי מהזוג אליו הם מייחלים, במקום להיות בזוגיות עם טורמונד כמו שהצופים מקווים.

עדיין יש זמן עד שהפגישה תתחיל כי דאני דופקת איחור אופנתי, ולכן מתחילה התכנית האמנותית - הכלב מדבר עם ההר. או אל ההר, לפחות, ומבטיח להיות זה שיחסל אותו בסופו של דבר. הידד, קיבלנו אישור לקלגיינבול!
ואז מגיעה ההפתעה הראשונה בפרק מלא ההפתעות הזה. ההפתעה היא שלדאני יש דרקונים. דאני עם דרקונים! מי היה מאמין? זאת לפחות הפעם השלישית בסדרה שהיא מפתיעה עם דרקונים, כך שזה היה ממש לא צפוי.

הגיע הזמן שהישיבה המיוחלת תתחיל, אבל רגע, יורון ות'יאון עדיין לא דיברו. יורון מדבר במשך כמעט דקה וכולם, כולל שתי מלכות, מלך אחד, הימנים של כולם ועוד כמה לורדים מכובדים, שומעים את ההבלים שלו במשך כמעט דקה שלמה לפני שסרסיי סותמת לו את הפה.
סרסיי לא רוצה להכריז על הפסקת אש - היא דואגת שברגע שכוחותיה לא יהיו בשטח, דאנריס תאסוף בני ברית נוספים ותכפיל את צבאה פי 4, חשש שנראה קצת מוזר כי מבחינת הסדרה נראה שכל צבא קיים כבר מחוייב לאחד מהצדדים ובכלל לא בטוח שיש בווסטרוס צבא גדול פי 4 מצבאה של דאני. דאני מרגיעה אותה - היא מתחייבת שמעלה מלך לא תהיה תחת איום כל זמן שהאיום מצפון קיים, אבל סרסיי לא משכנעת. כדי לשכנע אותה, אנו חוזרים אל התכנית האמנותית - הכלב חוזר עם ארגז על הגב. קודם הספיקה טפיחה קלה כדי לגרום למת שבתוכה להשתולל, עכשיו הוא דווקא בשקט כל זמן שסוחבים אותו, שפותחים את הארגז באיטיות ואפילו כשהארגז פתוח. רק כשהכלב הופך את הארגז הוא מתעורר. אין ספק, לבחור יש חוש דרמטי מפותח.

שבעה אבירים נמצאים במקום כדי להגן על סרסיי ואיש מהם לא נוקף אצבע בשעה שהמת מסתער לעבר סרסיי, שנבהלת מאוד מהעניין כי היא מעולם לא ראתה מת חי חוץ מאשר כל יום במהלך שתי העונות האחרונות בכל פעם שההר היה בסביבה. אחרי שהמת מחוסל יורון תוהה אם הם יודעים לשחות ונענה שלא, מה שגורם לי לתהות איך בדיוק הם קשרו את השרשראות מסביב לויסריון בפרק הקודם. יורון מרוצה - הוא יחזור לאי שלו ויישאר שם עד שהאיום ייעלם, כי הוא ראה הרבה דברים בחיים שלו וזה היה הכי מפחיד - אפילו יותר מהדרקון שנחת כאן לפני חמש דקות.

Game of Thrones: Season 7 Finale Preview (HBO)

"There's only one war that matters. And it is here." Game of Thrones

המצגת שכנעה את סרסיי - היא מוכנה להפסקת אש בתנאי שג'ון לא יצטרף ללחימה על כס הברזל אחרי שהאיום מצפון יוסר. מה זה משנה בדיוק? לג'ון יש צבא קטן ועלוב, בטח בהשוואה לדות'ראקים, לבלתי טמאים ולדרקונים של דאני, שבכלל לא צריכה אותו בשביל לנצח. בכל מקרה, ג'ון מסרב כי הוא הבן של נד סטארק וסרסיי מפוצצת את הישיבה. דאני עצבנית - הדרקון שלה מת בשביל הישיבה הזאת. נראה שכמו הצופים, גם דאני מבולבלת מהדרקונים שאינם דרוגון ולא קוראת להם בשמם. העיקר שזה היה הבן שלה.

אבל אין מה לדאוג, טיריון ילך לדבר עם סרסיי שמתעבת אותו, שניסתה לרצוח אותו בעבר, וישכנע אותה. אחלה. אחרי הטחת האשמות ואיום במוות בידי ההר שלא ברור בכלל למה לא התממש, טיריון מבחין שסרסיי בהריון ופתאום אנחנו קופצים בחזרה לבור הדרקונים - נראה שגם הכותבים לא יודעים איך בדיוק להגיע מכאן לשכנוע סרסיי להצטרף למלחמה, אז הם דילגו על המשך השיחה. הם מגיעים בדיוק כשדאני אומרת שקשירת הדרקונים כאן הייתה תחילת הסוף של משפחת טרגאריין, נראה שגם היא שכחה את עניין הילדה הצלויה ואיך היא קשרה את הדרקונים שלה מתחת לפירמידה במירין. בכל מקרה, סרסיי מסכימה להצטרף ללחימה במלך הלילה. הידד!

לווינטרפל מגיע עורב עם דיווחים. קשה לעורבים לטוס במזג האוויר הזה, מזל שהעורב מהפרק הקודם דווקא כן הצליח להגיע אל דאני בזמן. בייליש נמצא עם סאנסה וממשיך בניסיון לסכסך בינה ובין אריה. הוא משחק איתה במשחק השאלות ואומר דברים שהם מובנים מאליהם. באמת היינו צריכים את הסצנה הזאת בשביל להבין שיכול להיות שאריה תהרוג את סאנסה ותהפוך לשליטה במקומה אם זה יקרה?

בדרגונסטון כולם נערכים לצאת למלחמה. ג'ון מציע שהוא ודאני ישוטו לצפון ביחד בספינה. ג'ורה מנסה להפריד את הזוג אבל דאני מחליטה שהיא אכן תשוט בספינה עם ג'ון. ג'ורה המסכן. בהמשך מדבר ג'ון עם ת'יאון וסולח לו על מה שהוא יכול, כמו למשל על הבגידה ברוב, החתונה האדומה, כיבוש ווינטרפל וכל הבלגאן שזה גרם בצפון. הכל סבבה ות'יאון הוא סטארק אמיתי. ת'יאון שמח לשמוע את זה שהוא סטארק אמיתי, כי הנאום שלו נגד הסטארקים היה לפני הרבה עונות ואף אחד בטח לא זוכר את זה. ת'יאון, חדור מוטיבציה, מחליט לצאת להציל את אחותו אבל לפני כן הוא צריך להכות את האיש הזה שם. האיש האקראי כמעט והורג אותו, אבל אז יש בדיחה על זה שלת'יאון אין זין ובזמן שכולם צוחקים הוא מנצח. הידד!

והנה מגיעה עוד הפתעה! סאנסה מכנסת את כולם למשפט של אריה. אה, בעצם לא, הוא של בייליש. ואלה גם לא כולם, רק כמה חיילים ולורדים מהבקעה, אף לורד צפוני לא נמצא שם - כנראה שאפילו כותבי הסדרה הבינו שהלורדים הצפוניים לא יקבלו את משפט השקר והרצח שעומדים להתרחש כאן, וזה בדיוק מה שיש כאן - משפט שקר ורצח. העדויות הן עדות של שקרנית מועדת - סאנסה מעידה שבייליש רצח את ליסה ארין למרות שבעבר העידה בפני הלורדים מהבקעה שזה לא מה שקרה. בנוסף, הילד המוזר הזה אומר שדברים קרו וכולם פשוט מאמינים. בייליש "תמיד צריך לדמיין את כל האפשרויות" מופתע מהאפשרות המאוד סבירה שהתככים שלו יתגלו. במשך כל השנים שעברו מאז שבגד בנד סטארק (מעשה שבכלל לא היה פשע, אבל לא משנה) הוא לא המציא לעצמו אליבי למקרה כזה. הוא גם לא מבקש משפט בקרב או משהו כזה. לא שזה ממש משנה, בעונה האחרונה התככים של בייליש היו כל כך עלובים שהדמות הזאת כבר הייתה צריכה את המתת החסד הזאת. זה חבל שאחד התככנים הגדולים של הסדרה מת בצורה מטופשת כזאת, זה חבל שכל הדברים שראינו בעונות המוקדמות, המאבקים בינו ובין ואריז, החיסול של רוז באמצעות נתינתה לג'ופרי, הישיבות עם טייווין וגם התככים מהצד השני - השיחה של ואריז ואיליריו במרתפי המצודה האדומה למשל, כולם חסרי משמעות בסופו של דבר ואחד משני התככנים הגדולים של הסדרה הוא בעצם אידיוט חסר תועלת, אבל אם זה מה שהיוצרים עשו מהדמות המופלאה שבייליש היה, אז באמת עדיף שהוא מת.

ואז מגיע עוד טוויסט מדהים. מסתבר שסרסיי בעצם לא מתכוונת לשלוח את צבא לאניסטר צפונה. סרסיי שיקרה! סרסיי! אני בהלם! היא מספרת על האגדות עליהן הם גדלו - צבא המתים, האחרים והדות'ראקים. כן, כן. מסתבר שהדות'ראקים הם אגדה באותה רמה של האחרים.
בכל מקרה, סרסיי שכרה את שכירי החרב הטובים בווסטרוס, פלוגת הזהב, ולהם יש (פאוזה דרמטית) פילים! פילים זה בדיוק מה שסרסיי צריכה במלחמה הזאת! בפראפראזה על המשפט האידיוטי של סופה מהסרט אקס מן - "מה קורה לפיל שדרקון נושף עליו אש? בדיוק מה שקורה לכל אחד אחר". ג'יימי מתעצבן על הבגידה הזאת. לפוצץ את הספט עם מאות חפים מפשע? זה בסדר. להאשים את טומן שהתאבד בבגידה? סבבה. אבל לא להשתתף בלחימה נגד המתים לצד האויב? הו לא, גבירתי, זה כבר מוגזם! בפעם השניה בפרק הזה ההר מאיים להרוג את אחד האחים לאניסטר ולא קורה עם זה כלום. זה כבר מתחיל לשעמם.

אז ג'יימי יוצא ממעלה מלך ונראה שהוא הולך להכשיר את הכשרתו אצל מאסטר יודה כי הוא מכסה את יד המתכת שלו בכפפה. סוף סוף הגיע החורף למעלה מלך.
בינתיים סאם מגיע לווינטרפל ונפגש עם בראן. הם מדברים על מוצאו של ג'ון ובראן אומר שהוא בכלל צריך להיות חול ולא שלג, כי הוא נולד בדורן. מעניין שהוא לא חשב על זה כל השנים, הרי ג'ון הגיע מהמלחמה ביחד עם נד והיה ידוע שהוא לא נולד בצפון - השם שלג הוא בגלל שהוא גדל בצפון, לא בגלל מקום הולדתו. לא שזה משנה, כי סאם מודיע לבראן שג'ון לא ממזר. הוא יודע את זה כי המלומד שחנך אותו נתן לו להעתיק ערימת ספרים שמצבם רע, כדי שהמידע בהם לא יאבד לנצח, ומכיוון ש-15 שנה הן המון זמן בשביל ספר, היה בערימת הספרים העתיקים הזאת גם היומן של הספטון העליון שהתיר את נישואיו של ראיגר וחיתן אותו עם ליאנה. בראן בודק ומגלה שזה נכון - ראיגר וליאנה התחתנו. 

הוא גם רואה בפעם השניה את החיזיון בו נולד ג'ון, אבל הפעם הוא מגביר את הווליום ולכן שומע שלג'ון יש שם משפחה, מה שהוא הצליח לפספס איכשהו בפעם הקודמת שהוא ראה את החיזיון הזה. ג'ון אכן אינו ממזר! הוא בכלל נקרא אייגון טארגאריין. עכשיו, לי אישית אין בעיה משמעותית עם השם אייגון אבל הוא אכן בחירה מאוד מאוד מוזרה. לראיגר כבר היה בן בשם אייגון, וכעת יש שתי אפשרויות - ייתכן שליאנה לא יודעת מה עלה בגורלו של אייגון התינוק ולכן היא נותנת לתינוק החדש את שמו של אחיו. האפשרות השניה היא שהיא כן יודעת מה עלה בגורלו של אייגון התינוק והיא קוראת לבן שלה על שם תינוק שלפני כחודש נופצה גולגלתו בידיו של ההר. כך או כך, מוזר. בינתיים אנחנו רואים את ג'ון מגיע לחדרה של דאני בספינה, ובדיוק כשאנחנו שומעים שג'ון הוא היורש החוקי של כס הברזל, הוא עולה עליה. מעודן.

על חומות ווינטרפל, מסתבר שאין כמו לרצוח מישהו בשביל לאחד בין אחיות ביניהן הייתה יריבות עוד לפני שהסדרה התחילה בכלל. אריה וסאנסה נזכרות בדברים שאבא אמר להן. חבל שהן לא נזכרות למשל בזה שמי שחורץ את הדין צריך גם לבצע - אם סאנסה גזרה עונש מוות על בייליש, היא צריכה גם להניף את החרב. בכלל, מזל שנד לא היה שם כדי להזדעזע מעיוות הדין והרצח שביצעו בנותיו. הסצינה הזאת לא מכבדת את נד - היא מבזה את זכרו.

אנחנו מסיימים את הפרק כשבראן צופה בחומה. המתים מגיעים לאיסטווץ', ויזריון נושף עכשיו אש כחולה כי הוא הוחיה על ידי מלך הלילה, אז האש שלו משנה צבע או משהו כזה. לא נותר אלא לתהות, אם ג'ון לא היה יוצא אל מעבר לחומה להביא מת דרומה או אם הוא לא היה קורא לדאני שתחלץ אותו או אם היה היגיון בסדרה ודאני הייתה מגיעה הרבה אחרי שג'ון וחבורתו כבר מתו או אם מלך הלילה סתם היה מפספס עם החנית שלו, איך הוא היה עובר את החומה? האם הוא באמת חוזה עתידות כל כך טוב שמתחילת הסדרה, עוד לפני שהיו דרקונים בעולם, הוא ידע שיום אחד למישהו תהיה תכנית מטומטמת שתשתבש ודרקון יגיע אליו וזו הייתה התכנית שלו כל השנים? אם זה המצב, אז הוא נביא הרבה יותר טוב מכל מי שנמצא בצד הטובים ואין שום סיכוי לנצח אותו, או שאין לו שום סיבה להילחם כי הוא כבר ראה את ההפסד שלו בעונה 8. בקיצור - או שלמלך הלילה לא הייתה שום תכנית, או שהתכנית שלו מטופשת להחריד. או שהרעים ינצחו בסוף, וכמו שהסדרה נראית כרגע - אני לא רואה את זה קורה.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

8 סרטים מומלצים שיהיה פשע לפספס ב 2024 חלק א

10 סדרות פעולה מומלצות שאתם חייבים להכיר

סרטים מומלצים 🎦 : 15 סרטי קולנוע חדשים שיהיה פשע לפספס ב 2023 חלק א