ביקורת ליגת הצדק 2021 ( Snyder Cut )


סקירת ליגת הצדק 2021 של זאק סניידר

כמו הרבה אנשים בסוף השבוע האחרון פיניתי 4 שעות על מנת לצפות בגרסתו של זאק סניידר לליגת הצדק של אולפני וורנר. זה היה מסע ארוך שכלל לחימה עיקשת של צופי הקולנוע בטיטאן בסדר גודל של האחים וורנר. אם זה היה תלוי בוורנר לא היינו זוכים לצפות בחזון המקורי של סניידר. למזלנו AT&T החברה ששולטת באולפני ההפקות של וורנר כופפה את הנהלת חברת הבת וקיבלנו השבוע את ה Snydercut.

טריילר ראשון לליגת הצדק של זאק סניידר

3 שנים של עבודה לשחרור הגרסה האולטימטיבית לליגת הצדק של זאק סניידר

הסרט הראשון אותו סיים ווידן לא ממש החליק היטב אצל מירב הצופים. הוא הרגיש קטוע ולא טבעי בעליל, לא העביר את הסיפור ופשוט התפזר לכל עבר. כל זה בגלל התערבות מתמדת של האולפנים שחזון של הבמאי. בוורנר אלה תמיד אותם פקידים חסרי חזון שכל פעם מדרדרים סרט שאמור להיות סביר למזעזע (ההוכחות לכן הן: באטמן נגד סופרמן, ליגת הצדק של 2017 וחוליית המתאבדים). אני חייב לציין על עצמי שלא אהבתי את באטמן נגד סופרמן ולא את ליגת הצדק של 2017 מנגד מאוד התחברתי לאיש הפלדה (כך שאני ב 2:1 מהסרטים של סניידר). ככל שהתנועה של שחרור ה Snydercut התחילה לצבור תאוצה החלטתי שלמרות שאני לא נהניתי מרוב היצירות של סניידר ביקום הדי סי של וורנר אני בהחלט רוצה לתמוך ולצפות בגרסה של סניידר לליגת הצדק. לא בגלל סניידר עצמו אלה כדי לתמוך ביצירתיות של הכותבים והבמאים שרוצים להציג לנו משהו שהוא חשוב עבורם.

הסיבה שלא ממש אהבתי את סרטי סניידר היא לא בגלל האופל וההפרזה בכל מה שקשור למסך הירוק אני נהנה מהאספקט הוויזואלי שסניידר יוצר, הייתה לי בעיה עם הבנייה העלילתית של הסרטים שלו.

המסגרת הכללית של הסרט נשמרה גם בגרסה הנוכחית של סניידר. באותו הזמן בגלל הזמן הנוסף שסניידר הצליח למשוך לעצמו היה פיתוח עלילתי הרבה יותר טוב לרוב מי שהשתתף בגרסה הנוכחית. המרוויח הכי גדול לדעתי כאן היה סייבורג שקיבל סיפור רקע הרבה יותר מורחב מהכלום והשום דבר שהיה לו בגרסה של ווידן. הוא ללא ספק הדמות הטראגית שהצליחה להעביר את הסיפור שלו לצופה. מרגעי האי נוחות שהוא חש במערכת היחסים מול אביו, התאונה שגבתה מחיר כבד מנשוא וקבלת מצבו הנוכחי מדיכאון כרוני לכיוון התפתחות אישית ועזרה לאנושות. גם הנבל סטפנוולף קיבל עלילת משנה סבירה ממנה הבנו את המוטיבציה שלו ליזום את הפלישה ברגע נתון זה. היתה חסרה הסיבה למה בדיוק הוא מעד ונמצא בגלות מביתו. הסצנות הנוספות שראינו בכתישה שהוא ביצע באמזונות כמו גם השפה בה הוא השתמש לאורך הסרט (לא הזכיר את אמא) חיזקה אותו הרבה יותר כנבל.

הפלאש קיבל כאן הרחבה לעלילת המשנה שלו בדמות הפגישה עם איריס, רק חבל שהוא הוצג כקריפ דיי רציני בסצנת הסלואו מו עם הרכב (אני מקווה שאני לא היחיד שהרגשתי כך). שאר הדמויות לא השתנו יותר מידי אלה קיבלו חיזוקים קלים כמו הקרב של וונדר וומן בבנק שנראה משמעותית הרבה יותר טוב בגלל שהוא סיפר סיפור הרבה יותר ברור. קיבלנו הסבר הרבה יותר הגיוני למוטיבציה של באטמן וכל המסע שלו בסרט. אקוומן בעיני לא התפתח כאן יותר מידי ונשאר כמו שהוא. סופרמן קיבל אולי פיתוח קצת יותר ברור למקום ממנו הוא הגיע עד שחזר לעצמו אבל בגלל זמן מסך המאוד קטן שהיה לו הוא בגדול היה דיי חסר משמעות להתפתחות שלו ושל הצוות למרות שבסופו של דבר הוא היה הבורג המשמעותי ביותר מבחינת עוצמה מבין כל גיבורי הסרט.

הרגשה אישית שלי לגבי ה Snydercut ועל ה DCEU בכלל


נתחיל בזה שלמרות החשש שלי מה 4 שעות סרט שליגת הצדק של סניידר היה אמור להיות לא הרגשתי את הזמן והסרט זרם היטב וזה תמיד משהו חיובי. כמו שהתרגלנו מסניידר היו כאן המון סצנות סלוא מו, זה דיי מגניב לראות את זה במינון הנכון וכאן פשוט היה יותר מידי מזה. הסרט הוא לא יצירת מופת כמו שהרבה טוענים והוא היה חוויה נחמדה עבור חובבי ה DCEU (שמאז כבר נגנז, כמו שניתן לקרוא כאן על הקריסה של ה DCEU), לא יותר מזה. הייתה בנייה מאוד נחמדה לקראת מה שאמור היה לבוא בהמשך שזה דארקסייד וכמובן סצנת העתיד הפוסטאפוקליפטי. זה משהו שהייתי מאוד רוצה לראות איך זה יתפתח. הבעיה שבגלל חוסר האקספוזיציה של רוב הדמויות הכול הרגיש מזורז (4 שעות מזורז, איזה אבסורד).

טריילר שני לליגת הצדק של זאק סניידר

4 שעות של ליגת הצדק גרסת 2021

הבעיה הכי גדולה של הסרט והיא לא ממש באשמתו של סניידר ולא ממש קשורה לסרט (כמה אבסורד שזה נשמע), היא שבסופו של יום דחסו הרבה מאוד דברים לסרט אחד וזה חבל. מי שמנהל את וורנר הסתנוור כל כך מההצלחה של מארוול ורצה את אותו הדבר אצלו. הבעיה שאף אחד שם לא רצה לעבוד יותר מידי קשה על מנת לבנות את היקום של DCEU כמו שצריך. הם רצו את הכול כאן ועכשיו. התוצאה היא סרט באורך של 4 שעות שאמור לכסות בניה של לפחות 3 דמויות מפתח לפני שהן בכלל מגיעות לשלב של ליגת הצדק (ולהגיד לכם את האמת 3 סרטים לא היו מספיקים אבל זה המינימום של המינימום). הסרט הזה למרות כל בעיותיו הוא מעל הכול ניצחון של חובבי קולנוע על פקידוני אולפנים שכל מה שמעניין אותם היא שליטה. זהו סימן חיובי מאוד לעתיד לא משנה אם היקום הקולנועי של סניידר יוקם לתחייה או לא. זה היה איתות דיי חשוב של כל מי מתוסכל מתעשיית הקולנוע האמריקאית בשנים האחרונות גם אם הוא לא ממש מחבב את היצורות של סניידר.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

8 סרטים מומלצים שיהיה פשע לפספס ב 2024 חלק א

10 סדרות פעולה מומלצות שאתם חייבים להכיר

סרטים מומלצים 🎦 : 15 סרטי קולנוע חדשים שיהיה פשע לפספס ב 2023 חלק א