האם מארוול מחזירה לעצמה את הזכויות של האקס מן מידי פוקס ?


מה בדיוק קורה מתחת לפני השטח בין דיסני לפוקס

רשת CNBC פרסמה לפני כמה שבועות על השיחות החשאיות שמתחוללות בין אולפני פוקס לדיסני על הרכישה הפוטנציאלית של מצידה של דיסני. CNBC  שיחררה עדכון לגבי הפרשה ובו ציינה שהעסקה בשום פנים ואופן לא סגורה ויכול להיות שהצדדים יחזרו בעתיד לשיחות נוספות.
אם העסקה תצא לפועל פוקס ייפרדו מאולפני הקולנוע שלהם כמו גם רשתות הטלוויזיה לטובת דיסני ואיתם הזכויות על האקס מן וארבעת המופלאים. צמד המותגים כמו גם אינספור דמויות משנה שכבר הרבה זמן היוו את עקב אכילס של דיסני / מארוול. צמד המותגים שדיי סירסו את מארוול בזה שהם לא יכלו להשתמש במגוון הרחב של הדמויות הפוטנציאליות של הקומיקס בזמן שחלק עדיין שייכים לפוקס. 

למה פוקס רוצה למכור לדיסני ?

הסיבה למכירה הפוטנציאלית היא חוסר סבירות הרצון מצדה של פוקס בגזרת הטלוויזיה כמו גם הקולנוע של האולפנים. לאחרונה פוקס ספגה עבדות דיי כבדות בגזרה הקולנועית עם פרויקטים שלא ממש התרוממו ודיי התרסקו בקופות. פוקס היא עדיין אחד מהמותגים הענקיים בכל מה שקשור לבידור אמריקאי אבל משום מה יש בפוקס רצון להצטמצם ולהתרכז יותר בגזרת החדשות כמו גם שידורי ספורט האמריקאים. מהלך כזה מתאים כמו כפפה לידה של דיסני . 


מה עובר לדיסני ברגע של מכירה ?

במצב של מכירה דיסני תקבל את אולפני הקולנוע של פוקס כמו גם רשתות הטלוויזיה של FX, FXX, FOX ונשיונל ג'יוגרפיק. במצב זה זכויות על וולברין וחבריו חוזרות אוטומטית למארוול. הבעיה מתעוררת עם תוכניות המקור שרצות נכון לעכשיו בטלוויזיה ברשתות של פוקס. מה שאומר שברגע של מכירה כל סדרות המקור כנראה יגיעו לקצה דרכן. כדי להימנע ממצב זה ברגע של רכישה פוקס כנראה ינסו לתכנן את עתיד סדרות המקור שלהם תחת המטריה של מארוול ואפילו להתחלק בזכויות על סדרות משמעותיות כמו הסימפסונים ואולי אפילו תיקים באפלה. 

עם מה פוקס תישאר ?

אם אותה עסקה תצא לפועל מה שישאר בידה של פוקס היא רשת החדשות שלה, אותה מארוול לא יכולה לרכוש בגלל הבעלות על ABC והאיסור הרגולטרי שמגיע יחד עם זאת. אותו הדבר משתקף גם על ערוצי הספורט של פוקס שלא יעברו לידי דיסני בגלל בעיה רגולטורית דומה שתתנגש בניגוד עניינים עם אחזקותיה של דיסני ברשת ESPN.

דעה שלנו על נושא המכירה הפוטנציאלי של פוקס לדיסני

בניגוד לצבא הפאנבויז של מארוול שכנראה יוצאים ברגעים אלה בצהלה לרחובות העיר, אני ממש לא מרוצה מהמהלך. אם אתם עוקבים אחר הבלוג כנראה שכבר יצא לכם להיתקל בקטילות שלי שמתקשרות למארוול.  מארוול אולי מייצרת סרטים גדולים להמונים (או לייתר דיוק לילדים) אבל היא לא מחדשת בהם שום דבר. אם ראית סרט מארוול אחד כנראה ראית את כולם. זה לא ממש משנה אם מדובר בגזרת הקולנוע שלהם או הגזרה הטלוויזיונית של  ABC (נטפליקס לא נחשב, כל מה שנבנה שם הוא בזכות נטפליקס ולמרות מארוול), הכול אותו הדבר. 



מנגד פוקס למרות כל האש שחטפה במהלך השנים ומסיבות כאלה ואחרות שלא ממש קשורות לכיוון האולפנים. פוקס באמת גיוונה עם המותגים שבבעלותה. אם זה סרט קומיקס R ראשון בדמות דדפול ואם זה וולברין שלא דומה לאף סרט קומיקס אחר עם טון בוגר וקודר אותו לא ראינו מעולם. עכשיו דמיינו שכל הזכויות חוזרות למארוול, האם אתם באמת תקבלו את הגיוון אותו חווינו עד היום ? זה אף פעם לא בריא שטיטאן אחד מחזיק במונופול על כל השוק. במקרה זה אין שום רצון מצידו של המונופול לבצע שינוי על מנת לתת גיוון לצופה. אז נקבל את ארבעת המופלאים + האקס מן באיזה מלחמת האזרחים 5 ו... אז יהיו שם עוד כמה גיבורי על אבל מה בנוסף לזה ? הטון יישאר אותו טון מטופש שמכוון לילדים. המבוגרים שבינינו יישארו בצד ועוד יתגעגעו לעידן של פוקס.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

8 סרטים מומלצים שיהיה פשע לפספס ב 2024 חלק א

10 סדרות פעולה מומלצות שאתם חייבים להכיר

סרטים מומלצים 🎦 : 15 סרטי קולנוע חדשים שיהיה פשע לפספס ב 2023 חלק א