ביקורת דרדוויל עונה 2


דרדוויל עונה 2 הצליחה להתעלות על עצמה

דרדוויל היא ללא ספק אחת מהאדפטציות היותר טובות של ז'אנר הקומיקס לטלוויזיה, אם לא הטובה ביותר שנעשתה אי פעם. במהלך השבוע השלישי של חודש מרץ הסדרה חזרה עם עונתה השנייה ואנחנו לא יכולנו להפסיק לצפות. הסדרה המשיכה להציג בפנינו משהו הרבה יותר בוגר ורציני מכל מה שאנחנו רואים ממארוול. ובגלל זה היא בלטה כל כך לחיוב בנוף של ה MCU.

העונה השנייה של דרדוויל מתבססת על אותם יסודות שנבנו בעונה הראשונה. השינוי המשמעותי הוא שבניגוד לעונה הראשונה בה הוגדרו מי הם שחקני המפתח משני צידי המתרס (דרדוויל מצידו האחד ופיסק מצדו השני). הפעם לא היה לנו נבל דומיננטי לכל אורך העונה ושחקני המפתח לצד דרדוויל היו צמד אנטי גיבורים שחלקו ביניהם זמן מסך יקר.
daredevil art in daredevil season 2 review
דרדוויל
Credit - PATRICIO CLAREY
זה היה מרתק לראות איך העונה השנייה של הסדרה הצליחה לחלק את זמן המסך בין 3 דמויות עיקריות ומבלי לפגוע באף אחד מהם לכל אורך העונה. דרדוויל הוא גיבור הסדרה לכן הוא ריכז את כל הפוקוס לכל אורך העונה אך החלוקה המעניינת בין המעניש לבין אלקטרה הציגה בפנינו איך מפתחים דמויות מבלי להמאיס אותם על הצופה. בארבעת הפרקים הראשונים של העונה קיבלנו היכרות ראשונית עם המעניש ואחרי שהמעניש מיצה את עצמו במערכה הראשונה אלקטרה נכנסה לתמונה בכל הכוח ותפסה את מקומו של המעניש כדמות משנה המובילה של העונה לאורך הפרקים הקרובים. כל זה בזמן שהמעניש נשאר על אש קטנה בתמונה אבל בלי יותר מידי השפעה על האירועים. ואז למשך 4 פרקים הבאים ראינו את אלקטרה עושה היכרות עם הקהל, הרבה בזכות הפלאשבקים מלפני 10 שנים. כשהכול נראה וורוד ונראה שאלקטרה ומרדוק מיישרים את ההדורים ומתחברים מחדש, הנורא מכל קרה (מבחינת מרדוק) ואלקטרה נחשפה במלוא הדרה, מאפייני דמותה אותם היא ניסתה כל כך להסתיר ולהדחיק נחשפו. ברגע שהסיפור נגמר מבחינת דרדוויל ואלקטרה, ואלקטרה נעלמה אל תוך דמדומי הרקע המעניש שוב חזר למרכז הבמה. למרות שקו העלילה של המעניש עם קרן לא היה הדבר הכי מרתק לראות על המסך הוא ייצר לעצמו נוכחות מספיק עוצמתית שחיפתה על חוסר העניין בכל הסיפור במתוסבך והיותר מידי מורכב בזהות רוצח האמיתי של משפחתו. ואז אחרי צמד פרקים עלילת המעניש נרגעה וראינו את חזרתה של אלקטרה.

הנושא העיקרי של העונה הנוכחית של הסדרה אותו הציגו בפנינו היא הפקפוק שמאט מרדוק חש לכל אורך העונה במה שהוא עושה. עם הופעת אלקטרה ופרנק קאסל בניו יורק הצמד הציג שיטת פעולה שונה ואף מנוגדת לחלוטין לזו של דרדוויל. וזאת למרות ששלושת הדמויות נלחמו עבור אותה המטרה (כל אחת מהם בדרך שלו). השיא הגיע כאשר מאט מרדוק נשבר והסכים שהשיטה שלו לא עובדת עבור מקרה ספציפי והוא נתן לאלקטרה לעשות את מה שהיא יודעת לעשות כל כך טוב.

כבר הזכרנו שעלילת הסדרה עולה בכמה רמות על כל מה שיש כיום בטלוויזיה. משהו לא אופייני לסדרות קומיקס, לפחות לפני עידן נטפליקס. ואם זה לא הספיק כוריאוגרפיית הקרבות של דרדוויל בהם הוא משתף פעולה עם אלקטרה או כל קרב שכלל את פרנק קאסל (סצנת בית הסוהר אחת מרגעי השיא של העונה) הם יצירת מופת שאי אפשר להתעלם ממנה.
כמו בעונה שעברה סטיק הציג בפנינו את הזווית המסתורית של העונה. בזמן שבעונה שעברה הוא השאיר אותנו עם המון שאלות פתוחות (אשר לא נפטרו, גם לא בעונה הנוכחית). הפעם נראה שהסדרה ענתה על כל סימני השאלה אותן היא הציגה (לפחות לגבי סטיק). למרות זמן המסך המוגבל שסטיק מקבל כל עונה יש בו סוג של קסם ומסתורין שאופף את הדמות שגורם לנו לרצות לראות אותו יותר על המסך.

למרות שלא היה לנו נבל דומיננטי העונה יצא לנו לראות כמה נבלים מהעונה הראשונה קופצים לביקור. נוכחות אחד הנבלים התקשרה היטב עם רצף האירועים הנוכחי ותרמה לבניית דמויות אותם נראה בעונה השלישית של הסדרה. הבעיה הייתה שברגע שהנבל הראשי של העונה בנוכחית שכביכול קיבל שדרוג העונה (וזה אחרי שהוא הופיע בשלב יחסית מאוחר של העונה) לא ריכז את הפוקוס והיה סוג של פילר שעמד בצד בזמן שצפינו בקאסל ואלקטרה מתחלפים על המסך. 

טריילר שני לעונתה השניה של דרדוויל

הפעם מתמקדים יותר בתפקידה של אלקטרה כמו גם בנבלים שיופיעו בעונתה השניה של דרדוויל

כמו בכל הסדרות של נטפליקס גם דרדוויל העונה סבלה מבעיה אחת קטנה, ההתמקדות האובססיבית בטפל. כמובן שזה לא ברמה של ג'סיקה ג'ונס (אבל זה בגלל שדרדוויל היא פשוט סדרה הרבה יותר טובה) אבל עדיין היו המון דיאלוגים איטיים וכבדים שניסו לבנות להתפרקות של סביבתו הקרובה של מאט מרדוק. פוגי וקרן שגזלו זמן מסך משמעותי היו עקב אכילס העיקרי של העונה הנוכחית. ולמרות שראינו לאיזה מטרה היינו צריכים לאכול את הסבל של צמד הדמויות האלה, המטרה כאן לא קידשה את האמצעים. יוצרי הסדרה ניסו לעזור לקרן לפלס לה דרך לעצמאות מסויימת הרחק ממרדוק ומפוגי אך היא פשוט לא יוצרת מספיק עניין. נכון להיום היא עדיין נחשבת לדמות חשובה בגלל מערכת היחסים שלה עם גיבורנו והחשיפה בסיום העונה יכולה לגרום לדמותה להראות הרבה יותר מעניינת, אבל גם זה בערבון מוגבל. דמותו של פוגי מנגד מבטיחה הרבה יותר בזכות אותו ראיון שהוא ניהל עם הוגארת' בסיום העונה. משהו שיבטיח לנו את הקשר בין דרדוויל לג'סיקה ג'ונס בהמשך הדרך. קשר מעניין נוסף אותו ראינו במהלך העונה היא הרמיזה של קלייר טמפל לגבי לוק קייג' אותו ראינו בעונתה הראשונה של ג'סיקה ג'ונס. הסדרות האלה של נטפליקס משתמשות במינון הנכון של קישוריות בינן לבין עצמן וכל עוד עושים את זה נכון זה דיי נחמד לצפייה.
matt murdock in netflix daredevil season 2
מאט מרדוק
Credit - Samantha Burrow
לסיכום העונה השנייה של דרדוויל התעלתה על עצמה ואנחנו חייבים להכתיר את דרדוויל כסדרת הקומיקס הטובה ביותר שרצה כיום (ללא תחרות). בהמשך הדרך אנחנו אמורים לקבל את לוק קייג' (ממנו אנחנו לא ממש מתלהבים) 30 לספטמבר 2016 וכמובן איירון פיסט שאמור להפתיע ואמור להגיע באביב 2017. כמו כן נראה את עונתה השנייה של ג'סיקה ג'ונס כמו גם העונה השלישית של דרדוויל אי שם במהלך 2017. העתיד בהחלט נראה ורוד.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

8 סרטים מומלצים שיהיה פשע לפספס ב 2024 חלק א

10 סדרות פעולה מומלצות שאתם חייבים להכיר

סרטים מומלצים 🎦 : 15 סרטי קולנוע חדשים שיהיה פשע לפספס ב 2023 חלק א