ביקורת המעניש עונה 1 - כל החיילים פגומים


סקירת המעניש עונה 1

המעניש של מארוול הפציע אי שם בעונה השנייה של דרדוויל, עונה בה הדמות של ג'ון ברנתל פשוט גנבה את ההצגה. בגלל ההצלחה הכבירה של הדמות, נטפליקס התאימו את עצמם בהתאם ונתנו למעניש סדרה משלו. בנובמבר נטפליקס שיחררו את העונה הראשונה של המעניש לרשת, ראינו אותה והתכנסנו כאן על מנת לתת את השנקל שלנו על העונה.

למה קיבלנו את המעניש

דמותו של המעניש היא בעייתית ביקום המורחב של מארוול, ביקום המוגבל של נטפליקס נראה שנמצא לו מקום ועדיין הוא בולט בה הרבה יותר מכל ארבעת נציגי המגינים (דרדוויל, איירון פיסט, ג'סיקה ג'ונס ולוק קייג'). זאת אולי גם הסיבה שהוא לא הופיע במגנים ואף אחד מהמגנים לא הופיע בסדרת הסולו של המעניש. בעונה השנייה של דרדוויל יוצרי הסדרה סיפקו סיפור דיי יפה והציגו את הניגודיות בין דרדוויל והמעניש כאשר הדגישו את העובדה שדרדוויל נמצא במרחק יריקה מלמעוד ולהפוך לאלים כמו המעניש עצמו. בסדרת הסולו של המעניש נראה שכולם הפנימו וקיבלו את פרנק קאסל כמכונת המלחמה שהוא. הסדרה ניסתה להציג את חיי היום יום של קאסל במהלך ההרפתקה החדשה.

המוטיב שהניע את כל הסדרה היה שלא כל הנבלים אותם קאסל צד בעונה השנייה של דרדוויל כמו גם הנבלים אותם קאסל סיים לצוד בפרק הראשון של סדרת הסולו הם האחראים הבלעדיים למות משפחתו. יוצרי הסדרה החליטו ליצור אויב חדש אחריו קאסל, מיקרו ומדאני ירדפו לכל אורך העונה. זה מהלך שנראה דיי מלאכותי אבל מה לא עושים כדי להרים סדרה שלא הייתה מתוכננת כלל. 

לכל אורך הדרך הקצב היה מאוד איטי כאשר פרק הבכורה נראה כמשהו שעומד בפני עצמו והיה דיי מיותר. ככל שהתקדמו בפרקים נראה שהשותפות בין מיקרו לקאסל נתפרה ע"י ההפקה בצורה מלאכותית. זה הרי היה ברור שניסו כאן ליצור סוג של ברומנס בין צמד דמויות מנוגדות אחת לשנייה אך באותו הזמן זהות לחלוטין. דמותו של מיקרו הייתה אחת מהמהנות שהיה לסדרה להציעה אבל מיד אחרי שצמד הדמויות הסכימו לשתף פעולה נראה שנגמרו להם הרעיונות והם המתינו שמשהו יקרה על מנת לחסל את אויביהם.

עוד ביקורות של סדרות נטפליקס:

הספרינט של המעניש לקראת הסוף

בשלושת הפרקים האחרונים יוצרי הסדרה הגבירו את הקצב וזה בדיוק מה שמרבית הצופים רצו לראות בסדרה של המעניש. הייתה לנו סצנת קרב טובה מאוד, הרבה מאוד דם והסבר למה גיבורינו משתוקק כל כך לכאב ולסבל. בפרק האחרון ראינו את קאסל מקבל החלטה מעניינת לגבי אחד הנבלים של הסדרה. החלטה שללא ספק תשפיע על מאורעות העונה השנייה של הסדרה (בתנאי שתהיה עונה 2).

בסופו של יום דיי נהניתי מהמעניש, הרבה יותר מג'סיקה ג'ונס, לוק קייג' ואיירון פיסט. הבעיה שזה הרגיש קצת כמו מסטיק. אז בהחלט קיבלנו את הדובדבן בפרקיה האחרונים של העונה אבל עד לאותו רגע צפינו בבנייה המאוד איטית ודיי כבדה של קאסל כמו גם דמויות המשנה מתובלות בקפיצות בזמן לעברו של הגיבור.


איך אפשר בלי קצת פוליטיקה ומסרים חבויים

בהוליווד מאוד אוהבים לתת את הפרספקטיבה שלהם לכל מה שמתחולל בעולמנו שלנו וכמו שראינו בג'סיקה ג'ונס ולוק קייג' גם כאן קיבלנו אמרה דיי משמעותית וביקורת גלויה על החברה בה האמריקאים חיים. הצגת אנשי שרות הביטחון האמריקאים בסדרה אם זה קאסל, רוסו, רולינס ולוייס כחבורת פסיכופתים פגומים מן היסוד היא דיי בעייתית. היחידים שיצאו בשן ועיין מכל זה בסדרה היו מדאני וקורטיס שהם בני מיעוטים. ואנחנו יודעים שמארוול מתים לחנך את הצופה עם הגיוון האתני שלהם (למרות שזה כבר הוכח שזה לא ממש עובד כלכלית). 

נקודה חשובה נוספת שהסדרה הדגישה היא נושא ה PTSD (הלם קרב), כמו שזה הוצג בסדרה כל חייל סובל מזה ומתמודד עם זה בצורה שונה. אלה אם כן אתה נבל רשע (שפעם היה חייל) אז אתה לא סובל מהתופעה אלה סתם מתנהג כמו דוש רודף בצע וכח. כל נושא החיילים כמו שהם הוצגו בסדרה היה מאוד בעייתי. ומה שהסדרה ניסתה להעביר זה שאף חייל לא מצליח לצאת מהבור העצמי שלו גם כאשר על פני השטח חייל מצליח בחיים, הקרקע נשמטת מרגליו והוא מתגלה כנבל.

סיכום 

אם נשים בצד את הנושאים הפוליטיים המעניש הייתה סדרה דיי טובה. הרבה יותר מהנה מלוק קייג', איירון פיסט וג'סיקה ג'ונס אך עדיין לא מבדרת כמו צמד העונות של דרדוויל. המעניש תיזכר כסדרת הקומיקס הכי לא קומיקסית, אלה סדרת מתח מדממת על גבול המזוכיזטית. 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

8 סרטים מומלצים שיהיה פשע לפספס ב 2024 חלק א

10 סדרות פעולה מומלצות שאתם חייבים להכיר

סרטים מומלצים 🎦 : 15 סרטי קולנוע חדשים שיהיה פשע לפספס ב 2023 חלק א